Jump to content

Hva kan jeg forvente og få for en sonata 7 fra 1978

Sonata 7

Recommended Posts

Lurer på hva jeg kan få for båten min hvis jeg skulle selge, er litt bekymra

Jeg har en hunter sonata 7 fra 1978

Båten er 24 fot og egnet mest som regattabåt(målt inn som minitonner), men fungerer fint til lengre turer med lav luksus.

Vi har pusset opp hele båten nesten, interiøret er malt opp og lakket, nybehandla med vc17 etter boka, rullemalt skrog

Seil: Ny Genua 1 fra Gran, det er en HPR kevlar og har en nyverdi på ca 16000, to andre 1'ere i ok stand, stor i ok stand, krysfokk i ok stand, soinnaker som funker, 2'er genua i ok stand, stormfokk

Nesten alle fall, skjøter, blokker, avlastere er skiftet de 2-3 siste årene.

Båen er sjelden her til lands, ivertfall i en god stand og har da ikke peiling på hva den er vært. Hvormye kan jeg få for den hvis den er strøken?

Fant følgende som er hentet fra Practical Boat Owner may 1998;

http://www.sonata.org.uk/about03/pbo.htm

I denne artikkelen står det nevnt; "And how many can you buy for £6,000, ready to race or cruise as you please?"

Beløpet som her er nevnt tilsvarer jo rundt 70.000 kroner.

På hjemmesiden ovenfor så finner du også Boats for sale og der er det fem båter til salgs for priser mellom 5000 og 6500 pund.

Håper dette var til litt hjelp, men ellers så det jo ut fra omtale at du heller burde beholde båten?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

gir meg med seiling??? Nei blir vell omvendt, hehe. Mer fart er vell kriteriene vis det blir salg. Har bare brukt så sinnsykt mye penger på den og er usikker på om jeg gidder bruke mere eller om jeg bare skal ha den sånn. Får man noe mer for båten om man kjøper nye seil kontra ok gamle seil`? er jo også et tema.. Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha denne båten så veldig lenge.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...