Jump to content

Ny plotter kjøpt på Ebay, Garmin 3010C

Sydvesten

Recommended Posts

Da er valget mitt tatt og ny plotter er "kjøpt". Raymarine ble satt på sidelinjen til fordel for Garmin igjen. Fikk i natt tilslaget på Ebay i unaiten på en flunkende ny Garmin 3010C til den nette sum 1160 USD levert kongeriket. Har ikke handlet fra denne selgeren tidligere, men han har 70 feedback som er gode, så det gjenstår å se om dette blir katta i sekken eller ei.

Hvorfor jeg velger Garmin igjen er rimelig enkelt for mitt vedkommende, dette er det merket jeg er mest fornøyd med og de har de kartene som jeg liker best. Har hatt en 3010C i gammelbåten tidligere og den var perfekt for meg.

Raymarine var lenge en kandidat, men pga. 1 nema så falt den bort sammen med at jeg ikke likte kartene noe særlig. Det kan jo tenkes at denne A65 plotteren ikke er god nok da, men jeg ble ikke helt konfortabel med den i allefall...

Jeg vil holde baatplassen informert om det blir ny plotter eller "katta i sekken" på meg, etterhvert som dette skrider fremover.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hei igjen sydvesten! :flag:

Gratulerer med "nyervervelsen"

Veldig fint at du kommer med dine erfaringer både på produkt og måte å handle på, - spennende!

Lykke til videre og jeg ser frem til enda mere førstehånds-brukererfaring på produktet, - det er meget nyttig for andre at du kommer med dine nøkterne og brukerorienterte erfaringer både positivt og eventuelt negativt.

Ship o' hoi! :sailing::seeya:

Hei, dette burde vel gå bra, har selv gode erfaringer med handel fra US via e-bay, med ett unntak: Kjøpte en brukt radar fra privatperson med gode karakterer og fikk denne sendt til en kollega i Canada som skulle ta den med over siden han jevnig reiser til Norge. Selger ordnet med frakt, og tok 35 USD ekstra for å dekke forsikring (dette sa han var obligatorisk ved alle sine forsendelser). Når pakken ankom Canada, var LCD-displayet ødelagt, og esken bar tydelig preg av "ytre påvirkning"

Det ble laget rapport til DHL som mente dette var en opplagt erstatningssak - helt til man fant ut at selger ikke hadde kjøpt forsikring, men puttet pengene i egen lomme. Tydeligvis en måte å skaffe seg noen ekstra dollar på ved hvert salg. Det hører med til historien at han umiddelbart sluttet å svare på alle typer henvendelser når jeg konfronterte han med dette, jeg klagde også til E-bay, men han svarte heller ikke der, og slettet kontoen sin.

For min egen del fikk jeg radaren hit, og fikk tak i et lcd-display hos importøren til en fornuftig pris. Totalt ble det likevel en brukbar handel, men med en liten bismak.

Redigert av sumo (see edit history)

Først må jeg se at jeg virkelig får en plotter da, og ikke noe annet. Jeg har jo hatt en 3010C som jeg solgte med gammelbåten og liker Garmin meget godt. Jeg kommer nok til å gå for g2 kartet denne gangen, selv om jeg kun kjenner de vanlige blue chart.

Er litt i tvil om jeg skal bruke PayPal eller vanlig kredittkort denne gangen, har gode erfaringer med begge betalingsformene på nettet.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

• 3 uker senere...

Kjøpte også en slik Garmin i sommer med g2 kart. Men pga bugs lot den kun kjøre i nattmodus. Belanor klarte ikke å fikse problemet. Byttet den til Lorentz.

Tror sikkert bugsen er borte nå. Ellers ville vi ha hørt dette.

Lykke til med ny flott plotter! :santcheers:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Først må jeg se at jeg virkelig får en plotter da, og ikke noe annet. Jeg har jo hatt en 3010C som jeg solgte med gammelbåten og liker Garmin meget godt. Jeg kommer nok til å gå for g2 kartet denne gangen, selv om jeg kun kjenner de vanlige blue chart.

Er litt i tvil om jeg skal bruke PayPal eller vanlig kredittkort denne gangen, har gode erfaringer med begge betalingsformene på nettet.

Klart du får plotteren! har gjort over 50 kjøp på EBAY, har blitt lurt for 16$ EN gang, selgeren er ikke lenger på EBAY.

Det er utrolig greit å bruke PAYPAL, har nesten uten unntak brukt denne betalingsmåten.

Prisene er stort sett greie, utvalget er enormt man må huske at det skal legges 25% toll på varen+ 25% toll på frakten, har også betalt "forenklet tollbehandling" 146.- pleier det å være. Tips: ...nei send en IM.

Mvh TA

Litt oppdatering i tråden her. Jeg har ikke kjøpt denne plotteren, litt på bakgrunn av problemer med kommuniksjon med selger. Selger ble slettet av E-bay og PayPal noen dager etter at jeg fikk tilslaget. Har siden fått et par mail fra selger, men når jeg svarer på mailen så kommer den i retur med addresat ukjent. "Return to sender" som annen amerkaner fra Memphis skrev for noen ti år siden. Så litt sunn skepsis her er greit å ha, ingen penger sent. Jeg har fått et telefonnummer og ringer alltid og snakker med selger før større beløp overføres. Da kan man danne seg et bilde av selger, som igjen gir en magefølelse. Denne gangen ingen telefon, magefølelsen sa meg at det ikke var nødvendig.

Dermed blir det ikke noen 3010C, men 4000 serien som kommer til våren, eller sommeren. Den er lovet i 2. kvartal 2007 fra Garmin, og de forhåndselger denne i uaniten nå med leveranse i april. Jeg må klare meg med denne Raymnarine 65 saken enn så lenge.... Vil gjerne ha Garmin 4012 men den blir for stor til pidestallen, 4008 er vel også i grenselandet... men denne skal jeg få plass til

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...