Jump to content

Hva betalte du for din kalesje?

SF

Recommended Posts

Kjenner følelsen :cheers:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Se det ja, SF! Det var jo en formidabel forbedring, gratulerer!

Disse originalkalesjene fra "over there" er kanskje bra m t p volum og ståhøyde, men du verden så lite pene de er.

Er det frekt å spørre om en kostnadsantydning? (Svoger'n har lignende båt, han kunne trenge et godt tips!)

mvh

JAnS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Kjøpte kalesje i 2006 av Hansen på Heimdal. Dette var den forlengete typen til min Tresfjord 28, og spenningen var stor når den ankom pga at jeg hadde bestilt med 2 store vinduer på hver side og bak + ekstra glidelås og gardinfester. Men når den ankom ble vi meget godt fornøyd da kalesjen var strøken men vi måtte bytte 4 kalesjeknapper ved hardtop. Konklusjon vår ble at vi var meget godt fornøyd Hva gjelder produkt, service og tilrettelegging av våre ønsker. Og prisen var heller ikke avskrekkene tatt i betrakning konkurrentenes prisantydning på 15-20000,-. Vi betalte 11500,- (vinterpris, da vi bestilte i desember)

Gratulerer med ny kallesje. Denne ble jo mye finere enn en gamle. Dessuten var fargen fin!

Takker for det :flag: Vet ikke om det kommer godt nok frem på bildet men båten ble MYE finere med ny kalesje og fargen er etter min mening det beste alternativ på nye kalesjer. Ved valg av en mørk kalesje så blir den raskere varm av sollys og følgelig tørr. Derfor er disse mindre utsatt for grønske og lignende.

Se det ja, SF! Det var jo en formidabel forbedring, gratulerer!

Disse originalkalesjene fra "over there" er kanskje bra m t p volum og ståhøyde, men du verden så lite pene de er.

Er det frekt å spørre om en kostnadsantydning? (Svoger'n har lignende båt, han kunne trenge et godt tips!)

mvh

JAnS

Takk for det, nei prisen er ikke hemmelig den har jeg alt opplyst om litt lengre opp i tråden :wink:

Når det gjelder størrelse og volum på original kalesjen så ja den er volumiøs og meget stygg. Men selv om det ikke ser slik ut har jeg beholdt ståhøyden i den nye. Eneste plass jeg nå ikke har full ståhøyde er ved førerplassen.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Slenger meg på blant gratulantene her, jeg også. Båten ble mye penere å se på med ny kalesje. Regner med at du har fått gjort om litt på innfestingen rundt også, slik at du har fått den litt mere betjeningsvennlig?

Etter min mening har en del amerikanske båter noen kalesjeløsninger som ikke er beregnet på å kunne kneppes på når man er utpå sjøen. Totalt ubrukelige, egentlig.

Slenger meg på blant gratulantene her, jeg også. Båten ble mye penere å se på med ny kalesje. Regner med at du har fått gjort om litt på innfestingen rundt også, slik at du har fått den litt mere betjeningsvennlig?

Etter min mening har en del amerikanske båter noen kalesjeløsninger som ikke er beregnet på å kunne kneppes på når man er utpå sjøen. Totalt ubrukelige, egentlig.

Ja den nye kalesjen er lagd etter "norsk standard" og er meget mer funksjonell enn den orginale. Og ikke minst vanntett.

Nå ser vi fram til en fantastisk sommer :flag:

• 1 måned senere...

Betalte Kr 8793 for kalesje til Scand Classic fra Alf Hansen. Totalt 6 vinduer. Det ble bærre lekkert. :yesnod:

Hadde ikke malnummer på den gamle, men kun produsent (ROFi), men etter litt sending av bilder til Alf Hansen klarte de å identifisere hvilken mal de skulle bruke.

Passet helt fint, trengte ikke flytte noen ting. Men er litt slakk i taket på bakre del, vil derfor undersøke om jeg kan ha en litt lengre bøyle for å stramme bedre opp.

• 2 uker senere...

Løfter denne da jeg fikk spørsmål om hvor jeg fikk sydd min kalesje på mail fra en her på båtplassen og er usikker på om jeg fikk sendt et svar til rett person.

Den ble sydd av:

Øyane Seil & Kalesjer as

Roaldsøyv. 63 B, 4085 Hundvåg

51 86 33 36

Har noen undersøkt priser for å lage kalesje som dekker hele båten ned til fenderlist når den lagres innendørs?

Du kan jo vakuum pakke den i plast. men det er sikkert dyrt.

Det er vel firma østpå som driver med slikt. (slik som nyebåtene blir pakket in.)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Øyane Seil & Kalesjer as

Roaldsøyv. 63 B, 4085 Hundvåg

51 86 33 36

Fikk også laget min nye spayhood, + cocpitcalesje, + nye rustfrie rammerør til alt i 2005.

Min båt harcocpit, og jeg har en invendig høyde på 1,70 på det laveste. så ståhøyde over alt for de som ikke bygger mer i høyden.

Den har vært i bruk og oppe hele året. den er ennå tett og fin.

total pris 22.000.- For alt.

Alt bygget og tilpasset på plassen, ved kai i Hundvåg.

----------------------------------------------------------------

Han har derfor også ordrebøkene fulltegnet for vel 1 år frem i tid.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...