Skipper Worse Startet 7.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2006 Det blir innført dieselavgift i England. EU-kommisjonen har, i sin grenseløse visdom, sagt nei til fortsatt "unntak". Artikkel i Motor Boats Monthly on-line Triste saker. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Nøtterøy Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Mulig at brukt båtene vil bli billigere der borte da? Har kikket littt på Fairline, Princess i størrelsen 37-45, og om den ESA saken anngående momsfritak på bruktbåt innen EU går igjennom, kan det bli absolutt gunstig å handle derfra :) Men, dette betyr vel at det er ikke lenge igjen før vi også har full diesel avgift her hjemme på berget? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 8.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Nei, det kan man ikke tro, for vi er jo ikke medlem i EU!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mouche Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Men vi er fantastisk flinke til å innordne oss etter EUs regler og direktiver! Og der disse også binder Norge gjennom EØS-avtalen er vi "flinkeste gutten i klassen". Når det er sagt så har jeg liten tro på at dette vil påvirke den etterhvert særnorske "regel" om at diesel til marint bruk skal være unntatt avgift! Og det er helt greit for meg! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 (redigert) Vel nå er det ikke snakk om full avgift på dieselen i UK, men snarere en økning ev avgiften. Dagens rød diesel har en avgift 6.44p, ny avgift for fritidsflåten er på 21p, mens den for biler og annet er på 49p (drøye 6 kroner) Det som er problemet er i hovedsak det samme som i Norge, tanke muligheter og eventuell farge for den nye avgiftsklassen. Dog er denne avgiften en minimumsavgift så det kan tenkes at det blir full avgift å tanke som det eneste alternativet slik som i resten av EU. Kilde er Practical Boat Owner Når det gjelder Norges tilpassning til EU via EØS avtalen så er vi nok rimelig flinke der det er snakk om merinntekter for kongeriket, men der hvor pendelen slår andre veien er ikke regjeringen like aktiv som f.eks i bruktimport momsen. Redigert 8.Desember.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Boywonder Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 for vi er jo ikke medlem i EU!! Og takk skaperen for det! Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Ben Sin Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 for vi er jo ikke medlem i EU!! Men det er ikke lenge til! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 8.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2006 Får vi håpe! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.