Mix Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Ja, du får en personlig sjekk tilsendt av Finansministeren 2 ganger i året med avgiften i retur. + et julekort hver jul med personlig hilsen. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Har dere ikke adressene til kundene så får dere føre dette som uregelmessig tap. Aner vi rot i regnskapet her? Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 (redigert) Kommer øyeblikkelig med en oversikt her på BP om mine utestående fordringer..............vil oppfordre BP til åskifte navn til INKASSOPLASSEN,dette er et helt fantastisk utspill Redigert 17.Desember.2006 av GAS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 (redigert) I løpet av våren/sommeren/høsten har vi solgt Hammerdown i "smått" til over 200 personer, og de fleste er her på Baatplassen. Salgsvilkårene har vært: Forhåndsbetal (vi sender uten oppkrav når du bestiller hvis du sier at du kommer til å forhåndsbetale) eller oppkrav. Dette har fungert fint bortsett fra for de som tilsynelatende har vært lettere angrepet av Alzheimer. Påminning har alltid hjulpet dem også. Vi vet ikke om dette er på kanten av hva vi kan bruke BP til, men vi vil gjerne fortsette å levere Hammrdown til PB's brukere. Men nå står vi med to personer som har fått tilsending uten forhåndsbetaling og ikke har betalt. Vi vil så absolutt ikke henge ut folk om de har dårlig hukommelse, men vi vil så absolutt ha våre penger. Kan derfor herrene (damene?) xxxx, som kjøpte 0,5 liter Hammerdown 24.6.2006, og yyyy, som kjøpte 0,5 liter Hammerdown 8.8.2006, være så snill å betale inn henholdsvis NOK 350,00 og NOK 355,00 til vår konto? (Vi vet ikke om disse er medlemmer av PB, men bakgrunnen for bestillingen tyder på det). Vi håper dette ordner seg, for hvis vi nå mister betaling for et par sendinger, kommer vi i fremtiden til å levere bare mot forhåndsbetaling eller oppkrav. Vi har nemlig av bortimot idealisme (sjekk våre priser og du ser at vi ligger på ca. 30% av våre konkurrenters priser regnet som kostnad per liter diesel behandlet) lagt oss på et så lavt fortjenestenivå at tapet av en sending oppveies ikke av salget til ti kunder. Ellers vil vi gi en god melding til alle som anvender Hammerdown. Stoffet reduserer også NOX - 16% faktisk. De som har fremdriftsmaskineri over 750 kW, må etter nyttår betale 15 kr. per kg NOX som deres motorer slipper ut. Dere med mindre motorer slipper unna avgiften, men slå dere på brystet og si at dere er også med og reduserer skadelige utslipp til atmosfæren. God Jul og Godt Nyttår til alle våre kunder, og jaaaa - til alle dere andre som lever her også! Kommer øyeblikkelig med en oversikt her på BP om mine utestående fordringer..............vil oppfordre BP til åskifte navn til INKASSOPLASSEN,dette er et helt fantastisk utspill Redigert 17.Desember.2006 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Dette kan umulig være forumet for dårlige betalere av Hammerdown. Tror Motorconsult er ute etter publisitet for sitt produkt. Son flere andre påpeker har de vel adressen til vedkommende som har bestilt varen og sende vedkommende til inkasso. Sitér dette innlegget Link to post
Oslo Maritime Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Jeg har utelukkende god erfaring med medlemmer fra båtplassen, vi har solgt kapitalutstyr for ca. 60000 kr til BP-medlemmer i høst, og ikke hatt noe problemer med det. Flere av kundene har betalt forskudd (og fått gode "kontantrabatter"), mens vi også har hatt kunder som har overført pengene når varen har blitt levert kunden. Sistnevnte er naturligvis litt spennende for oss, men erfaringene er at BP-medlemmene har vært veldig greie å ha med å gjøre. God jul til alle! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 17.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2006 Ikke la dette bli tråden for "våre" leverandører - hvor de kan skryte uhemmet, lokke med kontantrabatter etc.. Men det er godt at Oslo maritim har gode erfaringer med BP-medlemmer...og jeg håper at også de som betaler for seg på normalmåte vil kunne få disse "kontantrabattene" i fremtiden. Alt er ikke god reklame ser du... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Marwin Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Er det så galt å stole på folk da? Når noen få ødelegger for mange, synes jeg det må være greit at man sier fra slik motorconsult har gjort. Faktisk enig i dette. Vi kan alle gjøre feil, uttrykke oss feil, på feil sted, til feil tid osv. Men hvis vi ser på hva M.-konsult har bidratt med av motorkunskap i mang en streng her på forumet, synes jeg det er litt urettferdig at ulvekobelet slippes løs rett oppi julestria! Symptomatisk nok er det primært de som har sablet ned HD som er raskest ute med kritikken! Og det overrasket meg IKKE at gamle (og tidligere godt forklarte åraker) ang. "hemmeligstemplede" rapporter måtte gnåles opp igjen. Skjæmmes skoill dåkker! Husk at HD er lovprist av mange, det selges RIMELIG alt tatt i betraktning, og i SMÅTT (!) til oss. Legg heller denne diskusjonen død Det var nå MIN mening. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Sydvesten Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Hva er det Motorconsult har bidratt med av kunnskap da, jeg kan ikke huske annet enn udokumentert skryt av Hammerdown jeg da. At motordoktoren har bidratt er en annen sak, men det er ikke det samme Motorconsult... vil jeg tro da Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Denne tråden er helt absurd. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Hva er det Motorconsult har bidratt med av kunnskap da, jeg kan ikke huske annet enn udokumentert skryt av Hammerdown Hei sydvesten! Vi har et valg i det meste vi foretar oss i livet, - å kjøpe Hammerdown eller ikke, er jo også et helt fritt valg for den enkelte. Jeg valgte å teste det ut selv p.g.a. at det skulle avhjelpe noen problemstillinger som jeg hadde med min motor og driften av denne. Bl.a. hadde jeg av en eller annen årsak stadig tilbakevendende problemer med vann i dieselen, - nok til at det blomstret opp "dieseldyr", - som til stadighet utsatte meg for en stor sikkerhetsrisiko ved å tette igjen div. dieselfilter på de mest ubeleilige tidspunkt. Siden jeg tilsatte dette stoffet har ikke dette problemet eksistert i min båt, - og jeg finner det fornuftig å fortsette med å tilsette Hammerdown også i fremtiden. Har heller ikke funnet noe negativt med produktet som kan skade motoren på noen som helst måte, og om det er noen andre egenskaper som også virker positivt inn på driften av min motor, ja , - så tar jeg det med meg som ren bonus i tillegg! Når det gjelder innlegget som startet denne tråden, altså helt vanlige inkassoproblemer ved forretningsdrift, ville jeg nok IKKE valgt denne fremgangsmåten. Jeg ville nok heller valgt å skjerpe mine rutiner ved salg/bestilling/betaling for fremtiden, og tatt dette som en lærepenge/kalkulert risiko og utgiftsført dette "pingle-beløpet" som tap! MEN, - som tidligere nevnt så har vi alle våre valg å foreta hele tiden, - og så får vi vel bare leve med konsekvensene! Lykke til! Redigert 18.Desember.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Jeg skjønte ikke poenget med ditt innlegg her Seastar, men det er nå en annen sak det da. Når det gjelder Hammerdown så har det i tidligere tråder blitt referert til tester utført på Sintef/Marintek, men disse testene vil ikke Motorconsult bidra til at skal bli gjort offentlig tilgjengelig. Det er skrevet mange tråder om dette produktet her på forumet de siste årene. Jeg gjorde sågar et forsøk på å skaffe disse rapportene via forfatterne og biblioteket på Marintek i våres, men fikk da passet påskrevet av motordoktoren her. Når jeg stiller spørsmålet om hva Motorconsult hat bidratt med på forumet så er det av den enkle grunn at jeg ikke kan huske at de har bidratt med så mye positivt her at det skulle rettferdigjøre å starte denne tråden. Når det gjelder produktet Hammerdown så brukte jeg det i ett år på en av mine to motorer i gammelbåten uten at jeg kan dokumentere noen positiv effekt. Båten ble solgt og min enkel test ble avsluttet uten noen entydig konklusjon hverken for eller i mot HD. Ny eier bruker ikke HD nå, og har sålangt ikke merket noe endringer etter at det ble slutt på bruken av HD på denne motoren igjen. Jeg er nok ganske sikkert på at Hammerdown er effektivt for roen i sjelen og ikke minst truen for rederen, men om det er like effektivt på moderne dieselmotorer er jeg desverre ikke like sikker på. Det jeg reagerer på er at Motorconult ikke vil bidra til å frigi testene som er gjort på 90 tallet på Tyholt. Jeg finner det også merkelig at de ikke ønsker mere publistet om produktet siden det er så fantastisk bra, både for miljøet og "lommeboken" i form av redusert forbruk. Det hadde jo vært bra for lommeboken til Motorconuslt også om det hadde vært hold i påstandene om hvor fantastisk dette produktet er. Jeg kan vanskelig se for meg et produkt som kan bidra til å "redde verden fra den sikker miljøundergang" ikke vil kunne selge såpass at produsenten ikke trenger å henge ut et par personer for til sammen ca. 700 kroner her uten at de er "konkursen" nær. Når det videre i denne tråden trekkes frem med at dette reduserer NOx utslippene med 16% så bør de jo frigi dokumentasjon på at dette stemmer, hvis ikke så blir det jo full avgift åkke som. Siden Motorconsult kommer ut med dette som "reklame" for sitt produkt så regner jeg selvsagt med at produktet er godkjent av myndighetene slik at eventuelle kjøpere ikke blir lurt med at de kan spare avguftskroner her på NOx avgiften som blir innført fra nyttår. Forøvrig så er jeg enig i at alle foretar sine valg, men jeg ser fortsatt ikke sammenehngen med dette og mitt spørsmål om bidraget til Motorconsult her på bp. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mix Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Jeg skjønner heller ikke poenget med innlegget ditt Sydvesten. Hva har alt dette oppgulpet å gjøre med dårlige betalere som misbruker Motorconsult sin godvilje når det gjelder oppgjør fra oss BP medlemmer ? Er det liksom greit å være dårlig betaler siden Sydvesten ikke liker produktet ? Redigert 18.Desember.2006 av jolo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Jeg skjønner heller ikke poenget med innlegget ditt Sydvesten.Hva har alt dette oppgulpet å gjøre med dårlige betalere som misbruker Motorconsult sin godvilje når det gjelder oppgjør fra oss BP medlemmer ? Er det liksom greit å være dårlig betaler siden Sydvesten ikke liker produktet ? Da kan du sikkert fortelle hva du mener om en foretningsetikk som bruker et båtforum for innkrav. Jeg har i alle fall ikke registret noen "oppgulp" her, Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Er det liksom greit å være dårlig betaler siden Sydvesten ikke liker produktet ? Så er det dette med usannheter da, men jeg regner ikke med at du farer med slik jolo. Så da regner jeg med at du kan dokumentere hvor jeg har sagt at jeg ikke liker produktet det her er snakk om. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mix Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Da kan du sikkert fortelle hva du mener om en foretningsetikk som bruker et båtforum for innkrav. Jeg har i alle fall ikke registret noen "oppgulp" her, Nå aner ikke jeg hva et innkrav er i korrekt forretningsetikk, kan du forklare nærmere ? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Så er det dette med usannheter da, men jeg regner ikke med at du farer med slik jolo. Hva f**n er det du insuinerer nå da !! Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 så...så... Det er med HD som med homeopati. Bare troen er der, så virker det kanskje. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Mix Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Å javel. Jolo er tydeligvis i feil tråd. Beklager. Jeg får lese overskriften på tråden om igjen. Denne tråden handler tydeligvis om for eller imot produktet Hammerdown. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Helt klart. Overskriften hos meg er " Båtplassen medlemmer gode brukere av HD - hilsen Motorconsulten".... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Seastar Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Jeg skjønte ikke poenget med ditt innlegg her Seastar, men det er nå en annen sak det da. Vel - vel, sydvesten, - det er sikkert ikke alle gitt å oppfatte alt sånn med en gang, men jeg kan forsøke å ta det en gang til i form av et par forenklede punkter: A) Synes det er uhørt å bruke baatplassen.no som "inkasso-arena" for privat forretningsdrift. Dette er jo ting som ikke har almen interesse i det hele tatt. Gå heller igjennom firmaets egne rutiner og legg om det som ikke fungerer. Nå vet jo i tillegg alle om "smutthullene" i rutinene og systemet til leverandøren(eller rettere sagt mangel på et fungerende system!) og flere kan kanskje tenkes å ville forsøke å "kødde" litt med leverandøren på denne måten. Hele denne problematikken er meget enkel å løse, f.eks. er det jo bare i praksis å gjennomføre rutinen med å sende varene etter at pengene er registrert på konto. (Må jo si jeg er forundret over at det ikke var tilfelle uansett!) B) Jeg har ikke behov for vitenskapelige forskningsrapporter, for et produkt som løser et problem for meg på en meget enkel og reell måte. (Her er det ikke snakk om noen form for "blind tro", som jeg oppfatter at du ønsker å fremstille det som!) Jeg har hatt problemer med kondens/vann på tankene over tid, - og det resulterer i at såkalte dieseldyr skaper problemer og tetter etterhvert filtrene. Dette problemet er jeg nå kvitt, og jeg velger å forebygge eventuelle nye problemer ved fortsatt å tilsette Hammerdown. Håper jo nå at de to punktene jeg tidligere har kommentert ble litt mere forståelig........, og at jeg har fått klart frem at jeg fortsatt ikke ønsker å gå inn på en ny "meningsløs" debatt om hva eventuelt Motorconsult har bidratt med i dette forumet i denne sammenhengen! Da vil jeg mye heller ønske alle sammen en Riktig god jul! Lykke til med deres egne avgjørelser og valg, - i alle henseender! Redigert 18.Desember.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Jeg reagerte også negativt på denne tråden. Jeg syns det var dårlig å starte en tråd uten en OT foran, og i samme slengen benytte anledningen å skryte over fortreffeligheten til Hammerdown. Når dere fyller motorolje eller andre smøreprodkter, så innholder disse masse tilsetningstoffer som produsentene hemmeligholder. Det gjelder alle oljeprodusentene. Noen lager sine egne tilsetningstoffer uten å ha disse i oljer fra leverandør. Det gjelder QMI, Omega og flere. Jeg har selv god erfaring med Omega ett-eller-annet som skal gjøre at pakninger trutner og dermed får du tett f.eks. en girkasse som svetter litt rundt pakningene. Drivstoff er også blandet inn med tilsetningstoff for at ting skal gå bedre. Selvsagt kan den gode gamle konspirasjonsterien brukes for å si at oljeselskapene vil selge mest mulig, og derfor er ikke drivstoffet optimalt. Det er sikkert ikke optimalt, men jeg tviler på at et produkt som Hammerdown heller gjør underverker. I så fall så burde stoffet verdt testet grundig, og da også med tanke på levetid og slitasje. Og testene bør selvsagt offentliggjøres for at enda flere skal tro på produktet. De som produserer og selger slike produkter er vel også interessert i å bli verdens rikeste? For et produkt som holder det som ofte blir lovet i reklamen, ville vært så populært at noen ville bli søkkrike. Og selv om filmbransjen sier at da kan oppfinneren bli drept, så er vel også det masse vas og konspirasjonsteori. Jeg kjøpte for noen år siden en liter med noe som het Q-Jon. Det var en meget dyktig selger som overvant mitt intellekt. Dermed satt jeg med en liter av det som jeg tror var en slags parafin blanding. Denne skulle gi 5-20% mindre drivstoff forbruk. Gamle Opelen min brukte akkurat det samme etterpå (testet i 1 år). Det som er synd er at vi ønsker å la oss lure, fordi vi tenker at det koster så lite å prøve noe nytt. Og dersom det ikke er lureri, så ville det vært mer blest om slike produkter. Men for all det: jeg håper at HD er et produkt som holder det som reklamen lover. Det er slike produkter Moder Jord har bruk for fremover. Men de aller fleste produkter som lover gull og grønne skoger er bare svindel, og dessverre er det da mange som tener seg litt rike på dette. Men for all del: HD kan være bra for alt jeg vet... Parafin er jo kjempegreier i dieselen. Den fryser ikke så fort, og så bruker motoren mer drivstoff pga lavere brennverdi Men mitt innlegg skulle heller ikke vært her, jeg diskuterer jo det tekniske rund HD. Og tråden var jo en skjult reklame og samtidig en innrømmelse av useriøs kundeoppfølging. Eller har varene blitt sendt ut uten at det er registrert? Hvorfor revisoren oppdaget dette nå vet jeg ikke. Er det ikke til våren han skal inn å kikke i bøkene? Regnskapsføreren oppdager nok dette nå (eller egentlig burde det vært oppdaget enda tidligere). God jul alle sammen Jeg regner med at både brukere av HD og avholdsfolk er fornøyd med tingene slik det er Sitér dette innlegget Link to post
heira Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Hei God Jul alle sammen og fred på jord Mvh Heira Sitér dette innlegget 30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær Link to post
Marwin Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 (redigert) Så er det dette med usannheter da, men jeg regner ikke med at du farer med slik jolo. Så da regner jeg med at du kan dokumentere hvor jeg har sagt at jeg ikke liker produktet det her er snakk om. I denne strengen dro du jo opp samme argumenter?? https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=230295 Som førvrig IKKE har noe med hva denne strengen har som overskrift. En idé å fortsette DER i steden for? Redigert 18.Desember.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
ok67 Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Uten å ta standpunkt til HD sin fortreffelighet eller ei, så synes jeg dette er en underlig måte å drive inn utestående fordringer på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.