che Startet 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2006 Vet at det har vært tatt opp tidligere i forumet, men finner ikke lenken. Med båten trygt under presenning er det tid for en etterlengtet oppfiksing av kalesjen. Dette har ikke vært gjort på noen år og den ser for j... ut med mugg i både sømmer og på duken forøvrig. Den har holdt tett selv om den har vært ubehandlet de siste årene. Noen tips om hvem som best kan ta seg av kalesjen slik at den blir "som ny" igjen ? Sitér dette innlegget Link to post
peer Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 Alf Hansen A/S har en avd. I oslo området, søk på gule sider Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 7.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2006 Rønsdal i Asker har jeg god erfaring med etter å ha benyttet de tre ganger Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Når det gjelder vedlikehold av kalesjer, kan man lever de til f.eks Alf Hansen for rens og inprignering? Noen som har erfaring på om det blir bra? Kalesjen til vår Nidel er bare noen år gammel med i sommer ble det litt jordslag da jeg ikke sprayet den med imprignering før mot slutten av sessongen. Lurer på om de klarer og få dette strøkent igjen.. Takker for svar Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Espen C Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 (redigert) Hei dette fjerner du nok selv også med en jordslagfjerner\kalesjerens som du får kjøpt hos mange forhandlere. Redigert 11.Desember.2006 av Espentc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hermine Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Jeg har selv brukt - SHIP SHAPE - og det fungerte veldig bra. Men du må passe på å impregnere etterpå. Dette er noe man klarer selv! Sitér dette innlegget Link to post
SO-VALL Svart 22.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2007 Hei! Jeg har ved flere anledninger brukt en blanding bestående av SUN-ultra, klorin og vann. Helt utrolig hva denne blandingen fikser. Det høres brutalt ut,men det funker som bare det!! Blandingsforholdet er slik: 5 ss SUN-ultra(maskinoppvask, bare denne typen ikke noen annen type) 4 dl klorin og 6 dl vann. Da får du en liter væske. Til en stor kalesje f. eks 30 fots båt, ville jeg blandet ca 10 liter. Finn deg en dusj på jobben med varmt vann og flatt gulv, en god skrubb, og sett i gang. Hell på væsken, fordel den utover, la den virke litt(20 sek) skrubb, og skyll med en gang. Pass på at du ikke lar kalesjen ligge i det vannet du spyler av. Ta begge sider!! Det er litt viktig at du har et jevn underlag. På min egen kalesje har jeg et merke etter sluket. Jeg skrubbet over et sluk. Det synes ikke godt, men hvis jeg legger godviljen til kan jeg se mønsteret etter hullene!! Det spiller ingen rolle om kalesjen din er mørk, den vil ikke bli bleket av klorinen. Det eneste som skjer er at kalesjen din vil se ny ut!!! Du må ha baller nok til å prøve!! Jeg har en kollege som har gjort dette med sin mørkeblå kalesje side 1996. Annenhvert år!! Lykke til!! Sitér dette innlegget ....båt, båt, båt, båt, ??????, båt ,båt, båt.....er det noe annet som gjelder?? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.