Jump to content

Ny gummibåt, men hvilken?

baatsman

Recommended Posts

Prisen er jo forholdsvis hehagelig og :santa: har fortsatt ledig plass i sekken. Hvor finner jeg en slik båt til under 6 høvdinger

Prøv Motorhuset v/Raset mellom Porgsrunn og Skien. Ikke så langt fra deg det. Da jeg sjekket prisene litt rundt om, kom Motorhuset godt ut både på jolle og motor.

Har solgt vår følgesvenn fra i sommer, en Silver Marine. Har nå tenkt å kjøpte en 3.M som takler

vår 8 hk. Båten skal være solid, takle 8 hk bedre enn den vi hadde samt litt bedre plass.

4 pers.

Har lurt litt på en Aquaquik 3.00 . Quicksilver, hvor er de nå. Zodiac kjenner jeg til, men i o m

vår kjære datter bruker båten, og drar den opp på strender osv. må den være holdbar.

Noen gode råd, regner med en kjapp handel.

Tenker nytt.

Legger på en tidligere tråd som gikk tidligere i høst her på baatplassen Mange gode innspill og med endel kommentarer fra kritikere.

Mulig jeg er litt tett / treig, men hvorfor blir dårlig kvalitet akseptabelt nårprisen er lav ? Kan man ikke diskutere kvalitet objektivt uten å trekke inn pris ? Er kvalitet en definisjonssak ? Er prisen den eneste rette kvalitet å vurdere et produkt utifra ? Hvorfor er man skeptiker når man sier ifra om et produkt som ikke holder mål ?

Suzuki

No boat needed..

Mna har et marked- markede har brukere- brukere har sine behov og bruksretninger på objektet som blir brukt.

Så har man en forventet levetid på produktet og det henger sammen med bruken og bruksretningen.

Blir prisen i markede høy har man en forventing av at produktet har en lang levetid.

Her er det makede kolapser i de fleste tilfeller.

Her i gården blir det en Suzumar 265 til 6 990,- under juletreet. Som alt annet et kompromiss: Stor nok til at den kan frakte hele klanen, liten nok til at den kan ligge på fordekket (håper jeg) og lett nok (30+ kilo) til at jeg anser det for sannsynlig at jeg gidder å legge den der under seilas. Aquaquick ble utelukket p.g.a. vekten.

HaHa; kjøpte du utgaven med høytrykksbunn ?

Jeg har selv hatt Suzumar 265 med høytrykksbunn i 4 sesonger nå. Har fungert helt utmerket. Lett, god isolasjon fra kald sjø, rimelig stabil (særlig om man tar utgangspunkt i vekten), fantastisk bæreevne på hele 550 kg godkjent nyttelast, godkjent for 3 voksne + 1 barn, totalt 5 separate luftkammer + + :yesnod:

Høres ut som en god pris med 6990 i 2006 da jeg betalte 6900 for snart 4 år siden og det visstnok var en god tilbudspris :lol:

Redigert av Helge (see edit history)

Det høres bra ut, Helge.

Susuki: Zodiac ble utelukket p.g.a. pris.

Det måtte enten bli noe skikkelig lett 'jalla' til bading og til å padle i land med, eller en håndterlig kvalitetsbåt for utflukter og jollebruk. Jeg kommer tilbake med mine inntrykk til våren når jeg har fått prøvd båten.

Foreløpig blir det vel å blåse den opp i kjellerstua på julaften... barna blir nok henrykt, spesielt to-åringen :smiley:

Det måtte enten bli noe skikkelig lett 'jalla' til bading og til å padle i land med, eller en håndterlig kvalitetsbåt for utflukter og jollebruk.

Kvalitet lønner seg nok. Er du ikke fornøyd, kan du videreselge for en hyggelig pris. Kjenner en som kjøpte etpar sånne badebåter. Selvsagt bare søppel, og bortkastede penger.

Jeg kjøpte en ARIMAR fordi den var billig. Og hadde lav vekt. Den var også for billig, og de rustfrie detaljene rustet som f**n.

Vi får ta et jollerace når vi med " gammel-dame-fetish" skal møtes til treff til sommeren. OK ?

Suzuki

No boat needed..

Vet ikke hvor mange dere er ombord, men 4 stk i en 265, vi hadde 4 i vår med badeleker, snorkler dykkemasker, svømmeføtter osv. Måtte nesten svømme etter.

Skulle jeg valgt, og hadde litt eldre barn hadde det blitt Zodiac 310 Activ V? med høytrykkrygg. Men til vårt formål nå, ble det Aquaquick. Men mulighet for att jeg for tak i en lett jolle for å stue på dekk. Men vil se an bruken først. Har vel litt tanker om noen Skagen-turer for neste år.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Har en 8 år gammel Zodiac 290cm i dag. En god båt, men synes den er for uhåndterlig når vi er på ferieturer. En +290cm gummibåt kan være vel og bra for en familie med barn som liker fiske og lek. Vi er et par i 50 årene med voksne barn og trenger nå kun gummibåten for å komme oss til land nå vi ligger for anker.

Vurderer defor en Suzumar 230 ( http://www.suzuki-marine.co.uk/suzumar/sz230.php ). Denne har oppblåsbar dørk og v-bunn. Ser rent så snerten ut. Er det noen som har erfaringer med dette merket ? :santa:

Redigert av Navtex (see edit history)

Suzuki:

Kjøpte brukt Arimar 240 for to år sidan. Båten var då eit år og i fin tilstand.

Status så langt: Båten var billig, fungerer greitt med liten motor (under 4 hk), svært lav vekt - enkel å slenge på fordekk, alt rustfritt er framleis orginalt og 100% rustfritt! Ingen skader/ defekter på utstyr har oppstått.

Meiner at dette er ein grei båt for transport på flatt vatn, over kort distanse. Ingen båt for utflukter, spilebunn set begrensingar for dette. Ypperleg båt for kystseilas, då han er lett å stue på dekk. Slep av gummibåt på hav vil før eller seinare by på problem.

Vet ikke hvor mange dere er ombord, men 4 stk i en 265, vi hadde 4 i vår med badeleker, snorkler dykkemasker, svømmeføtter osv. Måtte nesten svømme etter.

Skulle jeg valgt, og hadde litt eldre barn hadde det blitt Zodiac 310 Activ V? med høytrykkrygg. Men til vårt formål nå, ble det Aquaquick.

JA, 4 stk i en Suzumar 265! Denne båten er faktisk 2m70cm og har stor pontondiameter i forhold til båtlengden. Den har også hele 550 kg godkjent nyttelast. 550 kg delt på 4 personer (som den er godkjent for) er jo fire kjemper på nesten 140 kg hver dette :lol: Nå er vi i vår familien heldigvis ikke i den størrelsen og når vi kjører i land med denne gummibåten sitter vi gjerne på pontonene da disse er tykke/stor diameter ....og da er det da rimelig god plass oppe i båten.

Vurderer defor en Suzumar 230 ( http://www.suzuki-marine.co.uk/suzumar/sz230.php ). Denne har oppblåsbar dørk og v-bunn. Ser rent så snerten ut. Er det noen som har erfaringer med dette merket?

Dette er vel lillebror til Suzumar 265 som allerede er omtalt her. Jeg vil tippe denne har samme kvalitet - så langt erfart som upåklagelig for min del. Alle rustfrie detaljer så fine som nye (dog bare 4 år), akterspeilet i tre ser nesten nytt ut, tretoften likeså. Gummioverflaten på båten ser også nesten som ny ut :yesnod:

Kvalitet lønner seg nok. Er du ikke fornøyd, kan du videreselge for en hyggelig pris. Kjenner en som kjøpte etpar sånne badebåter. Selvsagt bare søppel, og bortkastede penger.

Jeg kjøpte en ARIMAR fordi den var billig. Og hadde lav vekt. Den var også for billig, og de rustfrie detaljene rustet som f**n.

Vi får ta et jollerace når vi med " gammel-dame-fetish" skal møtes til treff til sommeren. OK ?

Suzuki

Et treff høres hyggelig ut det! Jollerace får bli med årer... Jeg er så kjip at jeg ikke kjøper påhenger med det første.

265 cm er den største båten jeg får plass til på fordekket. Suzumaren med lastekapasitet 550 kg kan i allefall bære hele familien (5, snart 6) om ikke frakte alle komfortabelt sittende i båten. Greit nok til å padle til land når man ligger på svai. Lengre ekspedisjoner blir nok ikke med hele klanen. Som sagt - en rekke kompromisser. Helst burde den jo se pen ut og kunne seile godt også...

Suzumar 230 kan man få for 5990,- hos Oslo Marineservice.

Redigert av HaHa (see edit history)
Blir det race for dere slåss om 2. og nedover.

Det samme sa denne karen også fra CBC dekket når de hadde race, og de av oss som følger med her vet jo hvordan det endte :cool:

binary.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...