Jump to content

Bra kjøp? princess 37 fly

jea

Recommended Posts

Hei :flag: vi lurer litt på en princess 37 fly som ligger på Finn (kode 8832134).Den er en 1980 mod. skal være fint hold.Prisen er 795,000kr.Den har 2x215hk ford merimaid motorer.Er det noen som kjenner til motorene ,vet ikke hvor mye de har gått ? :confused: og har noen en formening om prisen? :rolleyes: .Meninger mottaes med takk :seeya: mvh Jan Erik

Fører av Båten

Du får sikkert mye av det meste ved å kjøpe denne båten. Mye av båtglede, mye vedlikehold, mye påkost osv. Det er umulig å si noe om dette er et godt kjøp. for det kommer helt an på øyet som ser, eller hvem som prioriterer hva. mht båt.

Hvis økonomi ikke spiller så stor rolle, kan det uten tvil være en stor og fin bobåt med mange utfordringer....

Vanskelig å uttale seg bastant den ene eller andre veien.

Synes båten ser velholdt ut. Hvis en sjekk av motorer viser at de er bra så er det sikkert en bra båt vil jeg tro. Man må selvsagt sjekke båten grundig før man skriver under noe, men av bildene ser den bra ut. Prisen har jeg ingen formening om annet at du jo får mye /stor båt for pengene.

Dette er vel samme båten som båtdilla har her vil jeg tro. Den aktuelle båten ser jo fin og velholdt ut på bildene og det er jo et bra tegn etter min mening. Det at båten er gammel trenger ikke bety så mye om den er bra holdt. Det er vel rimelig klart at det neppe vil bli feilfritt båtliv, men er man i stand til å gjøre det meste selv så tror jeg det er bra kjøp. Disse Ford motorene har vel et greit rykte på seg etter hva jeg erindre, og Lancing marine i England kan det meste om disse og skaffer det meste også vil jeg tro. Skorget på disse gamle prinsessene er ikke de mest lettdrevne av seg, så denne har nok nesen i sky når man går med den, men det er jo et godt kjennetegn for en prinsesse.

Hadde jeg vært i markedet for en slik båt så hadde jeg nok tatt en nærmere titt.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Den ser jo bra ut på bildene men bilder kan lyve svært så mye. Akkurat i disse dager (måneder :lol: ) er det jo glimrende å sjekke ut båten, er der lekkasjer ser du de i alle fall nå. Ta en tur ombord å sjekk for fukt i alle kriker og kroker og bruk nesen (også konas :lol: ) flittig. Normalt er der 2x180 Hk Ford i disse og det er litt snaut, marsjfart på 16 eller deromkring. Motor/motorrom så bra ut, er kanskje nymalt?

De svarte luftslangene som ender ved turboene tyder på et ønske om mer krefter (kaldest mulig innsugningsluft). Som andre her har nevnt så er ikke dette verdens mest lettdrevne båter...

Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Som nimbuster antyder:

her får du nok mye: mye båt og mye aktivitet fremover.

Det er jo interessant at akslinger og propellere var nye i 2005.

Ville nok fått med fagmann som kunne gått over motorfestene.

Dersom båten har gått endel må du nok forvente noen større påkostninger etter 27 år.

Men motorene tåler nok mange timer til.

Så her har du en fin dame å pleie i mange år fremover.

En "klassisk" Princess.

Uansett alder skal den være tett. Lekkasjer kommer på alle båter men blir det ikke tatt hånd om etterhvert forfaller båten raskt, det er nå min påstand :smash:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Har brukt båtene du har kjøpt opp igjennom årene vært totalt uten lekkasjer ?
Nei :blush: men en må jo vurdere tilstanden og hva som må til for å få den tett. Vet du ikke hva som er av lekkasjer vet du heller ikke hvilken jobb du kjøper deg. Har selv sett på en P37 som skulle være pottetett og det var den ikke... Problemet med langvarige lekkasjer er at finerplater går i oppløsning og svartsoppen koser seg som bare det. Min nåværende båt er tett :cool:

Jeg har selv sjekket endel eldre prinsesser. Og jeg har tilgode å se noen uten lekkasjer ennå.

Faktisk er jeg litt skuffet over byggemåte og løsninger på disse båtene, når du går dem nærmere etter i sømmene.

Men kjekke solide båter er det jo.

Gamle fine damer må og skal jo pleies med omtanke. :yesnod:

Må få legge til at det nevnte eksemplaret så meget bra ut !

Motorene er jo også kjent for å være bra slitesterke saker.

Redigert av jolo (see edit history)

Og jeg har tilgode å se noen uten lekkasjer ennå.

Det er vel så - men det er jo mange av dem, så det skulle vel etterhvert kunne lages et "register" over kjente lekkasjepunkter for de aldrende prinsessene. Pakningene rundt lufteventilene i kabintaket er vel et av de kjente punktene. Er det andre kjente punkter som bør sjekkes?

Båten gir bra inntrykk på bildene. Prisforlangende er nok rundt det man kan regne med, eller ørlitt i overkant, men så later det også til at den har blitt oppgradert igjennom årene. Jeg ser innredningsløsninger i denne som jeg ikke har sett andre steder - blant annet den aktre delen av sofagruppen har ikke jeg sett originalt i noen P37 før. Er det gjort oppgraderinger, er det nærliggende å tro at båten ellers også er tatt vare på. Men kun en nærmere sjekk av båten kan avgjøre hvor mye den er verdt. De fleste P37 som annonseres i Norge tilbys rundt 700'-800'. Det finnes unntak, men da er det ofte snakk om varianten med 'lavfartsskrog' og svakere motorisering. Lykke til!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...