Jump to content

Montere rodkick og fester bom/mast

Sydvesten

Recommended Posts

Da har jeg kjøpt meg rodkick til båten, men er litt på usikker på hvorfor jeg har kjøpt den. Trenger et brukbart argument i tilfelle skipperfrua spør hva det er, hva det skal brukes til og ikke minst hvorfor vi trenger det....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Da har jeg kjøpt meg rodkick til båten, men er litt på usikker på hvorfor jeg har kjøpt den. Trenger et brukbart argument i tilfelle skipperfrua spør hva det er, hva det skal brukes til og ikke minst hvorfor vi trenger det....

Du glemte: "Hvor mye kostet den der da :nonod:? "

Ben Sin

Huff ja, du er inne på noe der. Har gått til anskaffelse av autopilot uten at skipperfruen vet noe særlig om det. Håper i det lengste at hun ikke skal merke noe som helst. Sjangsen er stor for at hun ikke gjør det heller.....Tekniske inretninger er ikke hennes sterkeste felt :lol:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Admiralinnen min fikk bommen i hode, da en av våre håpefulle satt under sprayhodden og fiklet med taulåsene mens vi putret gjenom sotekanalen for et par år siden, hun gikk rett i dørken rett før svingebroa. Da skal jeg si det ble hektiskt. Et manskap på dørken og skrikende unger som trodde mamma var dø og ørtåførti andre båter som ventet på broåpning.

Du trenger ikke flere argumenter........ :smiley:

Huff ja, du er inne på noe der. Har gått til anskaffelse av autopilot uten at skipperfruen vet noe særlig om det. Håper i det lengste at hun ikke skal merke noe som helst. Sjangsen er stor for at hun ikke gjør det heller.....Tekniske inretninger er ikke hennes sterkeste felt.

Samme her, men takker f**n når det gjelder økonomi. Da er ikke muligheten for lureri mer enn en hundrings i måneden. Så her spilles det med åpne kort.

Et meget godt argument er at når man har rodkick, så kan man bruke bomopphalet til noe annet. Så får man håpe på 'så lurt da!' Mens jeg vil garantert få en liten vri på utsagnet 'hva er det som er så lurt med det da?'

Samme her, men takker f**n når det gjelder økonomi. Da er ikke muligheten for lureri mer enn en hundrings i måneden.

Stakkars mann :nonod: , jeg føler med deg.... er glad fruen ikke følger med i økonomien, hun får sine husholdningspenger til innkjøp av mat... Resten ordner jeg opp i.. :discuss:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

En rodkick er hindrer at bommen faller ned i cockpiten. Selv min kone skjønner nytten av dette.

Du kan jo gjøre noe slikt istedet for å forklare i lang tid.

Bare "finne" ting i båten , liksom lete under senga i akterlugaren og vips der dukka det visst opp en rodkick som må ha ligget der siden du kjøpte båten , null forklaring og bare smil å spore :)

Jeg fant gennakeren min under køya en vakker dag , nei jøss se på denne seilsekken her , jaja vi får vel pakke den ut og se hva som finnes inni her. Jøss en kliss nu gennaker jo.

Alle smiler :cheers:

Redigert av Enzo (see edit history)
Du kan jo gjøre noe slikt istedet for å forklare i lang tid.

Bare "finne" ting i båten , liksom lete under senga i akterlugaren og vips der dukka det visst opp en rodkick som må ha ligget der siden du kjøpte båten , null forklaring og bare smil å spore :)

Jeg fant gennakeren min under køya en vakker dag , nei jøss se på denne seilsekken her , jaja vi får vel pakke den ut og se hva som finnes inni her. Jøss en kliss nu gennaker jo.

Alle smiler :cheers:

Den teknikken hadde jeg ikke tenkt på Enzo. Den var jammen ikke dum. Kommer nok til å bli rene askeladden heretter jeg.

Jeg fant, jeg fant......Hva fant du nå? En ankervinsj jippi :lol:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Jeg fant også en ankervinsj i går, men har ikke fortalt noe i heimen ennå... men hun finner den vel i bilen i dag.... og må det vel være noe jeg fikk billig et eller annet sted... pleier å funke... Lettere å få tilgivelse enn tillatelse.. :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...