Jump to content

Garmin Quest - har noen erfaring med denne?

Mouche

Recommended Posts

Er medlem i NAF og kan få en Garmin Quest til medlemspris 1.995. Er vel mest beregnet til å være bilnavigator, men kan også brukes som marineplotter med Bluechart.

Tenker vel mest som litt leketøy, litt bilnavigator, litt som x-tra plotter i båt, og kanskje er det den lave prisen som frister, men er det noe vits i å kjøpe den?

Synspunkter og/eller erfaring?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Hei Mouche

I en gammel Garmin-brosjyre fra 2005 står det at den har 243 Mb internminne og "....Quest er i tillegg en fullverdig marineplotter....." Hva-nå-det-betyr

Men, du kan bare gråte over spillt melk nå, fordi på siden til NAF-butikken står det nå: "...Garmin Quest - Vi er desverre utsolgt på dette tilbudet"

Så da så - synd, fordi dette hadde jeg også lyst på!

:o(

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Har hatt en sånn i 3 år, og brukt den aktivt i bil, i båt, på fjellet, på vannscooter og snøscooter samt ved sykling i både by og terreng.

Ville vært krise om den gikk i stykker. Har blitt en vane å finne ruter, få fotoboksvarsling, regne kjøretid, få sporlogg osv fra denne kjekke saken.

Anbefales.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Bruker Garmin Quest i bilen. Kjempebra! Finner fram og viser vei. En behagelig svensk damestemme loser meg gjennom alle veikryss og rundkjøringer.

Har også topografisk kart så jeg kan bruke den i terrenget. Kartet her er ikke så detaljert, men det er brukbart. Fint til å beregne avstander, rutelengder osv. Er ikke så bra under veis i terrendeg, da den innebygde antennen virker dårlig når du har den i lomma.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Takk for tilbakemeldinger!

Ser at de på nettsiden sier de er utsolgt, men kan ikke se noe sted at dette er et tilbud som er begrenset i antall eller tid? Så derfor har jeg i dag sendt en mail til NAF og bestilt en plotter!

Hvis de ikke kan levere så får de kjøpe inn flere eller at jeg kjøper en hos andre og de refunderer meg det jeg, eventuelt, må betale mere hos andre.

Har sendt dem en mail om dette på morgenen og så får vi se hva de sier!

Din kverulant :lol::lol::lol:

Neida, Garmin Quest er et bra produkt, kanskje eneste minus ved bruk i båt er at skjermen blir litt liten. Men ellers er den jo fin til nettop det bruket du beskriver - bil, båt og terreng. Hvis du laster inn de topografiske kartene til Garmin er ikke disse så aler verst til "navigering" i terrenget heller. Og 1995,- ? Det er rasende billigt! (litt irriterende for de som ga 6000,- for ett år eller to siden....)

Takk for tilbakemeldinger!

Ser at de på nettsiden sier de er utsolgt, men kan ikke se noe sted at dette er et tilbud som er begrenset i antall eller tid? Så derfor har jeg i dag sendt en mail til NAF og bestilt en plotter!

Hvis de ikke kan levere så får de kjøpe inn flere eller at jeg kjøper en hos andre og de refunderer meg det jeg, eventuelt, må betale mere hos andre.

Har sendt dem en mail om dette på morgenen og så får vi se hva de sier!

Som du ser er også importør utsolgt. Kopierte imidlertid din frekke idè og sende dem også en mail :lol:

Er ikke sikkert at den er så frekk som den ser ut!

Ifjor fikk jeg kjøpt et par slalomski m/bindinger til en "innbruddspris" hos Anton Sport. Annonsen stod i "alle" aviser og de hadde gjort to feil:

Prisen skulle vært bare for skien, og ikke med bindinger.

1.De hadde ikke tatt noe forbehold om feil i annonsen !

2.Alle som kom og kjøpte ski fikk disse med bindinger til den gunstige prisen, og helt uten diskusjon, da butikken innså at de hadde gjort en feil og ikke kunden!

Når det gjelder Garminen hos NAF så fikk jeg vite om tilbudet torsdag kveld i forrige uke via medlemsbladet deres. For alt hva jeg vet så var de utsolgt før jeg fikk tilbudet! Og som sagt de har intet forbehold om begrenset antall eller begrenset salgsperiode og jeg tror nok at Garmin fortsatt produserer denne modellen og importtøren importerer osv?

Vi får se!

Ja, de burde vel ha annonsert med begrenset antall, men det er regler for slikt. Husker ikke hvor mange (antall) man minst må ha til salgs for å kunne lå være å opplyse om denne begrensningen.

I tilfellet med slalomskiene har nok kunden "loven" på sin side, men jeg tror ikke det er tilfelle i NAF tilbudet med mindre de har hatt veldig få til salgs.

Man kan jo imidlertid håpe på at de vil "reparere skaden" og kanskje kommer med en ekstra tilbud på en annen modell hvis Quest er sluttsolgt også hos importør.

Tiden vil vise... .

det lønner seg å "klage"!

jfr diesel- saken? :wink:

Hadde et lignende eksempel på lokale byggeforretningen. Så "knall-tilbud" i avisen, løp ned for å kjøpe......utsolgt.....klagde- det viste seg at ekspiditøren hadde holdt unna noen stykker til venner osv...fikk kjøpt en til slutt....

Gratulerer med tilslaget, håper du blir fornøyd med produktet!

De var jo kjekt du får deg en quest allikevel!!

Har hatt quest i noen år nå og er også kjempefornøyd som andre her.Den har vært brukt i åpen båt både sommer og vinter, aldri hatt noen form for problemer, når det er - grader blir batterikapasiteten kraftig redusert men det gjelder jo alle batteridrevne ting.....har bluechart fra Lista til Sognefjorden på den.Det følger også med CDer med kart og program til å laste inn på PC og da kan du navigere med PC hvis du har du plass til denne i båten.

Finnes også masse kjekke holdere til denne, har et par sykkelholdere, disse er uten strøm og koster rundt 150-200 kroner, har denne i båt og på MC, har også en marineholder, denne har lading og koster rundt 600 og så fulgte det med sånnen sugepropp holder til å henge i vinduet på bilen.

Jeg har også svensk tale på min da hun norske hørtes veldig sur ut...

Lykke til med ny dings

Ronny

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...