Jump to content

Hva betalte du for din kalesje?

SF

Recommended Posts

Jeg holder på å skal få lagd ny kalesje til den nye båten og er i den forbindelse litt interessert i hvordan prisene er rundt omkring.

Til min forrige båt på 23 fot fikk jeg skreddersydd en ny kalesje i januar i år. Denne var todelt med tre vinduer, åpning bak og på begge sider i tillegg ble bøyler justert og tilpasset. Dette kostet 12.500,- hos Øyane Seil og Kalesje. (se bilde)

7_1313010236.jpg

Hva betalte du for din?

Hva er korrekt pris på ny til min Sea Raypå 24 fot, her blir det også en del endringer på bøyler da jeg vil ha en annen form på denne.

0_1602939377_hoved.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Henta akkurat kalesja fra reparasjon hos Z-Seil i Arendal. Betalte 1350 for ny skaikant, lappe en del maljehull, ny glidelås og nytt vindu bak. Syntes ikke det var galent.

Han anbefalte ny kalesje, den var på grensa til at det var noe å fikse på, men jeg har ikke råd til ny kalesje nå. Han antydet ca 8K for ny kalesje til min HB 21..

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Jeg holder på å skal få lagd ny kalesje til den nye båten og er i den forbindelse litt interessert i hvordan prisene er rundt omkring.

Til min forrige båt på 23 fot fikk jeg skreddersydd en ny kalesje i januar i år. Denne var todelt med tre vinduer, åpning bak og på begge sider i tillegg ble bøyler justert og tilpasset. Dette kostet 12.500,- hos Øyane Seil og Kalesje. (se bilde)

7_1313010236.jpg

Hva betalte du for din?

Hva er korrekt pris på ny til min Sea Raypå 24 fot, her blir det også en del endringer på bøyler da jeg vil ha en annen form på denne.

0_1602939377_hoved.jpg

hehe ser du har samme kallesje som jeg har på min, tilogmed samme farge! lurer på hvorfor du skal bytte :crazy::crazy:

det er veldig praktisk, men ikke akkurat hot og se på;)

Problemet mitt er at jeg ikke finner noen som har sydd til tilsvarende min båt. Leta's i Usa syr kun til Bayliner.

Bestilte min nye kalesje til Baylinern fra letastopshop.com i USA. Betalte 7500 for komplett sett, med avtagbare vegger for sommerbruk, såkalt bimini top!

Kalesje av meget god kvalitet!!!

Hei,

Hva var prisen i USA i dollar, hvordan gikk det med fortolling og Moms?

Var denne tilpasset orginal bøyler?

Jeg har fått en pris på 6.800,- inkl. mva. for to-delt kalesje tilpasset mine ønsker til min Smuggler 21. Dette inkluderer all nødvendig festemateriell. Har i tillegg bestillt komplett bøylesett i 22mm til kr. 800,- Dette er hos norsk maskintrekk. I praksis får jeg med innendørs vinteropplag "på kjøpet". :yesnod:

Synes dette var en grei pris

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Hovedbilde1.JPG

Betalte 12.000 ferdig prutet og inkl. frakt fra Alf Hansen som hadde målene. Tydeligvis er jeg en elendig pruter :smiley:

Til mitt forsvar kan sies at vinduer og ikke minst glidelås fordyrer. Har 2 "soltak", kalesjen kan deles i to, kalsejen bak er i 5 deler og tilsammen 7 vinduer.

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

11500.- til Sandviken. Dette er med bøyler, beslag og knapper. Tror den kommer fra Sagen. Bestilte den fra Batbyggeriet i Horten

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Betalte 6200 for kalesje til Scand Classic hos Hubert i Kristiansand. Ringte på fredag, lørdag hentet jeg den på posten. De hadde på lager bare oppgav nr. på den gamle kalesjen. Den nye passet fint. :flag:

Var dette for typen med full høyde ? Og i så fall hvor mange vinduer var det i den ?

Jeg har fått pris på kr 9500 hos Seilmaker Iversen.

Hei,

snakket med de forleden, de hadde kun til bayiliner

Det er det som er mitt problem, jeg ønsker ikke en kalesje som er lik den orginale. Den orginale er j"#¤%la stygg og lite praktisk.

Jeg må nok få den spesialsydd.

hehe sifra når den er sydd.. min er dønn lik... :sailing::sailing:

tilogmed samme farge... skulle vært skuddpremie på den som har lagd de der..

Betalte ca. 12.000 for denne. Spesialsydd, ingen mal eller gammel kallesje. Bøyler, 2-delt, mange glidelås/døropninger. Dette var hos Måløy båt og Industrisøm. Leverte båten i det flytende båthuset deres, og hentet den noen veker senere. Fikk også laget alle puter/førerstol hos dei. Også rimlig synes eg...

volvo-penta.jpg

Nå er det ca 2 år sia men, bestilte til Sandvik 28m/AC hos Jens Sagen i kristiansand.Dem hadde laget den som sto på , men det var kort (orginal ) type og jeg ville ha den store typen. Fikk vinter pris vis jeg bestilte før 1 februar,detta var med HT og en ekstra bøyle da denne var endel større/lenger. Betalte 8.500- ca ,det var også inkl frakt Kristiansand-Horten.Bestilte noe annet småtteri derfra også derfor ca pris. Men ringte og sendte e-post rundt stort sett overalt og den nærmaste J.Sagen prisen var Meier i Tønsberg , som skulle ha 12.000- uten bøyle fester og frakt .Og dyrest mener jeg var A.Hansen som skulle ha 18.000-. Så det og undersøke grundig først , er det mye å spare på. Undersøker litt løselig nå til den nye båten, har fått noen priser fra 22.000- til 31.000- det er med trekket over FB.

Skal jeg kjøpe noe som koster litt så skjekker jeg overalt , og det har jeg spart mange tusen på alerede på den nye.

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Prisen i US dollar var 900, med en pris på 6,2 på dollaren skulle vel det tilsvare 5 580,-

+Mva 1 395,-

+Frakt ca.350

(Prat med de og forklar situasjonene i norge så kan det jo hende du kan få den litt billigere!!!!) :)

Tok 2 uker fra bestilling til den var på døra med UPS.

Den var perfekt. Gikk rett inn i både gamle bøyler og knapper så de folkene kan virkelig det de driver med.

Når det gjelder letastopshop er jeg ganske sikker på at de leverer til alle de kjente US merkene, Bayliner, Wellcraft, Maxum osv...

Redigert av Bayliner2955 (see edit history)

Prisen på $ 900 var det ikke noe å si på. Ser fra Letastopshop at de kun leverer til Bayliner, Wellcraft og Maxum. Jeg har sendt dem en E-mail men tviler på at det blir handel selv om de har til min Sea Ray. Kalesjen på Sea Ray'en er direkte stygg i formen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...