Jump to content

Clinometer til båten, men hvem selger?

Sydvesten

Recommended Posts

Jeg er på jakt et etter et rimelig greit clinometer til båten som ikke er for stort og klumpete og som passer fint til monteringe på ratt pidestallen. Har sett på Silva sin utgave og den er slik som jeg er jakt etter. Denne er passe diskre og vil passe fint mot hvit bakgrunn

clinomet.jpg

Mener Maritim har en variant de også.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

sydvesten skrev:
Mener Maritim har en variant de også.
Jepp

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Hej Sydvesten

tror att nesten alla butikker säljer just den der!

litt OT til ditt spm men,

tror oxo att det er det 'instrumentet' jag ser på minst ombord........

antingen krenger vi för mye, då rever vi, det er noe man känner i båten

o skall man använda det vid kaj för lastning, så vill det till att det er helt vindstille

annars blir det lett noen grad hit eller dit på bare riggen.......

S/Y Gunga Din

Utelukkende "nice to have" instrument dette, og det får man aldri for mange av.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Nøtterøy skrev:
Du kan jo gjøre slik vi gjorde på tankbåtene. en hyssingstump, en treplate med en spiker, og en mutter i enden av hyssingen. Skalaen tegnet vi inn selv!

Dette er nok foreboldt de som bentytter rå, støyende og forurensende maskin kraft som fremdrift og som har skuffer og skap fulle av reserve deler som spiker og muttere og ikke for seilbåt estetikere som har sans for det vakre og nydelige. :lol:

Nøtterøy skrev:
Du kan jo gjøre slik vi gjorde på tankbåtene. Uansett hvor sofistikerte clinometeret vi hadde, så endte vi opp med en hyssingstump, en treplate med en spiker, og en mutter i enden av hyssingen. Skalaen tegnet vi inn selv!

Ja det er det billigaste en skiftnykkel i spinakkerfallet....o lite spiker i teakdekket :lol:

o en 71.gif seglar... :smiley:

redan Vikingarna, hade ju insett nyttan av hjälm när man skall ut o segla !!!

S/Y Gunga Din

Hei her er en annen variant http://haug.no/sortrondelag/trondheim/ehau...&AutoFramed

denne er jo fin http://www.aasanemarine.no/nettbutikk/prod_vis.php?id=2116

vist du søker på krengningsmåler på goggle så vil du finne flere,

det er vist masse nice to have ting til båten jeg har nå sett på rorindikator man blir jo smittet av dette her :smiley:

Redigert av Espentc (see edit history)

For all del: Ikke kjøp/montér krengningsmåler til båten!

Jeg hadde det tidligere. Får du noen ombord som har "krengeskrekk" så blir de sittende med stivt blikk på måleren for å få bekreftet at krengningen er for stor/uforsvarlig/farlig.

Nå har jeg ikke krengningsmåler, og pleier å si at det ikke er for mye før du begynner å se fisk gjennom vinduene i overbygget. :wink:

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

La Digue skrev:
For all del: Ikke kjøp/montér krengningsmåler til båten!

Å jo da, men hvorfor kjøpe et enkelt når du kan få et elektronisk som kan kobles til navigasjonsprogrammet? :rolleyes:

Selv bruker jeg en kaffekopp. Så lenge det ikke renner over krenger ikke båten for mye. :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...