Jump to content

Vind og vanngenerator - Duogen

vikers

Recommended Posts

denne på "Main sail" på CNN akkurat, og det var en kjekk sak.

Noen som vet om denne fungerer bra? Prisene var i stiveste laget, men kjekk var den.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

• 3 år senere...

Jeg har en slik i kikkerten nå men leste på et annet forum følgende

The DuoGen seems to be popular due to its ease of deployment, and is probably worth looking into. I was in St Lucia at the end of the ARC a year ago and about half the DuoGens had failed on a transatlantic passage. Most DuoGen owners agreed that the wind generator part was pretty useless.

http://www.cruisersforum.com/forums/f14/towed-water-generators-26143.html

Er det noen her som har fått noen tilbakemeldinger på denne saken, og hva er forskjellen på duogen og duogen-2 ?

We have a DuoGen and just crossed the Atlantic from Europe to Antigua. You're correct that the wind mode is pathetic - unless you've got force 5/6 - then it gives out a lot of amps. However, in water mode it's amazing and has some ...

I did 500nm mainly offshore on a 45ft yacht with a Duogen in Feb/March this year. They are great in water mode, but less effective in air mode. Their means of storage and deployment probably justifies their cost. I posted a more detailed thread a ...
Redigert av Enzo (see edit history)

Har selv brukt DuoGen2 på tur/retur Karibien, og mine erfaringer er at den er for svakt bygget til å tåle det den burde være konstruert for. Den produserer veldig bra i sjømodus, men det er ikke lenge mellom hver gang den må opp og fikses på.

I vindmodus får den for liten effekt i moderat vind. At den leverer mye i MYE vind er litt underordnet da det er den jevne og god produksjonen du er ute etter, dessuten leter man jo ofte etter plasser i le for å tilbringe natten. I forhold til en vanlig vindgenerator bråker den også mer (mer vibrasjon i båten).

Viser til dagens innlegg fra Escape, det er mye de samme erfaringene eg har.

Redigert av Tempest (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...