Tomhum Startet 13.Desember.2006 Del på Facebook Startet 13.Desember.2006 Da jeg skulle ha oljeskifte på motoren pumpet jeg ut ca 11liter(normalt ca 6liter) med olje, flytende som diesel. Jeg har byttet fødepumpen, men har en anelse om at det kommer mer diesel i oljen, er det andre steder dieselen kan komme ned i bunnpannen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Desember.2006 Del på Facebook Svart 13.Desember.2006 Det må vel enten være der eller fra undersiden av høytrykkspumpen skulle man tro. Vet ikke hvordan dette er på 2G, men på 2H står i alle fall pumpa innfelt i blokka med en aksling som forbindelse til regulatoren. En lekkasje rundt denne akslingen vil vel i så fall gi diesel i motorolja. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Speedy Svart 13.Desember.2006 Del på Facebook Svart 13.Desember.2006 Hva med returrør på diesel? Jeg har et slik i annen motor hvor samme symptom oppsto og fant da et sprukket rør innvendig i motoren... Denne hadde fylt opp motoren min med anseelige mengder med diesel Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 13.Desember.2006 Del på Facebook Svart 13.Desember.2006 Forstøver dysene så mye som de skal, og ikke drypper dråper? Kan det være lekkasje fra dieselpumpa di og inn i veivhuset? På hvor lang tid har det blitt dette volumet med diesel og oljeblanding? Sitér dette innlegget Link to post
Tomhum Svart 14.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 (redigert) Jeg har mest tro på returrør innvendig i motoren som du nevner Speedy. Noen som vet hva som skal til for å få sjekket det? Er det nok å ta av topplokket? Det kommer flere liter diesel iløpet av 50-60min. så jeg tror ikke det er dysene som er skyld i dette problemet. Redigert 14.Desember.2006 av Tomhum (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 14.Desember.2006 Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Det kan være tre ting. - Lekkasje fra fødepumpen, det vil da renne inn i motoren. - Lekkasje fra høytrykkspumpene, lite sansynlig men dog verd og sjekke. - Sprekk i toppen der hvor lekkoljerøret er skrudd i toppen, dette tviler jeg sterkt på men men man vet aldri. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Desember.2006 Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Jeg spurte Sabb forhandleren om dette med returdiesel da jeg hadde en Sabb 2H. I følge ham utgjorde returen en teskje eller to i uka, knapt målbart altså. Så med slike mengder du opplever vil jeg tro at pumpene er det mest sannsynlige. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
prangel Svart 14.Desember.2006 Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Rin til teknisk avdelig hos SABB. De har lang erfaring, og kjenner de fleste feil som oppstår på disse motorene Sitér dette innlegget Link to post
mekkaren Svart 14.Desember.2006 Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Du kan ringe Sabben på 55 34 88 00 Eller du kan ringe meg 932 40 617 Har lang erfaring med Sabb, Ford, Iveco Sitér dette innlegget Link to post
Tomhum Svart 14.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Problemet er løst. Det var returrør inni motoren som var lekk. Har ikke fått kjørt motoren så lenge, men håper det er i orden nå. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 14.Desember.2006 Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Det var kjapt gjort Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Tomhum Svart 14.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2006 Det var rett å slett bare skruven som returrøret er festet med som var løs. Takk for hjelpen som var å få her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.