Jump to content

Virtual Skipper 4. Demo

bliss X

Recommended Posts

Har også lastet ned demoen, og dette var morsomt. Spesielt når vi kommer så langt at vi kan seile regatta mot hverandre på nettet.... I demoen har jeg reservert siste plassen foreløpig, men gir den gjerne fra meg med tiden

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har akkurat prøvd og skjønner ikke bæra, kanskje jeg skal forsøke å lese instruksjonene først. Ble noen kullseilinger og båten vil på ingen måte seile ditt jeg vil :blush:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

På meg virker dette relalitisk siden jeg gjør akkurat de samme tabbene i spillet som jeg gjør på sjøen og resultatet blir også det samme.

Dette er vel et pc spill av typen som en kan sette opp og seile mot hvernadre via nettet. Regner med at bør ha fullversjonen for at dette skal fungere optimalt. Jeg synes det virker realitisk men kan vel neppe uttale meg om noe mere enn det.. Morsomt er det i allefall og jeg skal forsøke å holde det unna pc'en her på kontoret.. Det rekker jo med baatplassen her da..

Hvem vet kanskje vi kan ha "ukentlig" seilregatta på nettet i løpet av vinteren...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

På meg virker dette relalitisk siden jeg gjør akkurat de samme tabbene i spillet som jeg gjør på sjøen og resultatet blir også det samme.

Syens også det virker litt realistisk, men kanskje litt for enkelt når det gjelder triimming av seil m.m.?

I demoutgaven er det to steder man kan seile, og jeg anbefaler den som heter nordic. Har så langt stort sett gitt blaffen i regattaen og heller seilt runt i skjærgården. Det jeg savner er mer nav. utrustning. Kart og radar funksjonene synes jeg er for dårlig.

Anbefaler å ha på litt høy lyd. Da virker det mer realistisk. :wink:

Dette er vel et pc spill av typen som en kan sette opp og seile mot hvernadre via nettet. Regner med at bør ha fullversjonen for at dette skal fungere optimalt.

Det kunne vært morro å forsøkt å spille mot hverandre. Foreslår at de som er intr. bruker denne tråden for å utveksler erfaringer, og at vi legger oss i "hardtrening" for regattaer når vi blir mer kjent med spillet

Flere som går for fullversjon?

Hva er prisen på fullversjonen da Lasse?

44.99 US $

Betales med kort, og du kan laste det rett ned. Både nedlasting og installsjon gikk helt uten problemer. Avinstallerte demo versjonen før jeg installerte fullversjonen for å være sikker på å ikke få noe trøbbel.

Jeg tror faktisk man kan lærre litt av dette spillet også. Det finnes vistnok en masse muligheter for viderekommende her, bl'a skal det være mulig å legge inn sin "egen båt".

Det er kun seiling, men kan sikkert være lærerikt for sånne med motor som vil forske litt på hvorfor seilbåter oppfører seg som de gjør.

Nemlig, utrolig viktig å vite om hva og hvorfor vi gjør som vi gjør på sjøen. Tror at det ville blitt mindre misforståelser og dermed gi et større innblikk i trafikkbildet, og ergo mindre gnissinger og farlige situasjoner.

Og så mye hyggeligere da. :flag:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Syens også det virker litt realistisk, men kanskje litt for enkelt når det gjelder triimming av seil m.m.?

Kjøpte dette i fjor vinter, og har seilt litt rundt omkring nå. De som er hardcore trimmer seilene manuelt i dette spillet, samtidig som de jobber med taktikk og styring. Da blir det nok å tenke på. En del av "time challengene" er ganske vanskelige, og det er ikke mye rom for feil for å rekke en del av tidskravene.

Offshore-raceren er min foretrukne båt, kanskje fordi den likner mest på det jeg er vant til. Trimaranene har jeg ikke fått helt taket på ennå.

Kanskje det går an å koble opp dette spillet til et ratt? da blir det litt mer realistisk enn å styre med piltastene.

Grafikken er veldig bra, og jeg likte spesielt godt en del av renderingene i Nordic. Dette spillet kan absolutt anbefales. Effekten av å seile etter polardagrammet blir veldig tydelig for en del av båtene, for man taper veldig mye på å seile for høyt eller med feil seilføring.

En BP-regatta hadde vært kult.

Kanskje det går an å koble opp dette spillet til et ratt? da blir det litt mer realistisk enn å styre med piltastene.

For noen år siden da jeg bodde på land seilte jeg dette spillet (versjon 1) med en vanlig billig joystick. Det fungerte bra. For den nerdete er det fullt mulig å feste joysticken oppned på stolryggen slik at man får en slags rorkult. Man kan også iføre seg seiltøy og redningsvest for å få den rette feelingen...

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Eller man kan begynne å styre (den ordentlige) seilbåten med autopilot-piltastene - da blir det også likt :wink:

Prøvde dette spillet for noen år siden - online versjonen (ikke versjon 4 såklart, antakelig versjon 0.9). Var gøy en stund, men ble etterhvert ødelagt av for mange idioter som hele tiden prøvde å senke meg istedenfor å kappseile.

S/Y Surprise

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...