Jump to content

Kystbøker svenske(vest)kysten?

ter-av

Recommended Posts

Har fått ordre om å skrive ønskeliste til jul. På lista vil jeg ha havnebøker for den svenske vestkysten. Så i sommer noen som het noe a la 7 dager på vestkysten (?) med beskrivelser av og luftfotos over havneperler ned langs kysten. Noen som husker hva de heter, og hvor jeg kan få kjøpt? Eventuelle andre gode forslag?

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

CD høres ikke dumt ut. Interaktiv? Klikk på kart, se fotos, kart, beskrivelser?

Men ser at man må tegne medlemskap for å handle der. Da blir det vel et par dyre bøker. Husker du titlen jeg antyder? Mener de var å få i Norge også, men har sjekket Nautisk forlag uten å finne de.

ter-av

ps. La inn spørsmål om dette på fendern.se også. Ikke et svar! Takk og pris for Baatplassen!

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Når det gjelder CD-plata, er det i grunnen det samme som du får kjøpt i papirutgaven: Vestkystens naturhavner.

Dette er en stor A-4 perm (har visstnok nå blitt 2 permer) hvor du årlig får oppdatering av flyfoto og beskrivelser.

CD-plate virker sammen med Det levende sjøkart for Sverige, men flyfotoene kan betraktes som separate bilder.

Jeg pleier alltid å ta frem flyfoto på PCen og studere ønsket fortøyningsplass (merket med sted og type av fjellbolt) og alternative bolter.

Alle undervannsskjær fremkommer meget godt på flyfoto.

Jeg tror dette må være verdens beste fotosystem av uthavner (?).

Vi har - så vidt jeg vet - ikke tilnærmet tilsvarende for Norge.

Denne oversikten har gitt meg grunnlag til å gå inn i naturhavner i Sverige jeg aldri hadde tatt sjansen på å gå inn i uten flyfotoene.

Jeg vil absolutt anbefale medlemsskap i SXK - da får du bl.a. tilsendt tidsskriftet På Kryss - som er et av de beste jeg leser.

Du har også tilgang på bøyer i Sverige.

Det er mulig at de bøkene du spesifikt leter etter er:

http://www.nautisk.no/products/p1558

http://www.nautisk.no/products/p1557

Jeg har ellers mye å anbefale for Sverige.

Mitt beste tips:

Medelemsskap i SXK

- det vil du aldri trege på................

Tre Veckor i Bohuslän blir produsert av den Svenska Kryssarklubbens Västkustkrets. Boken beskriver tilsammen ca. 200 naturhavner og farleder. Hver havn er presentert med et luftfotografi i sort/hvitt hvor grunner, skvalpeskjær og en 2 meterskurve er blitt tegnet inn. I tillegg har en også tegnet inn alle de 5000 fortøyningsbolter som klubben har festet i fjellet og som fritt kan benyttes av besøkende. Også 50 bøyer som Kryssarklubben har lagt ut er tegnet inn.

Sammen med litt kort informasjon om kysten ellers, som også er inkudert, er denne boken et uvurderlig verktøy for deg som skal seile på den svenske vestkysten og vil ligge ute i naturhavner. Kort sagt: Anbefales! Bokens tekst er på svensk, engelsk og tysk.

Ca 150 Sider - 30 x 21,5 cm - Spiralinnbundet

Kunder som som kjøpte dette produktet kjøpte også

X11305 x12330 P1351 X11201 X12163 X10303 X10306 x12327

Du må være logget inn for å skrive anmeldelser.

Produktanmeldelser

pris 350,-

Vi sees!

Mitt beste tips:

Medelemsskap i SXK

- det vil du aldri trege på................

enig i dette :smiley:

jag skulle vilja säga som så....

seglar man mycket i vart o vartannet år i Bohuslän så kjöp hele verket 2 pärmar (+ ev medlemskap i SXK)

seglar man bare noen gang då o då ..."tre veckor i Bohuslän" (dette innhåller en del av det som ingår i pärmarna!)

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...