Tempest Startet 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2006 Hei Noen tips anngående bunkring (drivstoff og vann) i indre Oslofjord? Høstsessongen har blitt lenger enn eg forutså, og nå har eg behov for både diesel og vann på tankene. (Jada, skal tømme vanntankene før frosten kommer, men nå planlegger vi en langhelg guttetur på sjøen neste helg, og frosten ser ikke ut til å ta tak før den tid...) Kongen er vinterstengt. Lindøya tror eg også er vinterstengt? Anyone?? Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Frivakten Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 (redigert) Lindøya er vel bunkringsplassen for Osloferjene. Kavringen har spesielle åpningstider. Ring 66 91 05 50. Vollen er vel åpen enda. Sjekk evt. med Oslo Havnevesen, tlf. 23 49 26 00 eller RS Odd Fellow II, Drøbak. tlf. 916 79 690. Redigert 2.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Tempest Svart 2.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Takk for gode innspill! Lindøya fann eg opningstider for på nettet, men det ser da ut til å være stengt hele vinteren. Mulig det bare gjelder kiosken... Tenkte ikke på Oslo Havnevesen, ringer de på mandag. Takk igjen! Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Frivakten Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 (redigert) Oslo Havnesentralens nummer er 02180 (sorry). Men trafikksentralen er jo døgnåpent, tlf. 23 49 26 50. God tur Redigert 2.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
goggen Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 På Kavringen er det i allefall kortautomat som fungerer på dagtid. Ellers kan du jo bestille tankbil fra Nesodden Boligvarme dersom du skal ha mye diesel. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Tempest Svart 2.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Takk for det! Oslofjorden er jo fantastisk nå om høsten. Nesten aleine på fjorden, god plass i alle havner/uthavner. Som opprinnelig vestlending blir eg ikkje skremt av været heller. Med gode klær er det bare deilig å kjenne at moder jord lever litt. Krysser fingrene for en isfri vinter på fjorden Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Frivakten Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 (redigert) På Kavringen er det i allefall kortautomat som fungerer på dagtid. Vær obs på at kortautomaten kun kan betjenes når butikken er åpen! Så at de annonserte med åpningstider kl.06-22 alle dager hele året. Har ihvertfall vært 2 ganger uten en sjel i åpningstiden. Sjekk først tlf. 66 91 05 50. Redigert 2.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
goggen Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 (redigert) Tja, jeg var der sist i oktober (på en søndag)- ingen i butikken, men kortautomaten fungerte greit den. Redigert 2.Desember.2006 av goggen (see edit history) Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Frivakten Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Flott. Nyttig info. Skal sjekke det nærmere. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
westbas 89 Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Vollen i Asker er hvist åpen, med kortautomat. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Ser at det er ditt første innlegg. Takk for tipset og velkommen til Baatplassen. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Astor Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Drøbak, der redningsskjøyta ligger, har trolig også oppe. De hadde åpent i hele fjor vinter. Seddelautomat eller kort, husker ikke helt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Drøbak, der redningsskjøyta ligger, har trolig også oppe. De hadde åpent i hele fjor vinter. Seddelautomat eller kort, husker ikke helt. Hei Ligger ikke Redningsskøyta på Oscarsborg nå? Den gjorde det i sommer. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Riktig det, giver. Odd Fellow II ligger nå på Oscarsborg. Fra i sommer har gutta sluppet å lage mat og sove i båten når de har hatt vakter. De har fått et lite men flott landfast base 10 m fra skøyta. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Nautilus Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Det er vel ikke tilfeldigvis den gamle vaktbua, Krisida Magni? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Vet ikke hva det har vært tidligere, men bygget ligger som "skutt" inn i fjellet bak noen lagerskur. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Nautilus Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Nei, da er det ikke gamle vaktbua. Har tilbrakt et år på BSKA for mange år siden, derfor jeg ble litt nysgjerrig. Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 (redigert) Bunkring av Diesel er sansynlilig vis billigst hos Nersodden boligvarme. Ring og avtal så kommer han å leverer på en brygge. Det bør være litt kvantum. Se også Dristoffbørsen på båtplassen med hensyn til priser og tlf nr. Lindøya er svindyr på diesel. Med hensyn på vann vet jeg egentilg ikke, men jeg vil annta at det er på Aker brygge,(Herbern marina) eller helt innerst i Bestumkilen. Ring å spør. Redigert 3.Desember.2006 av prin435 (see edit history) Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
Frivakten Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Nei, da er det ikke gamle vaktbua. Har tilbrakt et år på BSKA for mange år siden, derfor jeg ble litt nysgjerrig. Mener å huske at at bygningen var en tidligere radiostasjon/kommunikasjonssentral og at bygget ble av den grunn oppført innimellom fjellknausene. Relativt "bombesikkert". Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Astor Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Hei Ligger ikke Redningsskøyta på Oscarsborg nå? Den gjorde det i sommer. mvh giver Joda, jeg er klar over at skøyta ligger der ute. Men den har fortsatt den gamle plassen i båthavna også. Jeg tok med redningsskjøyta i samme slengen som jeg nevnte automatfyllingen der, for å stadfeste stedet. Ikke for noe annet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.