Jump to content

Se film med supply båt i orkan .......

Ficher

Recommended Posts

I disse stormfulle dagene.....

Mulig noen har sett denne filmen før, men for ny medlemmer som ikke har sett filmene .......dette er RÅTTT !! :sailing::puke:

Se på innlegg Stril Myster film 1 til 5. HER ... http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=1686&page=2 .

P.S ...fikk være med denne båten i vinter (5 dager), da hadde vi over 60 knops vind på turen hjem( 64 knop er orkan). Dette var en opplevelse for livet, samt det ble mye god film.

Dette var imponerende. Nesten glad at jeg ikke var med... :diving:

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Toppers å se disse bildene og filmsnutten. Har selv vært med på dette en del ganger. Syntes det bare var gøy å "oppleve" dette igjen....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

I morgen reiser jeg på jobb igjen, 4 uker med berg og dalbane kjøring på Haltenbanken med supplybåt..... :diving:

Hei Hydrox

Hva båt jobber du på ?......ta med kamrera og vis oss noen bilder/film av berg og dalbane kjøringen på Haltenbanken .

Kan jo bli noen uværsdager .

Jeg er på en skute som heter "Skandi Sotra", beryktet for sine slingringsegenskaper. Vi har en stabtank som virker mot sin hensikt kombinert med all for god stabilitet. Trenger slingreduk for å holde slingreduken på plass. Har dessverre ikke noe kamera å filme med, men et og annet bilde går vel an å få til. Sitter i skrivende stund og venter på taxi'en til flyland flesplass...

Jeg misunner dere... Tilbake på 80-tallet hadde jeg noen jobber på North Cormorant (nord i UK sector). Av 14 dager var det 11 dager da flotellet var koblet fra grunnet orkan. Der nede hadde de 'avdankede fiskebåter' som standby. Noe liknende vi hadde på Ula/Gyda for en del år tilbake. Et eller annet sted har jeg bilde av denne standbybåten der bare skorsteinen stikker opp av sjørokket. Den hadde mer enn nok med å redde seg selv. Vi sto trygt oppe Cormorant og tittet ned, mens vi lurte på hvordan man fikk unna daglige gjøremål som å gå på do. Spise, fant vi ut, kunne man gjøre via tuber--- kaviaren rett i munnen uten å ta turen om brødskiva.

Hei Hydroks.

Håper du har kamera klar der ute på Haltenbanken ......

Fra met.no

Værutsikter for lørdag 9. desember og søndag 10. desember

Bankene utenfor Trøndelag, Møre og Romsdal

Lørdag sørvestlig liten kuling, sterk kuling i sør. Enkelte regnbyger. Søndag økning til sørvestlig liten storm, sterk storm ved Stad. Regn

Hadde vært flott med en liten bilde-serie ,av desember tokt på Haltenbanken . :yesnod::sailing:

Det vil blåse opp mot orkan styrke og bli bølgehøyder helt opp i 25 meter.

De største bølgene vil nok komme til å treffe Haltenbanken og komme inn mot kysten av Trøndelag.

Er dere ute på Haltenbanken nå, eller går dere til land med slike meldinger Hydrox ??

MER HER ... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164989

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...