Jump to content

Dieselavgift i England

Skipper Worse

Recommended Posts

Mulig at brukt båtene vil bli billigere der borte da? Har kikket littt på Fairline, Princess i størrelsen 37-45, og om den ESA saken anngående momsfritak på bruktbåt innen EU går igjennom, kan det bli absolutt gunstig å handle derfra :)

Men, dette betyr vel at det er ikke lenge igjen før vi også har full diesel avgift her hjemme på berget?

Men vi er fantastisk flinke til å innordne oss etter EUs regler og direktiver!

Og der disse også binder Norge gjennom EØS-avtalen er vi "flinkeste gutten i klassen".

Når det er sagt så har jeg liten tro på at dette vil påvirke den etterhvert særnorske "regel" om at diesel til marint bruk skal være unntatt avgift! Og det er helt greit for meg! :yesnod:

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Vel nå er det ikke snakk om full avgift på dieselen i UK, men snarere en økning ev avgiften. Dagens rød diesel har en avgift 6.44p, ny avgift for fritidsflåten er på 21p, mens den for biler og annet er på 49p (drøye 6 kroner)

Det som er problemet er i hovedsak det samme som i Norge, tanke muligheter og eventuell farge for den nye avgiftsklassen. Dog er denne avgiften en minimumsavgift så det kan tenkes at det blir full avgift å tanke som det eneste alternativet slik som i resten av EU. Kilde er Practical Boat Owner

Når det gjelder Norges tilpassning til EU via EØS avtalen så er vi nok rimelig flinke der det er snakk om merinntekter for kongeriket, men der hvor pendelen slår andre veien er ikke regjeringen like aktiv som f.eks i bruktimport momsen.

Redigert av sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...