SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Tollet du det inn via posten eller brukte du andre? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 16.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Det er UPS som har hatt befraktning på alle mine pakker i fra USA, de ordner også med tollen og tar et gebyr på 120 kroner. Tror du må regne med ca 1000 kroner i frakt på spaken din. Jeg ringte UPS her i norge og fikk vite at vektgrensen på den forsendelsen til 1000 kroner var høy, temmelig mange kilo. Da lønner det seg å skjekke om det er fler som trenger noe. Vi var to som kjøpte plotter slik at vi delte frakten. Med UPS blir i hvert fall regnestykket enkelt. Varens verdi + frakt + moms(varens verdi) + 120 kroner fortollingsgebyr. UPS leverer på døren eller ute på veien hvis du er ute på farten i området, god service.. :D Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Du bør sjekke hva det vil koste å få sendt varen med Jetcarrier. Prisene er inkludert fortollingsgebyr. I tilegg kommer frakt fra butikk til Jetcarriers terminal i USA. Jetcarrier priser Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Det var litt dyrt, lønner seg kanskje å sende det som postpakke og heller betale posten 200kr for fortolling? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Hydrox Svart 16.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Problemet er at nettbutikker har sine alternativ av forsendelse å velge mellom. Jeg har selv prøvd å få sendt varer på andre måter. Hver gang har jeg fått til svar om at nettbutikken ikke har andre alternativer enn det man kan velge på nettsiden. De kan sikkert hvis de vil, men det er jo helt klart enklest for dem å ha faste opplegg. Kansje en av grunnene til at nettbutikk er billigere, minst mulig arbeid for crew gir billigere varer.. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Det er vel det som er smart med konseptet til Jetcarrier. Du bestiller billig innenlands frakt fra butikken og lar Jetcarrier ta seg av frakt i fra USA og fortolling. Eksempelvis opp til 1kg eller 4,5dm3 167kr inkludert fortolling. Utlevering av posten. Har brukt dem ved flere anledninger, også på varer i fra Boatersland. Med en Jetcarrier adresse kan en også handle med nettbutikker som ikke sender ut av USA og få kjøpt varer butikken ikke har lov av produsent til å sende ut av USA (eksempelvis Lowrance) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Hørtes ikke dumt ut det abbor. Denne tror jeg at jeg må prøve. En Teleflex kontrollboks koster 189,- dollar i USA (ca 1100 kr) og ca 3500 kr i norge. Legger du på nye viere samt annet knask, er det mye å spare om du får ned transport utgiftene. Har du brukt Jectcarrier mye selv? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
abbor Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Har brukt Jetcarrier 4 ganger det siste halvåret for å handle båt og fiskeutstyr i USA. Er i ferd med å bestille ei ny snelle igjen nå Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Leste litt på siden deres og ideen er jo ganske genial. Har jo alt registrert meg og da Nå blir det nok bestilling av ny kontrollboks og nye viere i løpet av uka. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SveinHa Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Konseptet til Jetcarrier er meget bra men det koster litt og de har rotet det til for meg et par ganger, en pakke (nåja, pakke og pakke, det var en V8 turbodieselmotor) ble stående en måned for lenge på lager før den ble sendt og en annen pakke forsvant. De erstattet verdien av pakken men det var et uerstattelig verktøy som jeg ikke har fått tak i i ettertid Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Har du noen bedre alternativ da? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SveinHa Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 De siste to forsendelsene mine er sendt med FedEx og det har fungert helt greit. Fedex tar seg av momsingen. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Prøvde å legge inn Fedex på min "bestilling" på WMJ men den vil ikke ta adressen av en eller annen grunn. UPS fungerer men er veeeeeldig dyrt. Jetcarrier er mye billigere. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SveinHa Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Når jeg har bestilt fra Defender har de som standard UPS men "overstyrer" det under behandlingen av ordren fordi UPS er alt for dyr på utenlandspakker (sier Defender og det høres jo ut til å være riktig). Hvis du har en litt større ordre kan det være lurt å ikke bestille direkte i nettsjappen men be om en god pris via e-post. Det sparte jeg mange tusen på i min siste kr 45.000.- ordre fra Defender. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SF Svart 16.Juli.2007 Del på Facebook Svart 16.Juli.2007 Les først og spør etterpå, er det ikke noe som heter det Så litt nærmere på WMJ sin side og der stod det å lese: We ship directly worldwide using major shipment carriers, such as UPS, Federal Express or US postal service. Please email us regarding the shipping quotation for Federal Express shipping since we can not provide the real time shipping cost during checkout Så jeg må be om tilbud på frakt med Fedex pr e-mail. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Fed Ex var like dyrt som UPS i følge WMJ, da blir det JetCarrier på meg tenker jeg. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sydvesten Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Mener jeg kjøpte autopiloten fra WMJmarine, og den ble levert med UPS på 74 timer etter at bestillingen ble sendt. Jeg vet at pakken ble sendt fra butikken ca. 24 timer etter at bestillingen ble sendt, så selve frakten tok da 2 døgn til jeg hadde den hjemme hos meg. Frakten kommer opp når man legger inn bestillingen, men den faktiske kostnaden ble litt lavere. Jeg ble forspeilet 310$ i frakt mens den faktiske ble 270$ eller deromkrong for en pakke på 12-14 kg og som var en meter lang.. Utmerket butikk som jeg kommer til å handle mere av i fremtiden, og med den dollarkursen vi har nå om dagen så blir det nok meget snart... Garmin 4008 plotter med GMR 18 radar. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SF Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Hei Sydvesten, og takk for tilbakemelding. Kontroll boksen jeg nå vurderer kommer på ca 250 dollar og da blir transport utgifter på ca 230 dollar mye. Med tipset fra abbor om å bruke JetCarrier ser jeg at jeg kan komme ned i ca 2400 kr for ny kontroll boks og 2 kabler levert på døren feridig tollet. Tar jeg transport med UPS kommer alt på ca 3600 kr ferdig tollet inn. Tilsvarende kjøpt hos lokal forhandler koster ca 4000,-. Så jeg tror jeg prøver meg på JetCarrier, kjekt å prøve ut hvordan det fungerer Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sydvesten Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Er enig med deg der SF, men for meg var tidfaktoren viktig siden jeg trengte dette før ferien startet og jeg hadde kun 11 dager fra bestilling til feriestrart, og med UPS fikk jeg faktisk en hel uke til monteringen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SF Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Ja det er noe med denne tiden, vi har det ofte travelt når vi handler Mitt siste prosjekt - Ny kontrollboks - blir nok først gjennomført til høsten så tiden for transport er ikke så viktig. Den gamle fungerer ut sesongen uten problem selv om den er litt treg. Nå venter jeg bare på godværet så båtferien kan starte. Kommer i august skal du se mvh Sverre (3 uker til ferie) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SveinHa Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Hvis du har en litt større ordre kan det være lurt å ikke bestille direkte i nettsjappen men be om en god pris via e-post.For å sette litt tall på min siste bestilling:Pris i nettbutikk: $5.852.89 Tilbudspris (e-post): $5.585.- Besparelse bare ved å be om en god pris: $267.89 FedEx frakt,levert på døra, ble $361 for 4 kolli der 3 var på størrelse omlag 60x60x60cm og 1 kolli en del smalere og lengre (autopilotdrivenheten). Husker ikke vekten men ut fra andre fraktpriser nevnt her høres jo dette rimelig ut. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SF Svart 17.Juli.2007 Del på Facebook Svart 17.Juli.2007 Det kan se ut som "startprisen" på transport med Fed Ex og UPS er høy men at du ikke betaler så mye ekstra om pakken blir litt større evt litt tyngre eller flere kolli. Mao er det penger å spare om du samler bestillinger i en forsendelse. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 13.August.2007 Del på Facebook Svart 13.August.2007 (redigert) Bestilte meg en ny kontrollboks samt to nye kontrollkabler fra WMJ rett før helga. En Morse CH1700 Chrome med powertrim og tilt: Varene er nå ankommet JetCarrier i USA som skal stå for transport videre til Norge. Så langt har WMJ vært rask og ryddig. Jeg får avventa mottak av varene i Norge samt slutt sum på handelen får jeg gir endelig dom . Litt avhengig av kost for transporten med JetCarrier så ser det ut til at det blir halv pris av hva jeg måtte betalt i Norge. Redigert 13.August.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sydvesten Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 (redigert) WMJ Marine har en del elektronikk på tilbud igjen.... blant annet Garmin 3010C remanufactured til 989$ Ellers var det mye annet kjafs fra Furuno, Raymarine osv... Bare sånn i tilfelle noen hadde noen kroner igjen på feriebudsjettet som er konverterbar til $, eller driver med båtutleie.. Redigert 26.Juli.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
oddgeir Svart 26.Juli.2008 Del på Facebook Svart 26.Juli.2008 ......, eller driver med båtutleie.. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.