A.P Startet 28.November.2006 Link til dette innlegget Startet 28.November.2006 jeg har en Kragerø 26,og jeg har problemer med fugt,hvad er det bedste at isolere båden med? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 Vet ikke helt angående valg av isolasjon men det første som slår meg er lufting Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
REM Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 For å få svar tror jeg det ville være lurt å spesifisere spørsmålene i noe større grad enn du har gjort. Feks: gjelder fuktproblemene kun under opplag på vinterstid på land eller på vann? lekkasje fra regn og sjøsprøyt? kondensartet? hvilken type varmer benyttes? (Propan, diesel, lampeolje eller annet?) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Worry II Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 Skumbelagt skai, festet med helt vanelig kontaktlim... forslag ! Men når det først sitter, så sitter det ! Ingen margin for feil ved montering.. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 Tror jeg ville brukt Kaiflex eller Armaflex hvis jeg skulle isolere noe. Har brukt en del av dette mot skutesider i benker og skap i innerliner i min båt. Fungerer fint. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 (redigert) 10 MM skrogisolasjonsmatter 100 x 50 cm kan være et alternativ. Mattene kan fåes kjøpt her. Mattene er selvklebende og lette å jobbe med. Polstring gjør du oppå mattene. Redigert 28.November.2006 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.November.2006 Link til dette innlegget Svart 28.November.2006 Du kan jo også kjøpe slike liggeunderlag med lukkede celler. Selges ofte på tilbud til noen få tiere for 50 x 180 cm. Isolerer meget bra. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 30.November.2006 Link til dette innlegget Svart 30.November.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig isolering. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.