bbergs Startet 29.Oktober.2003 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2003 Har tatt konservering på mine VP260A Bensinmotorer i helgen . Oppdaget at den ene motoren hadde hvit og litt sur røyk . Det var også en del sotbelegg i kjølevannet . Hva kan dette skyldes ? Er det feil tenning eller er det feil med ventilåpningen. Motorene har gått helt feilfritt i hele sommer med 4200 max turtal. Leste under et forum at man skulle tillsette blytilsettning på disse gamle motorene pga ventilhettene Eller tilsette hver 3 tank blytillsettning da dette ikke lenger er å få i bensinen. Hilsen en urolig Bensinfrik. "Burde fått en Aksje i statoil som rabatt hver gang jeg fyller bensin" Sitér dette innlegget Link to post
Harald Svart 30.Oktober.2003 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2003 Det høres nesten ut som du får vann i sylindrene pga toppakningen er gåen. Jeg ville ha sjekket toppakningen, og at motoren får god nok kjøling. Sitér dette innlegget Link to post
bbergs Svart 30.Oktober.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2003 Det høres nesten ut som du får vann i sylindrene pga toppakningen er gåen. Jeg ville ha sjekket toppakningen, og at motoren får god nok kjøling. Hei Harald! Motoren ryker bare hvit røyk når den ikke har opparbeidet seg riktig temp. Etter belastning ryker den ikke noe ,men etter en del tomgagnskjøring så surner den til igjen. Og kjøling får den i massevis har sjekket termostat og den åpner ved riktig tempratur saltvanskjølevannet som kommer ut er ikke for varmt. Mvh Bernt Sitér dette innlegget Link to post
Trond J Svart 30.Oktober.2003 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2003 Hvit røyk på kald motor er nok bare vanndamp,hvis olja er bra og du ikke mister kjølevann, hvis det er ferskvannsavkjøling tror jeg ikke det er noe og bry seg om.Når den går seg sur så kan det ha flere årsaker nevner lufteskruer kan også være choken som ikke åpner spjeldet helt,og kan være flottørnåla.Hvis det er carter eller rochester forgassere så er de lette og fikse.Du behøver ikke med blytillsetting på en GM motor som er produsert etter 1975 og din motor ble produsert fra 1978-1985. Sitér dette innlegget Trond J Fjord boat club Link to post
Plomma I Svart 30.Oktober.2003 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2003 Hva med en kompresjons test den sier mye, Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Harald Svart 31.Oktober.2003 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2003 Hei Harald! Motoren ryker bare hvit røyk når den ikke har opparbeidet seg riktig temp. Etter belastning ryker den ikke noe ,men etter en del tomgagnskjøring så surner den til igjen. Og kjøling får den i massevis har sjekket termostat og den åpner ved riktig tempratur saltvanskjølevannet som kommer ut er ikke for varmt. Mvh Bernt Hei Bert, Er litt usikker på hva dette er. Det kan være ufullstendig forbrenning pga dårlige plugger. Mvh Harald Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 16.September.2006 Del på Facebook Svart 16.September.2006 Har akkurat hatt samme problem selv på en V8er. Var lekasje av vann fra ene riser/manifoild. Over litt tid bygde det seg opp litt vann i manifoild, trengde inn i sylinder og resulterte i hvit røyk og litt surning på motoren. Etter litt rusing så fungerte den bra igjen...i en 20-30 sek. før den surnet igjen. (Rusing tømte alt vannet ut). Vent til motoren surner, stopp motoren og sjekk pluggene. Tipper du vil finnet et par av de med vannperler på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.