Seilinor Startet 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2003 I går fikk jeg meg en overraskelse. Etter å ha kikket nøye på min nye VP 2030 ser jeg at på et skilt står det at motoren er produsert av Perkins i England ! Kjøper Volvo alle sine motorer hos andre fabrikker rundt om i verden, og ingen i Sverige ??? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 For de små "Volvo" motorene er nok blokkene produsert er Perkins ja, når det gjelder de store motorene så er dette i all hovedsak Volvo produkt. Hvem som har produsert de nye D3, D4 og D6 serien vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
PanPan Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 I går fikk jeg meg en overraskelse. Etter å ha kikket nøye på min nye VP 2030 ser jeg at på et skilt står det at motoren er produsert av Perkins i England !.....For 20 år siden hadde jeg en VP MD5B 7,5 hk diesel i en seilbåt. Jeg klaget min nød til Hallberg Rassy servicemannnen over alle nesten umulig plasserte duppediiter rundt på motoren som skulle ha sitt stell, samt dette at det ikke var en skrue som var lik en annen.... Så sa jeg til svensken med et spøkefullt ironisk blikk: ".... det er vel bare i Sverige man kan finne på å lage noe slikt..." Da sa han: ".....bøy deg ned å ta en titt der..." På skiltet sto det at den var produsert i Norge! Jeg håper at det var etter Volvo-svenske tegninger! Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Og ikke nok med det. Det er et firma i Japan som produserer motorene for Perkins Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
bliss X Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Har selv 2030 og ble positivt overrasket da jeg fant ut at det var en forkledd perkins. Har tidligere hatt perkinsmotor, og var veldig godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Har selv 2030 og ble positivt overrasket da jeg fant ut at det var en forkledd perkins. Har tidligere hatt perkinsmotor, og var veldig godt fornøyd. Jag har en MD 31A kom bare ikke o säg att det er en forkledd Sabb.............. :lol: Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jens_P Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 D2-55 (og D2-75) er japansk produsert Perkins for VP. Perkins lanseret den som 104-22, industri- og anleggsmotor. Forøvrig har motoren gått ut av Perkins-sortimentet. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Walter_S Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 For de små "Volvo" motorene er nok blokkene produsert er Perkins ja, når det gjelder de store motorene så er dette i all hovedsak Volvo produkt. Hvem som har produsert de nye D3, D4 og D6 serien vet jeg ikke.Hei!Til Volvos gamle D4 (50-60 årene?) ble det brukt Mercedes Benz sin "suverene" 180 D - altså OM636 som basismotor! :o) ........ble jeg fortalt av en som påstår å ha greie på det...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 27.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2003 Har selv 2030 og ble positivt overrasket da jeg fant ut at det var en forkledd perkins. Har tidligere hatt perkinsmotor, og var veldig godt fornøyd. Det samme gjelder min motor - 2020 - Volvo Perkins det også Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
will Svart 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2003 Litt til om Volvo http://www.batmagasinet.no/baatweb/bmweb.n...ages/tidlige_57 Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2003 Alle Volvos bensin-åttere er jo merket GM i likhet med både OMC og Mercruiser, og Volvos SX-drev er jo svært lite annet enn gamle OMC Cobra. Legg merke til at jeg ikke skrev "gode gamle"... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.