Harald- Startet 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2003 Har bredbandsabbonemang via Telenor, i den sammenhengen har jeg e-mail adresse av typen online. Fikk så en mail på engelsk fra admin@online.no, med beskjed om at kontoen min ville gå ut, og informasjonen ligger i vedlagt zippet dokument. Dette inneholder virus. Har ikke navnet på det da jeg trykte litt for kjapt på slett knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Stephan Svart 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2003 Jeg fikk en maken. Falsk avsender. Stephan Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 28.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2003 Desverre, det er veldig mye av dette for tiden. Jeg får også en del med *mailderdemon@online.no* med virusvedlegg hvor man meddeler at den og den mailen ikke gikk igjennom. Det er jo ikke online som står bak. Det er andre varianter eks. mailer med såkalte sikkerhetspatch'er hvor noen illuderer å være Microsoft. Fredag haglet det inn over 100 virusinfiserte mail til meg. Siden fredag for halvannen uke siden har spam-filteret mitt stoppet over 700 spam-mail! Ikke for å være sur, men det kan bli forferdelig mange virustråder her hvis vi tar det opp her. Tror hver og en desverre må klare seg selv. Sørg for å oppdatere virusbeskytteren ofte! Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 29.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2003 Ikke for å være sur, men det kan bli forferdelig mange virustråder her hvis vi tar det opp her. Tror hver og en desverre må klare seg selv. Sørg for å oppdatere virusbeskytteren ofte!Det var nå kun bare for å advare slik at andre her på forumet er klar over den adressen admin@online.no (den er jo ganske troverdig), men i ettertiden skal jeg tenke mer grundig over før jeg går til det drastiske skrittet og starter et nytt emne... :wink: Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 29.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2003 Det var nå kun bare for å advare slik at andre her på forumet er klar over den adressen admin@online.no (den er jo ganske troverdig), men i ettertiden skal jeg tenke mer grundig over før jeg går til det drastiske skrittet og starter et nytt emne... Unnskyld, ubetenksomt av meg - mente ikke overstyre deg! Ser poenget ditt, folk med ISDN-oppkobling får vel ikke så ofte virus-mail heller og kan lettere gå i fella på disse spesielle mailene! Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 29.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2003 Unnskyld, ubetenksomt av meg - mente ikke overstyre deg! Ser poenget ditt, folk med ISDN-oppkobling får vel ikke så ofte virus-mail heller og kan lettere gå i fella på disse spesielle mailene! Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 29.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2003 en liten artig sak ang. virus og spam, etc http://www.smilepop.com/index.cfm?action=v...07&page_id=8407 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.