Ficher Startet 9.Desember.2006 Del på Facebook Startet 9.Desember.2006 http://www.nettavisen.no/innenriks/article830363.ece Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.Desember.2006 Del på Facebook Svart 10.Desember.2006 Hvor mange ganger har det vært brann og/eller branntilløp på disse båtene? (tenker da på denne samt "Kronprins Harald" som gikk Oslo-Kiel tidligere). Det har i alle fall vært så mange ganger at jeg ville betakke meg for å ligge og sove ombord... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2006 Del på Facebook Svart 10.Desember.2006 Hej Fantino! Jag deler ikke din mening. Jag har snacket med brandmänn som ingick i den RITS-styrke som sattes ombord vid motorrumsbranden i Prinsesse Ragnhild 1999 ! Dom sa att det var en fröjd att jobbe med besättning på Prinsessen, dom var kunniga, hade bra ordning på sin utrustning, ordning o reda ombord osv osv bare lovord till skillnad fra andra båter dom satts in på. Jag har inga betänkligheter att åka med Color-båter !! (annet enn taxfree-priser da, de er som landpriser ) (RITS=Räddnings Insatser till Sjöss, varje RITS-styrke består av 6 man på en ordinare brannstasjon i land, som har spesialutbildning på fartyg. de kan med mycket kort varsel flyga ut, o har egen utrustning med sig för att assistera vid fartygsbränder! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Espen C Svart 10.Desember.2006 Del på Facebook Svart 10.Desember.2006 Det var ikke noen brann denne gangen. Color Line-ferja «Prinsesse Ragnhild» hadde i natt røykutvikling etter en eksplosjon i eksosmanifolden på en hjelpemotor. http://www.redningsselskapet.no/nssr/page?...7&key=24502 Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.Desember.2006 Del på Facebook Svart 10.Desember.2006 ...Jag har snacket med brandmänn som ingick i den RITS-styrke som sattes ombord vid motorrumsbranden i Prinsesse Ragnhild 1999 ! Dom sa att det var en fröjd att jobbe med besättning på Prinsessen, dom var kunniga, hade bra ordning på sin utrustning, ordning o reda ombord osv osv bare lovord ... De har vel god trening Fra spøk til alvor så synes jeg at jeg hører om lignende trøbbel på en av disse to båtene minst en gang i året (ren synsing altså). Det høres alt for mye ut, samme hvor dyktige mannskapet er. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2006 Del på Facebook Svart 10.Desember.2006 kan ikke säga emot dig........ men jag tror ikke dom er överrepresenterade i statestiken....... skandinaviske färjor er förmodligen bland de säkraste i världen, enl min amatörmässiga bedömning Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sabeltann Svart 10.Desember.2006 Del på Facebook Svart 10.Desember.2006 Har reist litt med danmarks ferjene, må si at har alltid følt meg trygg, men brann/røyk i lange overbefolkede korridorer skremmer... Skal ned til danmark på onsdag kveld, fast sjekk er nødutgang fra lugar samt livvest stasjon etc etc. Så er du en liten tur og spise og kose seg med noe godt i glasset om det ikke er helt fælt vær da.. Tror nok en skal stole mest på seg selv og komme seg fort på dekk om en kan...ikke vente inne...om det skjer noe... Sitér dette innlegget Link to post
SRC31 Svart 11.Desember.2006 Del på Facebook Svart 11.Desember.2006 De har vel god trening Fra spøk til alvor så synes jeg at jeg hører om lignende trøbbel på en av disse to båtene minst en gang i året (ren synsing altså). Det høres alt for mye ut, samme hvor dyktige mannskapet er. Kan ikke si at jeg har hørt om mange branner og branntilløp på Harald! (Har jobbet der noen år!) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 11.Desember.2006 Del på Facebook Svart 11.Desember.2006 Du har sikkert rett ang. "Harald". Ragnhild derimot: http://www.skip-siden.com/phpBB2/viewtopic...10cb2b0ec36d855 Sakset fra linken: Gårsdagens brannalarm på «Prinsesse Ragnhild» er den fjerde på under fem år: 24.12.2003: Skipet ankret opp utenfor Drøbak, da det oppstod røykutvikling etter at det gikk varmgang i et strømskap. 01.03.2003: Det oppstod brann i maskinrommet på «Prinsesse Ragnhild». Brannen ble slukket og ingen av de 965 eller mannskapet på 167 passasjerene ble evakuert. 08.07.1999: Det ble slått full katastrofealarm da det oppstod en eksplosjonsartet brann i maskinrommet på «Prinsesse Ragnhild» utenfor Gøteborg ved 02.15-tiden om morgenen. 1339 personer ble evakuert, deriblant 535 nordmenn, i en dramatisk redningsaksjon. En kvinne døde av hjerteinfarkt under evakueringen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Desember.2006 Del på Facebook Svart 11.Desember.2006 Hej Fantino....jag ger mig, jag ger mig..... du har misset ytterligare två bränder på Ragnhild 2002 03 01. Fick fartyget maskinrumsbrand, släcktes efter ca 15 minuter. 2004 03 06. Bröt en brand ut i en hytt på resa mellan Kiel - Oslo, men besättningen kunde snabbt släcka ner den, Två personer som befanns sig i hytten fick föras till Danmark för vård. nu vågar du vel aldrig mer åka med den båten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Fantino Svart 11.Desember.2006 Del på Facebook Svart 11.Desember.2006 (redigert) Hej Fantino....jag ger mig, jag ger mig..... du har misset ytterligare två bränder på Ragnhild ..... Som jeg skrev i første innlegg var jeg ikke så sikker - hadde bare en følelse av at vi hører alt for ofte om brann på dette skipet. Tok et raskt søk etterhvert og jaggu stemmer det. Ca. en i året med andre ord. Moral: skal en absolutt ombord så ingen eller eller - heller melde seg frivillig som brannvakt... Reiste forresten Kiel-Oslo i 2000 ifm. henting av bil, men husker ikke om det var "Harald" eller "Ragnhild" jeg var ombord på. Flott tur i flott vintervær Redigert 11.Desember.2006 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 12.Desember.2006 Del på Facebook Svart 12.Desember.2006 (redigert) Siste oppdatering: M/S Kronprins Harald vil i en periode seile med redusert motorkapasitet på grunn av teknisk skade på en av skipets 4 motorer. Skipet vil hver dag i denne perioden ha avgang kl. 13.30 fra Oslo, og kl 14.00 fra Kiel og ankomme Oslo/Kiel med 2-3 timers forsinkelse M/S Prinsesse Ragnhild Som følge av skadene som oppstod i maskinrommet natt til søndag er alle seilinger med M/S Prinsesse Ragnhild kansellert frem til søndag 24 desember. Første avgang vil være mandag 25 desember kl 13.00 fra Bergen. Vi beklager de ulemper dette medfører våre gjester. Redigert 12.Desember.2006 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 12.Desember.2006 Del på Facebook Svart 12.Desember.2006 Harald har som du skrev Blue_Dragon 4 motorer Ragnhild har 2 Fantasy,Stena Danica mfl har 4 man kan alltså med dessa moderna färjer ligga o köre på 2 eller 3 motorer o reparera under gang, o samtidigt hålla uppe marsjfarten....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 12.Desember.2006 Del på Facebook Svart 12.Desember.2006 Og den kjente tsunamigenerator M/F Bohus har ikke mindre enn åtte stk. Nohab SF 112 V-diesler. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 12.Desember.2006 Del på Facebook Svart 12.Desember.2006 M/S Prinsesse Ragnhild Som følge av skadene som oppstod i maskinrommet natt til søndag er alle seilinger med M/S Prinsesse Ragnhild kansellert frem til søndag 24 desember. Første avgang vil være mandag 25 desember kl 13.00 fra Bergen. Vi beklager de ulemper dette medfører våre gjester. Rart at en eksos maifoild på en hjelpe motor da skal sette ferja utav drift i ca 2 uker, tror muligens det har vært litt mere dramatikk en det som fremkommer i media.... Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 12.Desember.2006 Del på Facebook Svart 12.Desember.2006 Hvor mange ganger har det vært brann og/eller branntilløp på disse båtene? (tenker da på denne samt "Kronprins Harald" som gikk Oslo-Kiel tidligere). Har den sluttet å gå til Kiel? Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Fantino Svart 16.Desember.2006 Del på Facebook Svart 16.Desember.2006 Har den sluttet å gå til Kiel? Det var en ren antakelse fra min side - trodde de hadde fått nye "fete" cruiseskip på denne ruta nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.