OnkelDonald Startet 3.Desember.2006 Del på Facebook Startet 3.Desember.2006 Vinteren går med til oppussing, og jeg bare fyrer løs spørsmål her etterhvert som jeg lurer på ting jeg :) Spørsmål 1. Hva er denne greia her til? en slags skroggjennomføring, men hva er poenget med den? Kan jeg ta den vekk å plaste igjen, eller er det best å la den være? Spørsmål 2. På akterspeilet på innsiden er det lagt på en treplate som har vært plastet over, glassfiberen på utsiden løsnet fra selve treplaten når jeg holdt på å skrape og pusse bunnstoff, så jeg dro av hele sånn at det nå bare står treplaten igjen, bildene forklarer bedre ;) Denne platen ligger bare på innsiden av selve akterspeilet i motorbrønn og jeg forstår ikke helt forsterkningseffekten denne har? Uansett, så virker plata ganske råtten og hvis jeg først skal plaste igjen der en gang til så er det kanskje best å bytte den ut? evt fjerne den helt? Hvordan får jeg evt vekk denne uten å ødelegge resten av akterspeilet? Har dere noen gode råd? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
index Svart 3.Desember.2006 Del på Facebook Svart 3.Desember.2006 Gjennomføringen di ser ut til å være en gammel giver til logg. Fjern den du, og plast igjen! Finerplaten er det sikkert andre som er mer kompetente til å svare på. Men den bør uansett skiftes ut, enten med finer eller annet materiale, før det hele blir plastret inn igjen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
OnkelDonald Svart 3.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2006 sikkert dumt spørsmål, men hva er logg? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Pellegutten Svart 3.Desember.2006 Del på Facebook Svart 3.Desember.2006 Måler for hastighet gjennom vann. Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 3.Desember.2006 Del på Facebook Svart 3.Desember.2006 (redigert) Sikker på at det bare er en bit inni brønnen, ser temmelig tynt ut det som er igjen hvis du tar den vekk.....Har du ei vanlig håndsag klarer du vell å sage masse spor i plata og så hugger du vekk lag for lag med hoggjern, deretter ville jeg plastra inn ei ny og også plastra et godt stykke ut på sidene og i bunnen av motorbrønnen for å stive av hele greie, er vel her V4`er en skal henge?? Og den skrogjennomføringen må jo vekk, stjeler sikkert et knop den....... Ronny Redigert 3.Desember.2006 av gammabusa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 3.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2006 Sikker på at det bare er en bit inni brønnen ja, var derfor jeg stusset på hele greine. Hadde den dekket hele hekken på innsiden hadde den jo på en måte hatt mer for seg. Er dette noe gjør det selv greier montert i etterkant? Kan det være en idé og bytte ut finerplata med ei litt feit aluminiumsplate for så å plaste inn den? Her skal V4'n henge ja :) gleder meg, hehe Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
gammabusa Svart 3.Desember.2006 Del på Facebook Svart 3.Desember.2006 Sikkert helt OK med aluplate men litt mer arbeid? Alle avstivinger i båten er jo tre av et eller annet slag så en bit av et forskalings flak eller noe skikkelig innbakt i polyester/duk burde jo holde i massevis men gjør det du føler for, tror det viktigste her er å få støpt innover i brønnen slik at hele brønnen er med å stive speilet så noe spinkelt ut det der, sikkert vært lappet på ja..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.