egid Startet 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2006 Har problemer med min autopilot "Autohelm 5000ST",den svinger til en side og legger seg der når jeg setter den i auto.Har noen gode råd? Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Ja det skylles at autopiloten har motsatt polaritet som utgangspunkt. Du må bytte om pluss / minus på kabelen som går til styrepumpen. (ja det høres dumt ut men det er er råd jeg fikk av gutta på raymarin) og det ble suksess. Jeg vil råde deg til å gå gjennom alle instillingene på nytt etter denne endringen. (hvis du har instruksjons bok da). lykke til med en kjempe god pilot!! Enjoy. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 Enig med "Enjoy" - forytsatt at det er nymontert, eller at motor har vært frakoplet. Ellers - om dette har funket før, og blitt sånn plutselig, ville jeg sjekket at giverne gir fornuftige signal. Jeg har efaring med 6001, og der kan du se rimelig enkelt om rorgiver og kompass fungerer. Om det er nymontasje, mener jeg du har samme problemstillingen med polariteten på rorgiver. Jeg mener å huske jeg måtte bytte - fordi min rorgiver står motsatt vei av roret. -koh Sitér dette innlegget Link to post
egid Svart 3.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 dette er en analog autopilot som sikkert har stått i båten siden den var ny i 1983. Kjøpte båten iår med problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.