Jump to content

Skade i propellboss 290DP

Chiba

Recommended Posts

Prøver meg på et innlegg. Har pusset av gammel moro på propellsettet og oppdager en sprekk i propellbosset på den aktre propellen (290DP) der hvor den går mot den andre propellen.

Har ikke merket noe under kjøring i sommer. Kjøpte båten i mai i år, så det er første gang jeg har av propellsettet. Er dette noe å gamble på? Noen som har sett noe lignende?IMG_1521.JPGIMG_1522.JPG

Hilsen Chiba

Inne i sporet hvor du har fått skade skal det vel ligge en distansering som er nesten like tykk som kanten rundt hullet og som igjen skal ligge an mot en kant på propellakslingen når du monterer propellen. Kan det være at det har vært noe som har kommet imellom denne ringen og der du har fått skade? Jeg antar at du har denne ringen?

Hvis det er en alu propell så kan det jo kansje være en støpefeil. Det kan jo kansje være galvanisk tæring. Da kan jo tæringen ha dannet et svekket område som har ført til sprekkdannelse. Er i grunnen vanskelig å trekke noen annen konklusjon enn at du trenger en ny. Men opphavet til skaden er selvfølgelig ok å få greie på, da slipper du å ødelegge en ny propell.

Takk for svar! Som "SAGA" sier tror jeg kanskje at det lå noe imellom skiva og godset ved forrige montering, kan ikke se noe annet sted på drev eller propeller som er angrepet. Zinken er halvtæret. Tror kanskje det blir en ny propell og denne som reserve.... Ingen som har en A5 liggende, vel?

• 3 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...