Jump to content

Hammerhead marinediesel


Xlnt

Recommended Posts

Hei

Lurer på å kjøpe meg en ny Hammerhead 6.5L marinediesel. Er det noen som har erfaring, tips og råd ang. denne motoren?

Hvor får man kjøpt en slik i Norge?

Finnes det noe brukt noe sted?

Er de slitesterke?

Holder dette til en singel installasjon i en 290 Sea Ray Sundancer?

 

Alle tips mottas med takk

 

 

Mvh

 

Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Hei,

 

Sea Ray, kjekk båt det :wink:

 

Så selv på en del båter med denne motoren, da jeg kjøpte min 240 Sundancer. Det ble riktignokk ikke til at jeg reiste å så på noen med GM 6,5.

 

Forstod jeg det slik at du vurderer å sette en slik motor i en båt du har eller vurderer du å kjøpe en Sea Ray med denne motor?

 

Det jeg har notert meg er at kjøperne ikke står i kø når båter legges ut for salg med disse motorene. Det stod lenge en 250 til salgs med denne motoren her i Rogaland. Samt at denne har ligget ute for salg hele sommeren. Denne 290 Sundancer oppgis da til 32 knop med denne motoren.

 

Søker du på GM 6,5 evt 6,2 her på siden finner du mye info. Flere som har den motoren her.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Hei

Jeg har akkurat "closet en deal" med en amerikaner om en 1995 Sea Ray 290 nå i kveld. Tror det er stor forskjell på en Hammerhead og en vanlig 6.5 L. Hammerheaden er kompressor matet og kan yte opp til 330 HK. Så nå vurdere jeg hvilken motor jeg skal ha i min nye båt. Tror det er litt trangt om plassen nede i motor rommet på single installasjon Sea Ray. Ut fra bildene jeg har sett så sitter 454 motoren klint helt opp i drivstoff tanken foran motoren.

Jeg tror jeg kommer ut på ca det samme i pris som den 92 var annonsert til og da har jeg innberegnet motor kjøp for rundt 200.000.

 

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post

Som du sikkert ser av avataren så har jeg en 240 Sundancer med Steyr 220 Hk diesel. Rekke 6'er!! Denne passer greit i motorrommet på min. Fremdeles god klaring mellom motor og tanken. Så 290'en din burde klare denne V8 dieselen greit.

 

Ser at det er noen som har Hammerhead'en her på forumet, sjekk denne linken: Hammerhead

 

Denne har du kanskje allerede sett på-

 

Her ser du totalt byggemål på motoren med Bravo drev.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...