Jump to content

Volvo - Svensk?

Seilinor

Recommended Posts

For de små "Volvo" motorene er nok blokkene produsert er Perkins ja, når det gjelder de store motorene så er dette i all hovedsak Volvo produkt. Hvem som har produsert de nye D3, D4 og D6 serien vet jeg ikke.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

I går fikk jeg meg en overraskelse.  Etter å ha kikket nøye på min nye VP 2030 ser jeg at på et skilt står det at motoren er produsert av Perkins i England !.....

For 20 år siden hadde jeg en VP MD5B  7,5 hk diesel i en seilbåt. Jeg klaget min nød til Hallberg Rassy servicemannnen over alle nesten umulig plasserte duppediiter rundt på motoren som skulle ha sitt stell, samt dette at det ikke var en skrue som var lik en annen....  Så sa jeg til svensken med et spøkefullt ironisk blikk: ".... det er vel bare i Sverige man kan finne på å lage noe slikt..." Da sa han: ".....bøy deg ned å ta en titt der..."

På skiltet sto det at den var produsert i Norge! :smiley:

Jeg håper at det var etter Volvo-svenske tegninger!

For de små "Volvo" motorene er nok blokkene produsert er Perkins ja, når det gjelder de store motorene så er dette i all hovedsak Volvo produkt. Hvem som har produsert de nye D3, D4 og D6 serien vet jeg ikke.

Hei!

Til Volvos gamle D4 (50-60 årene?) ble det brukt Mercedes Benz sin "suverene" 180 D - altså OM636 som basismotor! :o)  

:lol: ........ble jeg fortalt av en som påstår å ha greie på det......:lol:  

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...