Jump to content

Jolle i daviter - hvilken vei

tuffff

Recommended Posts

Når båten drar mot styrbord akterover, legger man til med styrbord

side inn mot bryggen.

Når jolla henges opp lages festepunktene slik at baugen stikker lengst

ut fra davitene. Da er vekten jevnt fordelt. (Jolla er tyngst bak) :yesnod:

Siden baugen på jolla ikke bør dunke i brygga, ligger den mot babord. :wink:

Works for me! :cool:

Nåda, thor. Jeg vil nødig legge meg ut med style-politiet til sommeren. :lol: Her må det gå riktig for seg. :eek:

Jeg tenker det blir med baugen mot styrbord, jeg - og så henger jeg ankeret på samme side, og fester davitene litt ut av senter, slik at jolla stikker like langt ut på hver side. Da blir alle fornøyde tenker jeg. :yesnod:

Nåja, har en litt storleik på sjarken så kan den fint henge i moderskibets lengderetning, men for småbåtrederne så blir det gjerne snakk om sleping.

Men jeg er enig at litt stil kan være greit å utøve på sjøen, selv om ikke alle er enig i dette.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg liker at det utøves stil på sjøen, siden jeg mere det gir meg et mere smakfullt helhetspreg av båten, mens andre liker style og relaterer dette til styling, motebilder og biler... :wink:

Stil fra bokmålsordboka til språkrådet:

Stil m1 (norr stíll 'skrivemåte', lat. stilus 'griffel') uttrykksmåte, (kunstnerisk) form s-en i en roman, i en symfoni / eventyrs-, kansellis-, sagas-, operettes- / bunden s- poesi / muntlig s- / en kirke i romansk s-, gotisk s- / et hus i gammel s- / form, måte, (helhets)preg det han sa, var helt i s- med det foregående / smakfull, fornem måte opptre med s- og eleganse / holde s-en, komme ut av s-en også: beholde, miste fatningen / dimensjon, omfang drive i stor s-

Style fra samme ordbok:

style v1 (utt staile; eng.) utføre styling s- reklamefilmer, motebilder, biler

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...