Jump to content

Svindel av båtplass på Solvik?

power

Recommended Posts

Jeg forstår det slik at du har vært der ute å målt opp mellom utliggerne? Forskjellen fra 3.5 m til 2 synes derfor for drøy.

Min båtplass er en såkalt 5 meters plass, og det er målt fra midten av utriggerne. Innsiden av utriggerne-altså benyttbar plass er 4,6m. Så det går bort 40cm- en 3,5 meters plass skulle da ha vært 3,1 netto og ikke 2.

Trodde en båtplass ble målt fra senter utrigger til senter utrigger og at åpningen mellom utriggerne ble referert til som lysåpning?

Virker som det er flere måter å beregne/beskrive størrelsen på en båtplass.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Har nå snakket med han som "leier" ut plassen på e-post å han sier at plassen blir en 3,5 meter til neste år :crazy:

Høres litt rart ut for meg at en 2m plass bilr 3,5m så dette får jeg sjekke opp til mandag med båtforeningen der ute .

Han hadde vel ikke forventet at jeg skulle sjekke plassen :wink:

Kan jo tenkes at de skal gjør plassen bredere, enten ved å forlenge eller færre plasser.

At du nå har kalt han svindler og lufta muligheten for at han leier ut plass som ikke er hans syntes jeg er merkeligt av deg.

Det kan jo ende opp med at det er du som er løgner og driver med bakvaskelse og ryktespreding - det var vell ikke noe hyggeligt å bli kalt.

Nå tror jeg ikke du er løgner - kun umåtelig korttenkt.

Nå er det vel ikke jeg som har lagt ut feil info på finn.no eller ?

Hvis det var jeg som skulle leie ut en båtplass som var 2 meter så ville jeg nok informert om at plassen blir 3,5 meter , for det er jo litt surt og leie en plass til ovepris som man ikke får brukt.

Eierforholdet av plassen er heller ikke helt klart :eek:

:wink:
Nå er det vel ikke jeg som har lagt ut feil info på finn.no eller ?
Du gjør nok helt riktig ved å være skeptisk.... Jeg har akkurat vært 2 cm fra å bli lurt av denne annonsen som viste seg å være ren svindel. Min lærdom er helt klar: Ikke gjør noen handel med folk som gjemmer seg bak en hotmail adresse, og som verken oppgir telefonnummer eller hjemmeadresse.... Men du skal jo være ganske sikker på at det ER svindel før du tar munnen for full selvsagt....

Senior-du er min helt!

Da er det ulike måter og måle på plassen min er på 3,5 m fra utligger til utligger båten mi er på

3m og vi har minst 25 cm på hver side. :sailing:

De fleste marinaer benytter " lysåpning" som reell bredde på båtplassen. Som nevnt tidligere blir oppgitt bredde målt fra senter av utriggerne, og da blir lysåpningen 30-50 cm smalere enn oppgitt bredde.(avhengig av bredden på spesielt den gangbare utriggeren) Men, når du sier at båten er 3 m bred, så er jo ikke dette bredden i nivå med utriggerene.

Her er jo "alle " båter smalere enn mellom fenderlistene målt på det bredeste punkt, ca midtskips.

Så det er derfor normalt at du har denne klaringen selv om lysåpningen er 300-320 cm.

Redigert av effem (see edit history)
Når en ser på prisen så bør det ringe en klokke.......

Regel nr.1 ved kjøp:

ALT SOM ER FOR GODT TIL Å VERE SANT,,,,,,,,, ER STORT SETT SVINDEL

Det er tydelig at du ikke kjenner markedet for bærbare PC'er... Det er vel neppe mulig å tape så mye penger på så kort tid (i prosent!), som det er ved kjøp av bærbare PC'er.

Prisen var gunstig, ingen tvil om det, men det var ikke innbruddspris!

Senior-du er min helt!

De fleste marinaer benytter " lysåpning" som reell bredde på båtplassen......

Mulig det men mine 2 båtplasser i 2 forskjellige havner er 3,6 meter breie og det er inkl. 1/2 bredda av utriggerne på begge sider

Er det ikke litt drøyt å kalle denne båtplass greia for svindel da ?

Jeg ser i allefall ikke hva som er svindel her, vil noen leie denne plassen så vil de nok uansett ta med seg et måleband å sjekke det opp.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...