Jump to content

gamle c-map kartbrikker

riosport

Recommended Posts

Tar sjansen på å låne denne tråd; Jeg har lenge tenkt på å sette en annonce inn på marked, men nu passede det bra med denne tråd.

Jeg er på leiting etter en kartbrikke til en eldre Garmin GPSMAP 185 SOUNDER. Brikken må dekke området nord for Bergen (Øygarden). Noen som kan hjelpe?

Redigert av Jensen_fra_Vest (see edit history)

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Hvordan er det med nøyaktigheten til disse "gamle" kartene da? Det er jo mange som klager på dagens generasjon kart.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

vet ikke hvordan det er med nøyaktigheten på disse kartene,men det går mange fler brikker på de gamle karta enn det gjør på det nye. c map snakket om opptil 7 brikker tilsvarer 1 brikke i dag... er sånn at jeg kjøpte meg en båt som det står en gammel plotter i...

• 2 måneder senere...

Jeg er veldig intereseret i en brikke, som dekker Bergens området, til en Garmin GPSMAP 185 SOUNDER. Er der noen som har en sånn, eller noen som veit hvor en sånn kan skaffes?

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Jeg gjorde et "stunt" for å få tak i slike NT-brikker for et vel et halvår siden. (antar det er NT du også er ute etter). Prøvde de kanaler som her er foreslått, og enda noen flere. Det viste seg umulig å få kjøpt slikt nytt, så dermed er vel bruktmarkedet gjennom finn.no o.l. den muligheten jeg ser - slik også andre her har foreslått.

Nå er jeg så "heldig" at plotteren min også tar NT+ brikker (med ditto lengre beregningstid, vil jeg tro). Jeg har sett at mulighetene i bruktmarkedet da blir noen flere, uten at jeg enda har fått det jeg er ute etter.

Ronald.

Redigert av Ronald (see edit history)
Hadde brikker for lista til sverige. Kan høre med han som har kjøpt båten om han vl selge, tror ikke han skulle bruke plotteren. Hva er en fair pris pr stk, eller for alle?

Aner ikke hva som er fair pris men ser vel for meg 500-1000,- for kart som dekker oslofjorden og litt nedover svenske grensen. Hvor mange brikker går det med på denne strekningen? Man må jo også ta i betrakning at plotteren er gammel og hvor mye det koster for en ny plotter.

Er det noen her som har hatt en slik GPSMAP 210 og kan si noen fornuftig pris eller om jeg egentlig bør kaste plotteren med det samme og kjøpe en ny?

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Oppdaget nå at Maritim antakelig har noen igjen av disse gamle brikkene for deler av kysten (med forbehold om litt diffus produktbeskrivelse). Tipper i så fall det er et restlager. Det er jo ikke sikkert søkeresultatet vil bli det samme på et senere tidspunkt, men pr. i dag så viser slutten av produktlisten følgende kart, priset til 1.656 pr. stk:

# C-MAP STD.+ ( OSLOFJORDEN ) M-EN-C501 - 9711-00 1656,-

# C-MAP STD.+ ( TV.STR- LISTA) M-EN-C504 - 9711-02 1656,-

# C-MAP STD.+ ( LISTA- STAVANGER ) - 9711-03 1656,-

# C-MAP NT BODØ-STOKM-TJELDSUND - 9711-15 1656,-

Det er teknisk vanskelig å få lagt inn adressen til en søkelink hos Maritim. Det jeg gjorde var:

a) Gå til www.maritim.no

b) Skriv søkeordet c-map i søkeboksen øverst til venstre.

c) Og trykk søkeknappen...

Redigert av Ronald (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...