Jump to content

Dieselaksjonen: Støtter DU KNBF?

JanS/EIR

Recommended Posts

Nei, jeg støtter IKKE KNBF.

Av den enkle grunn at de ikke favner det brede lag av båtfolk. De er å betrakte som en interessegruppe for en enkelt nisje av båteiere.

Når gjennomsnittsbåten her til lands har bensinmotor, og KNBF oppfordrer til å IKKE ENGANG PRØVE å harmonisere misforholdet på maritime drivstoffavgifter på det mest gunstige tidspunktet vi har hatt i moderne norsk samferdselpolitikk nettopp for å kunne gjøre dette, er de ikke en båtforening jeg vil vurdere å støtte. Tvert i mot, jeg oppfordrer til å starte en konkurerende forening med en tinglyst målsetting om å utjevne denne miljøfiendtlige urettferdigheten i samfunnet.

La oss få slutt på at vanlige lønnsmottagere sponser fiffens drivstoff.

Snakk om å være til de grader på jordet.

Hvis ikke KNBF er båtfolkets forening skal det godt gjøres å skape noe som passer mannen i båthavna noe som er bedre.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg er medlem i KNBF og får derigjennom rimelig forsikring av min eldgamle båt. :drink:

JA det tror jeg så gjerne helt til du oppdager at det bare er 10% av båten som er forsikrett. Du ser ikke dette før utbetalingene skal skje. Da vil du bare få 10% av båten for forsikringsselakpet har nedskreve veridien på båten med 90%. en tanke som vil slå deg ut når det er et faktum.

JA det tror jeg så gjerne helt til du oppdager at det bare er 10% av båten som er forsikrett. Du ser ikke dette før utbetalingene skal skje. Da vil du bare få 10% av båten for forsikringsselakpet har nedskreve veridien på båten med 90%. en tanke som vil slå deg ut når det er et faktum.

Hvor har du det ifra ???

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Dette var en høyst luftig påstand fra "Gjest". Slikt burde du ikke skrive, hvis du da ikke, mot all formodning, skulle sitte med en kopi av "boolle" sin forsikringsavtale i hånden. Oppfordrer deg sterkt til å komme med det grunnlaget du måtte ha for denne påstanden.

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Er du det hele tatt klar over at man forsikrer en båt for hva den antas å være verdt i markedet og ikke hva den koster som ny? At premien reflekter det forsikrede beløp? Hvorfor skulle man i så fall få tilbake mere enn det tap man har lidt?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...