Jump to content

mister kraft!

bella arrow fanatic:p

Recommended Posts

V har en kmw 2100 1993 mod, med en 237hk aq(trur det er en 31a)

Når vi skal opp i plan og gir bånn gass så slepper liksom motoren, og mister all krafta.

Er det noen som har noen ide om hva jeg burde gjøre.

lurer også på om det er vanlig at båten skal gjøre 38 knop med denne størrelsen på motoren, hadde forventa litt mer.

Takker for all inf. Boatman

Når vi skal opp i plan og gir bånn gass så slepper liksom motoren, og mister all krafta.

Hei!

For meg høres det mer ut som "propell-problem" enn motorproblem. Ikke nødvendigvis ett problem, men ett resultat av propell valg. Det er vanskelig å få både i pose og sekk. Fast propell for rask akselerasjon gir dårlig toppfart og en for stor toppfart slipper under akselerasjon. Hvis jeg forstår deg riktig ruser motoren når du drar i gang og det kan være forårsaka av at bladstigninga er høy for å oppnå høy toppfart. Hvorvidt toppfarta di i akkurat den båtentypen med den motoren er som forventa har jeg ingen peiling på.

mvh Sigurd

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...