Jump to content

Hva betalte du for din kalesje?

SF

Recommended Posts

Kalesje til Kragerø 26, to-delt uten mal. Kom hjem til meg og lagde mal, tilpasset den etter ønsker fra meg og forslag fra "skredder".

God service og grei pris. 11.000,- alt inkludert fra Alf Hansen.

Noen mindre feil ble oppdaget på kalesjen, noen av disse ble utbedret kostnadsfritt i båthavnen, mens en litt større feil skal korrigeres inne hos dem i løpet av vinterhalvåret. Problemfri reklamasjon og dermed kostnadsfrie korreksjoner. "Selvsagt", kan man kanskje si, men alltid hyggelig når det er problemfri reklamasjon :-)

Løsningene ble faktisk enda bedre enn det vi hadde skissert under mal-tagning. Strålende fornøyd med ny, praktisk kalesje.

Bestilte meg ny kalesje på mandag, fra Jens Sagen. Fikk " vinterpris ", med levering i mars. Alt i alt kommer den på 7100,-.

Dette er halv pris i forhold til et lokalt firma :eek:

Hvor er dette, kontakt info?

Har sjekket med norsk maskintrekk de kunne lever vinterpris til Selbyen på 7800.- inkl mva, det er også bra pris tror jeg! Men ønsker å sjekke Jens Sagen også!

Intruder

Fikk svar på mailen til Jens Sagen i dag. 5450,- for kalesje til HB'n.. Det blei plutselig mye nærmere med ny kalesje..

Redigert av Belgarath (see edit history)

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Prisen i US dollar var 900, med en pris på 6,2 på dollaren skulle vel det tilsvare 5 580,-

+Mva 1 395,-

+Frakt ca.350

(Prat med de og forklar situasjonene i norge så kan det jo hende du kan få den litt billigere!!!!) :)

Tok 2 uker fra bestilling til den var på døra med UPS.

Den var perfekt. Gikk rett inn i både gamle bøyler og knapper så de folkene kan virkelig det de driver med.

Når det gjelder letastopshop er jeg ganske sikker på at de leverer til alle de kjente US merkene, Bayliner, Wellcraft, Maxum osv...

de kunne ikke sy til min wellcraft.. sendte en mail igjen i går, fikk samme svaret som forige gang.. de kunne ikke lage til wellcraft

Prisen i US dollar var 900, med en pris på 6,2 på dollaren skulle vel det tilsvare 5 580,-

+Mva 1 395,-

+Frakt ca.350

(Prat med de og forklar situasjonene i norge så kan det jo hende du kan få den litt billigere!!!!) :)

Tok 2 uker fra bestilling til den var på døra med UPS.

Den var perfekt. Gikk rett inn i både gamle bøyler og knapper så de folkene kan virkelig det de driver med.

Når det gjelder letastopshop er jeg ganske sikker på at de leverer til alle de kjente US merkene, Bayliner, Wellcraft, Maxum osv...

Hva slag stoff er denne kalesjen lagd av? Har bayliner selv med orginal kalesje, den er jo solid, alt for solid.... det er jo en hel jobb å få pakket den, og slå den opp igjen :headbang: Dersom den du har kjøpt er i tynt stoff så tror jeg muligens jeg kjøper :smiley:

Jeg betalte 9500,- for min kallesje til mørebasen(2 deler) fikk da med alt av knapper og!

(se min avatar)

Veldig bra service og veldig bra kvalitet!

Firma ALF HANSEN, trondheim..ville ringt og spurt de om de har maler til din kallesje

Jeg var i kontakt med Alf Hansen men de kunne ikke levere til min. De henviste meg videre til Hauge Produkter i Bergen, noen som har erfaring med disse?

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Var en tur nede i havna i dag og tok noen bilder som jeg skal sende til Hauge Produkter i Bergen for å få pris på en ny. Noen som har erfaring med Hauge??

Sea_Ray_17_12_06_001_komp1.jpg

Som det fremgår av bilde er ikke orginal kalesjen pen akkuratt. Faktisk så har den krympet, den passer ikke på båten. Lekker som en sil gjør den også.

Sea_Ray_17_12_06_002_komp.jpg

Var en tur nede i havna i dag og tok noen bilder som jeg skal sende til Hauge Produkter i Bergen for å få pris på en ny. Noen som har erfaring med Hauge??

gi en beskjed dersom du får noe positive svar noen steder til Sea Ray'n

min er som sagt lik, tror tilogmed det er like mål.

6_1155201327760.jpg

Redigert av Lars_Herman (see edit history)

Ca. 14.500,- inkl. frakt for begge kalesjer til Scand Dynamic 9200. Den har 7 vinduer og jeg bestilte med gardiner til vinduene og "glidelås-skinner" til å tre inn i targa'n. Om mandagen ringte dama fra Hübert og sa at jeg fikk 10% avslag hvis hun kunne sende den før nyttår. Avtalen var mars. Jeg lagrer den gjerne hjemme jeg, for 1450,-

Hilsen Chiba.

Ja det pleier jo å være motsatt.

at de heller vil utsette arbeidet. Da er du jo trygg på å ha den i god tid før våren også...

Jeg kjøpte lokalt og betalte 8700 for min kalesje.

De skulle ha 9600 hvis jeg ikke husker feil.

Men jeg fikk den til den prisen siden jeg hadde et tilbud fra Alf Hansen på det beløpet.

Der jeg kjøpte den fikk jeg da inkludert to ekstra glidelåser på sidene slik at vi får en åpning der også.

De hadde også båten hos seg for å ta mål slik at den ble perfekt tilpasset.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg fikk hjem kalesjen til jul. Prisen ble ytterligere redusert, på hentelappen stod det 12550,- og da jeg så den "lille" pakka trodde jeg at det var glemt noe. Men begge kalesjene, 7 gardiner og tilbehør var der. Veldig fornøyd med servicen til Hübert!

• 3 uker senere...
gi en beskjed dersom du får noe positive svar noen steder til Sea Ray'n

min er som sagt lik, tror tilogmed det er like mål.

Jeg har sjekket litt mer og finner ingen gode alternativ til å få skreddersydd ny kalesje. Sea Ray i Bergen (Båthuset Bergen) skulle ha 18.000,- for en ny lik den jeg har. :nonod: Ikke bare er den stygg men dyr og.

Derfor tok jeg en liten tur på fjorden i ettermiddag, gikk ut til Øyane Seil og Kalesje: Kaldt og jævlig var det men sol og blankt hav. Jeg bestilte kalesje her alt i høst men har ikke fått fast pris da han ikke hadde sett båten og heller ikke kjente denne fra før.

Der fikk jeg meg både en positiv og en negativ overraskelse. Den negative var at han antydet opp mot 20.000,- for ny kalesje. Den positive var at han kunne ta båten alt til helgen. Han hadde tidligere antydet i slutten av mars. Men grunnet det kalde været passet det godt å ta min innimellom da min går inn i sjøhuset. Etter litt små snakk og "pruting" fra min side ble vi enig om 15.000,- med en liten pluss i parentes. Han måtte muligens justere opp litt dersom det ble mye tilpasninger. Men det ser ut for jeg holder mitt budsjett på 15 høvdinger. I prisen ligger også nye bøyler, knapper m.m.

Jeg skal legge ut noen bilder når jobben er gjort. :flag:

Redigert av SF (see edit history)

Fikk lagd en kalesje til min forrige båt samme plassen i fjor. Betalte 12.500,- for den og arbeidet var meget bra. Øyane S&K er vell den eneste virkelig bra kalesje maker i stavanger regionen akkuratt nå. Og han er fullbooket til over ferien :eek:

Kalesjen blir Kapt. Blå (Mørke blå) med svarte glidelåser m.m.

Da var båten levert til kalesjemaker og jobben er i gang. Så langt er bøyler justert og nye knapper montert. Avtalen var at han skal ta min innimellom noen store seilbåter han har liggende ved brygga. Er været bra jobber han ute med seilbåten og er det dårlig blir det arbeid inne i sjøhuset på min. Må nesten satse på mye vind og regn de kommende dagene :rolleyes:

Som det ses av bildene er bøylene tilpasset ny form og redusert i antall fra 5 til 3.

Ny_kalesje_003.jpg

Ny_kalesje_001.jpg

Gleder meg litt til jeg får se det ferdige resultatet kan du si :lol:

Redigert av SF (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...