Jump to content

Nettbutikken WMJ Marine

Hydrox

Recommended Posts

Kjenner ikke dette firma men ville bare tilføye en kommentar. Jeg bruker ALDRI vanlig VISA på netthandel. VISA er et debitkort, dvs pengene trekkes direkte fra din konto og du må prøve å få penger tilbake om det viser seg å være svindel.

Bruk kreditkort som AMEX, Diners el. Da får du regning og kan la være å betale den dersom noen forsøker å svindle. Ikke bruk debitkort.

For ordenskyld så vil jeg nevne at også VISA tilbyr kreditkort. Men det du har på ditt minibankkort er ikke det.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Siden ser jo bra ut og WMJ Marine står oppført på forhandlerlisten på NAVMAN sin hjemmeside. Tror det sistnevnte kan være tegn på at det er seriøse folk.

Når det gjelder betaling så har jeg et eget VISA korts om jeg bruker til netthandel, ikke direkte mot noen konto. Bruker det kortet og betaler regningen når den kommer, da koster det ikke noe ekstra.

• 4 uker senere...

Jeg skal kjøpe meg en ST6002 Sailpilot S1 , denne koster 23950.- hos www.seatronic.no før pruting.

På de sidene jeg har funnet i USA så koster samma pakka rundt 2500USD , så kommer frakt i tillegg og toll+mva på sluttsummen.

2500 blir ca 16000NOK så kommer frakt på rundt 1000lappen++.

Hva er tollen på dette da ?? 12-18% så kommer 25% moms.

Jeg klarer ikke å få dette til å bli overdrevent lønnsomt å ikke handle i Norge , regner jeg feil her ?

Redigert av Enzo (see edit history)
Jeg klarer ikke å få dette til å bli overdrevent lønnsomt å ikke handle i Norge , regner jeg feil her ?
Der er ikke toll på denslags, kun moms på kjøpspris + frakt. Da hjelper det litt på regnestykket :wink:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

• 3 måneder senere...

Tar opp denne tråden igjenn. Vurderer å bestille autopilot + litt småtteri fra WMJmarine, og lurer litt på hvilket frakt alternativ som er best å bruke. Har også hørt at hvis pakker er sendt som "gift" eller deler fra service, kan man slippe mva. Er det mulig å få til, eller er det bare tilfeldig om det blir tollet inn? :smiley:

Svært få nettbutikker går med på å merke pakken "gift", men noen gjør slikt fremdeles. Varen må da ikke være dyrere enn 1000 kroner, over det så må du betale moms. På toppen av momsen kommer et papirflyttergebyr, tror det er 160 kroner.

Jeg har brukt en del UPS Global Express, da har du som regel pakken i løpet av en uke. Her er det den norske tollen som er flaskehalsen. Har faktisk opplevet at norske tollen har hatt en pakke liggende i over en uke..

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg handlet plotter hos www.boatersland.com, der fikk jeg plotteren min litt billigere enn hos WMJ.

Ratt til båten min kjøpte jeg i fra www.go2marine.com, gikk fint det og.

Men det er jo andre her som har handlet hos WMJ uten trøbbel, tror i hvert fall disse tre butikkene er seriøse.

Kjøpte VDO triminstrument og kromringer til VDO instrumenter i fra www.egauges.com, det og gikk fint. Men til egauges måtte jeg sende kopi av visakortet mitt, litt høkkert men gikk fint.

Har et eget visa/kredittkort som jeg bruker til netthandel, uten tilgang til enge konti. Svindler de meg så går det ikke ut av konto med mine penger, det går i kreditt og da nekter jeg bare å betale regningen hvis jeg har blitt svindlet...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...