riosport Startet 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2006 noen som har eller vet om hvor jeg kan få tak i de gamle store svart hvitt c map brikkene? brikke for oslofjorden svenskegrensa? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Anbefaler at du ringer til C-map i Egersund og spør om råd. Har du flaks kan du kanskje få kjøpt noen gamle brukte brikker - men jeg har byttet inn alle mine gamle. Sitér dette innlegget Link to post
kringeland Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Har en brikke Oslofjord Northern Part #965817 Class X Kan du bruke denne kan du få den for det jeg eventuelt får i pant ved bytte til nyere brikke. Sitér dette innlegget Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift Skjoldastraumen sluse Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Tar sjansen på å låne denne tråd; Jeg har lenge tenkt på å sette en annonce inn på marked, men nu passede det bra med denne tråd. Jeg er på leiting etter en kartbrikke til en eldre Garmin GPSMAP 185 SOUNDER. Brikken må dekke området nord for Bergen (Øygarden). Noen som kan hjelpe? Redigert 18.Desember.2006 av Jensen_fra_Vest (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
riosport Svart 18.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 ringte til c map i egersund i dag,men de hadde ikke noen slike brikker lengre.. hørte også med forhandlere rundt her i distriktet også,men nei.. hva gjør folk med de gamle plotterne sine når de kjøper ny?? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 ringte til c map i egersund i dag,men de hadde ikke noen slike brikker lengre.. hørte også med forhandlere rundt her i distriktet også,men nei.. hva gjør folk med de gamle plotterne sine når de kjøper ny?? De blir solgt på finn.no eller qxl.no Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Hvordan er det med nøyaktigheten til disse "gamle" kartene da? Det er jo mange som klager på dagens generasjon kart. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
riosport Svart 18.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 vet ikke hvordan det er med nøyaktigheten på disse kartene,men det går mange fler brikker på de gamle karta enn det gjør på det nye. c map snakket om opptil 7 brikker tilsvarer 1 brikke i dag... er sånn at jeg kjøpte meg en båt som det står en gammel plotter i... Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Er det noen som har en gammel brikke til Garmin GPSMAP 210 liggende over oslofjorden og svenskekysten? Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Jeg er veldig intereseret i en brikke, som dekker Bergens området, til en Garmin GPSMAP 185 SOUNDER. Er der noen som har en sånn, eller noen som veit hvor en sånn kan skaffes? Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
mortenl Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Jeg har også en gammel C-Map brikke type X, Dato 30.08.1998 Område :AASVAAR TO MO I RANA Ta kontakt hvis interesse..:) Sitér dette innlegget Gla eier av Viksund 310 St-Cruz 2007 modell Link to post
Yankee Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Hadde brikker for lista til sverige. Kan høre med han som har kjøpt båten om han vl selge, tror ikke han skulle bruke plotteren. Hva er en fair pris pr stk, eller for alle? Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 (redigert) Jeg gjorde et "stunt" for å få tak i slike NT-brikker for et vel et halvår siden. (antar det er NT du også er ute etter). Prøvde de kanaler som her er foreslått, og enda noen flere. Det viste seg umulig å få kjøpt slikt nytt, så dermed er vel bruktmarkedet gjennom finn.no o.l. den muligheten jeg ser - slik også andre her har foreslått. Nå er jeg så "heldig" at plotteren min også tar NT+ brikker (med ditto lengre beregningstid, vil jeg tro). Jeg har sett at mulighetene i bruktmarkedet da blir noen flere, uten at jeg enda har fått det jeg er ute etter. Ronald. Redigert 5.Mars.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 5.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2007 Hadde brikker for lista til sverige. Kan høre med han som har kjøpt båten om han vl selge, tror ikke han skulle bruke plotteren. Hva er en fair pris pr stk, eller for alle? Aner ikke hva som er fair pris men ser vel for meg 500-1000,- for kart som dekker oslofjorden og litt nedover svenske grensen. Hvor mange brikker går det med på denne strekningen? Man må jo også ta i betrakning at plotteren er gammel og hvor mye det koster for en ny plotter. Er det noen her som har hatt en slik GPSMAP 210 og kan si noen fornuftig pris eller om jeg egentlig bør kaste plotteren med det samme og kjøpe en ny? Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Ronald Svart 9.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2007 (redigert) Oppdaget nå at Maritim antakelig har noen igjen av disse gamle brikkene for deler av kysten (med forbehold om litt diffus produktbeskrivelse). Tipper i så fall det er et restlager. Det er jo ikke sikkert søkeresultatet vil bli det samme på et senere tidspunkt, men pr. i dag så viser slutten av produktlisten følgende kart, priset til 1.656 pr. stk: # C-MAP STD.+ ( OSLOFJORDEN ) M-EN-C501 - 9711-00 1656,- # C-MAP STD.+ ( TV.STR- LISTA) M-EN-C504 - 9711-02 1656,- # C-MAP STD.+ ( LISTA- STAVANGER ) - 9711-03 1656,- # C-MAP NT BODØ-STOKM-TJELDSUND - 9711-15 1656,- Det er teknisk vanskelig å få lagt inn adressen til en søkelink hos Maritim. Det jeg gjorde var: a) Gå til www.maritim.no b) Skriv søkeordet c-map i søkeboksen øverst til venstre. c) Og trykk søkeknappen... Redigert 9.Mars.2007 av Ronald (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.