Jump to content

Se film med supply båt i orkan .......

Ficher

Recommended Posts

I disse stormfulle dagene.....

Mulig noen har sett denne filmen før, men for ny medlemmer som ikke har sett filmene .......dette er RÅTTT !! :sailing::puke:

Se på innlegg Stril Myster film 1 til 5. HER ... http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=1686&page=2 .

P.S ...fikk være med denne båten i vinter (5 dager), da hadde vi over 60 knops vind på turen hjem( 64 knop er orkan). Dette var en opplevelse for livet, samt det ble mye god film.

Jeg er på en skute som heter "Skandi Sotra", beryktet for sine slingringsegenskaper. Vi har en stabtank som virker mot sin hensikt kombinert med all for god stabilitet. Trenger slingreduk for å holde slingreduken på plass. Har dessverre ikke noe kamera å filme med, men et og annet bilde går vel an å få til. Sitter i skrivende stund og venter på taxi'en til flyland flesplass...

Jeg misunner dere... Tilbake på 80-tallet hadde jeg noen jobber på North Cormorant (nord i UK sector). Av 14 dager var det 11 dager da flotellet var koblet fra grunnet orkan. Der nede hadde de 'avdankede fiskebåter' som standby. Noe liknende vi hadde på Ula/Gyda for en del år tilbake. Et eller annet sted har jeg bilde av denne standbybåten der bare skorsteinen stikker opp av sjørokket. Den hadde mer enn nok med å redde seg selv. Vi sto trygt oppe Cormorant og tittet ned, mens vi lurte på hvordan man fikk unna daglige gjøremål som å gå på do. Spise, fant vi ut, kunne man gjøre via tuber--- kaviaren rett i munnen uten å ta turen om brødskiva.

Hadde vært flott med en liten bilde-serie ,av desember tokt på Haltenbanken . :yesnod::sailing:

Det vil blåse opp mot orkan styrke og bli bølgehøyder helt opp i 25 meter.

De største bølgene vil nok komme til å treffe Haltenbanken og komme inn mot kysten av Trøndelag.

Er dere ute på Haltenbanken nå, eller går dere til land med slike meldinger Hydrox ??

MER HER ... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164989

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...