Mix Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Tvertimot synes jeg. Jeg synes det var en hyggelig og grei måte å gjøre det på. Før en trør til med fler purringer, inkassokrav med gebyrer og det som værre er. Jeg har faktisk lite til overs for folk som ikke gjør opp for seg. Men det er vel galt å ha slike holdninger idag. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Aner vi en viss frustrasjon i denne tråden over at vi er på det lengste fra ny båtsesong? Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
vikers Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Jeg mener å huske at om kreditor publiserer eller forteller andre at en navngitt skylder penger, så er det etter norsk lov bortfall av dette krav. Er det noe i dette, eller drømmer jeg her?? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Enjoy Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Hvorfor svarer ikke Motorconsult på om de har adresse til vedkomende som varene be sendt til. Eller var det et ømt punkt? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 For min del vet jeg ikke hvem denne Motorconsult er, el heller produktet HD, og ikke vil jeg vite det heller. Men jeg undrer på noe: Hvordan kan Motorconsult vite at de som bestiller varer er båteiere som også er medlemmer i baatplassen.no? Forteller de det ved bestilling, at "jeg er medlem i......får jeg rabatt da"? Er det noen forskjell på betalingsevnen til de som er medlem i baatplassen.no og de som ikke er det, Motorconsult? En revisor som reviderer et regnskap til et lite firma på denne tiden, og så attpåtil "oppdager" at to små flasker til et par hundrelapper ikke er betalt? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 hva er bra med sånn inkreving jolo????? med delvis navn og et offentlig nettsted..vet ikke om det er forbudt men ivertfall moralsk forkastelig. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Whistler Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Jeg mener å huske at om kreditor publiserer eller forteller andre at en navngitt skylder penger, så er det etter norsk lov bortfall av dette krav.Er det noe i dette, eller drømmer jeg her?? I ytterte konsekvens kan man da ikke benytte seg av inkassoselskaper siden man da må fortelle noen at xx skylder penger? Tror nok at du har drømt dette. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
olpi Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Denne tråden skulle vel vært lagt inn under krangletråden den Trådstarter har laget en uvanlig tråd, og noe som kan indikere noen identitet bør ikke oppgis her i en slik sammenheng. Purring kan jeg ikke se noen god årsak til bør gjøre på dette forum. Ellers så opplyser jo trådstarter bare at vi er gode betalere og det er det vel ingen grunn til å hisse seg opp for. Når det gjelder produktet HD kan jeg ikke se noen grunn til å sette igang enda en diskusjon da det er rikelig debattert tidligere. At Motorconsult ikke heller har valgt å sende en purring i posten synes jeg er rart. De har da leveringsadresse og navn på de som bestiller, men de kan selvfølgelig har mistet det på en eller annen måte. Er det ikke like greit å avslutte denne tråden her.... . God jul! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Har gjennom hele 2006-sesongen brukt Hammerdown. Noen forandring så langt kan jeg ikke se. Røyken som jeg hadde når jeg startet med produktet er der fortsatt. Hva som har skjedd inne i motoren kan jeg ikke uttale meg om. Nå slutter jeg med Hammerdown etter å ha kjørt to flasker gjennom systemet i 207 motortimer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Motorconsult Svart 19.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Det var da voldsomt til reaksjon på et innlegg som starter med utsagnet at Båptplassmedlemmer er gode betalere! I innlegget står det at dette kanskje var på kanten til hva man kan skrive om her, og noen av reaksjonene synes å bekrefte det. De tekniske innleggene som er kommet, kan vi ta opp i en ny tråd hvis det er interesse for det. Motorconsult har nemlig den tyske rapporten (gave fra Ottomans før de gikk konkurs) som viser NOX-reduksjon når brennstoffet tilsettes Hammerdown. Men MARINTEK-rapporten som etterlyses, er så vidt vi vet eiendommen til Ottomans, og det firmaet er konkurs. Hvem har så rett til å offentliggjøre den rapporten? Men her er bakgrunnen for forsøket på å minne et par kunder om at de hadde fått tilsendt Hammerdown som ikke var betalt. I sommerferien var det som vanlig mange som bestilte per telefon, og for at de ikke skulle måtte vente i ukevis, hadde vi tatt med noen dusin flasker Hammerdown. Stoffet annonseres ikke noen sted utenfor PB, så vi antok at alle som bestilte har fått kjennskap til produktet her, og vi har vært vant til at alle kunder har betalt, så vi var ikke så nøye med å notere data - bare antall flasker og forsendelsesdato. Pakkene ble sendt som brev, og slike sendinger (samt billigste alternativ oppkravsendinger) gir ikke Posten noen bekreftelse på - bare kvittering på portobeløpet. Her har vi vel vært amatører, men glemmer saken og endrer våre rutiner. Og til slutt: Revisor gjennomgår regnskapet på høstparten slik at ikke alt hopes opp til januar. Derfor oppdaget petimeteret manglende innbetalinger som daglig leder måtte gjøre rede for. Vi forstår kritikken og tar den til etterretning. Og så takker vi for støtteerklæringer fra de som har avgitt slike. Ennå holder tydeligvis den gamle sannhet om at en sak kan ses fra flere sider: Min, din og den ovenfra. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Bedrifter som sender varer slik Motorconsult har gjort er etter mitt skjønn meget sympatisk. For en tid tilbake var jeg i behov for ny oljetrykksbryter til taktoren. Tok kontakt med firma som driver med slikt, etter to dager var bryteren i posten i brevs form. Noen uker etter kom fakturaen, som ble betalt innen fristen. Det er jo rent gøy å betale en regning når en får slik god service. Dessuten ligger det en reklameeffekt i dette; en skryter alltid av bedrifter som har ydet rask, god og effektiv service. Men som MC selv var inne på, navns nevnelse var kanskje ikke helt oportunt. HD kjenner jeg ikke til, men i disse NOX-hysteritider, samt regjeringens smule idiotiske avgiftspolitikk, vil jo et hvert produkt som reduserer utslipp, uansett slag, være et gode. mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Walter_S Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Nå har jeg lest hele denne tråden - ja, det er nå slik at jeg kjeder meg idag - og kan ikke forstå hverken reaksjonenen på "avsløringen" - ELLER for den saks skyld: Motorconsult sin tankegang eller motiv med innlegget - denne tråden er en Ikke-tråd! Slik som jeg leser 1. innlegget så kan jeg ikke si at noe-som-helst navn er nevnt, eller opplysning er gitt som kan identifisere "synderene". Hvorfor da de voldsomme reaksjonene? Motorconsult står jo egentlig der med buksa i en krøllete haug rundt anklene, i og med at de innrømmer at de ikke har adresser til de som har glemt å betale. Å selge en "seriøs vare" til kr 700,- / liter og ikke en gang notere hvem-som-er-hvem-og-hvem-som-har-fått-hva og samtidig sende produktet som uregistrert post, gir (i hvertfall meg) skikkelig tillit til hele HD-saken. I rest my case......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Hulda Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Nå har jeg lest hele denne tråden- denne tråden er en Ikke-tråd!Å selge en "seriøs vare" til kr 700,- / liter og ikke en gang notere hvem-som-er-hvem-og-hvem-som-har-fått-hva og samtidig sende produktet som uregistrert post, gir (i hvertfall meg) skikkelig tillit til hele HD-saken. Du smekket hue i spier'n Walter. Har ikke giddet og lest hele tråden. baatplassen.no har vel ikke under noe omstendighet som formål å fungere som en 'innkrevingsentral light'. Bare så det er klart, har lakket for mye i dag, enig med Walter. Kanskje jeg skulle bestille noe liter HD??? Ser ut til å være rimelige saker, nå og da. Etter hvordan flax'en lander. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Slik som jeg leser 1. innlegget så kan jeg ikke si at noe-som-helst navn er nevnt Navna har blitt sensurert bort i etterkant av BP Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 ja det er jo navna som er fjernet som var problemet. hadde motorconsult "grene" over to regninger her på båtplassen uten å nevne navn, så hadde de vel ikke fått noen reaksjoner alla de som er kommet. fint at d innrømmer\beklager det ,men ærlig talt, et seriøst firma opptrer ikke sånn. men selvsagt er det god service å sende produkter i post før det er betalt, men hd er vel ikke akutt medisin for noe. annet en psyken til kapteinen. så det burde være mulig å sende oppkrav ,eller se etter at forhåndsbetalingen er innkommet. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Walter_S Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Hvis dette er sant ----> Navna har blitt sensurert bort i etterkant av BP så er det litt merkelig at ikke moderator har opplyst dette i det modererte innlegget med en tilsvarende fotnote. Trodde at det var standard i tilfeller hvor moderering blir foretatt? Men, jeg går ut-i-fra at Espen C har fulgt med, så: ----> Da forstår jeg reaksjonenen meget godt! Jeg tar tilbake det jeg har skrevet under punkt 1. Når det gjelder punkt 2 så vil jeg uttrykke det slik: Jeg forstår da de voldsomme reaksjonene og henger meg på! Motorconsult står ikke bare med buksa nede - de har (i mine øyne) bærs**t på leggen sin så det lukter lang vei! Motorconsult har ihvertfall fjernet den siste lille tvilen jeg hadde om å gi dem lite kreditt (no pun intendet!) for "litt klønete" markedsføring her på 'plassen og lite seriøsitet ved å påberope seg å selge et vidundermiddel som gjør alt det de påstår. .......men det begynner å falle på plass! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
hifo Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 KAN VEL VÆRE M...........T SOM HAR REDIGERT SELV ETTER DE SÅ REAKSJONENE.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
bliss X Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Se min posting i innlegg #24. Navnene gikk i gjen i flere quotinger. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 (redigert) OK. Har byttet ut de navnene med xxxx og yyyy i samtlige postinger i denne tråden. Rett skal være rett! Dessuten synes jeg at Motorconsult i innlegg #60, kom med en ærlig og grei beklagelse........, jeg er da ferdig med den saken for min del! Redigert: Ser at Lasse var raskere ute med "sannheten" Redigert 19.Desember.2006 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 (redigert) To "lyspunkt" er det i hvertfall: Det er opprettet en krangletråd, OG sola snur om noen FÅ dager Redigert 19.Desember.2006 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Gutek Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Jeg køpte en flaske HD i sommer.Jeg betalte da jeg hadde fått sendingen,men så kom det plutselig en flaske til.Denne returnerte jeg uten å kvittere den ut fra posten.Dette virker for meg noe rotete,og tyder vel på at Motorconsult ikke har helt gode rutiner for omsetningen. I spørsmål -og svar spalten i "Båtbørsen" svarer Svein Tømmerdal på innkomne spørsmål fra leserne.På forsommeren var der et spørsmål om Hammerdown.Svaret gikk ikke spesielt på Hammerdown,men på tilsetningsstoffer generelt.Han skrev at diesel ikke alltid var en og samme ting. På grunn av prispress leverte enkelte leverandører simplere kvaliteter.Det ble nevnt noe som hette marin gassolje.Båtmotorer skal derimot ha autodiesel.og simplere kvaliteter kan lage en masse problemer som røyk og startvansker pga for lavt cetantall.En burde forlange dokumentasjon på hva slag brennstoff en fikk levert i henhold til internasjonale standarder.Tømmerdal som pleier å gi fornuftige svar mente at dersom en hadde diesel av for dårlig kvalitet,kunne tilsetningsstoffer ha en misjon,men en måtte forlange dokumentasjon også for disse.På dette punktet forstår jeg Motorconsult kommer svakt ut. I en tidligere diskusjon her på Båtplassen var en i allefall ening i at HD emulgerte vann som måtte være på tanken.Jeg regner med at dette er tilfelle,og at jeg har sikret meg mot dieseldyr ved å bruke dette "luriumet".Jeg synes det er grunn nok til å kjøpe det da jeg har hatt en grufull opplevelse med dette tidligere.Skulle det være andre fordeler får det være bonus Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 I en tidligere diskusjon her på Båtplassen var en i allefall ening i at HD emulgerte vann som måtte være på tanken.Jeg regner med at dette er tilfelle,og at jeg har sikret meg mot dieseldyr ved å bruke dette "luriumet".Jeg synes det er grunn nok til å kjøpe det da jeg har hatt en grufull opplevelse med dette tidligere.Skulle det være andre fordeler får det være bonus Dieseldyr er også hovedgrunnen til at jeg bruker HD. Har også hatt et par grufulle erfaringer med problemet tidligere. Jeg begynte med HD i år for første gang. Jeg har ikke avtapping i bunn av tanken. Da jeg sjekket tanken gjennom mannlokket i vår fant jeg en skvett med vann i bunnen. Jeg gadd ikke ta dritt jobben med avtapping og rengjøring igjen, så jeg kjøpte HD for å prøve det, for vannet hadde garantert sørget for utvikling av dieseldyr i løpet av en varm sommer. Jeg har alltid vært skeptisk til slike tilsetningstoffer, og var i utgangspunktet skeptisk til HD når det ble diskutert her på BP. Men jeg tenkte skitt au, her er det et stoff mye billigere enn f.eks Alron og Bioprotect som attpåtil skal ha flere positive egenskaper i tillegg,så jeg tester det ihverfall. Jeg bruker endel tusen liter MGO i året så type Alron ville blitt veldig dyrt for meg i bruk. Jeg sjekket tanken igjen senere, og vannet var borte, filteret i vannutskilleren min var også mye renere når jeg skiftet nå i høst. Har også merket mindre eksos, og mindre sot på akterspeilet i sommer. Så jeg er nok frelst nå ja. En annen god grunn som jeg ikke tenkte på, som den lokale Yanmar-pusheren fortalte meg, var smøring av høytrykks dieselpumpa. Han mente det var en veldig god grunn til å bruke stoffet. Pga. at dieselen idag inneholder mye mindre smørestoffer enn før. Mener det var svovel han sa det var mindre av idag ? Eller kanskje det var andre stoffer med smørende effekt som var tatt vekk, husker ikke helt... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Han skrev at diesel ikke alltid var en og samme ting. På grunn av prispress leverte enkelte leverandører simplere kvaliteter.Det ble nevnt noe som hette marin gassolje.Båtmotorer skal derimot ha autodiesel.og simplere kvaliteter kan lage en masse problemer som røyk og startvansker pga for lavt cetantall. Jeg tror ikke MGO (MarinGassOlje) har en lavere brennverdi enn Autodieselolje eller såkalt Miljødiesel. Det er vel heller omvendt. Det var mye skrik og skrål når Miljødieselen kom på markedet. Se denne artikkelen Det var da snakk om 5-10 % effektreduksjon med Miljødieselen. Hva som er forskjellen på MGO eller Autodiesel eller forsåvidt Fyringsolje idag vet jeg ikke. Jeg har vel knapt kjørt på annet enn MGO, og det gjelder nok de fleste, de vet bare ikke hva de har fått når de har fyllt tanken. Det store spørsmålet for meg når jeg bunkrer er hvor mye vann og urenheter en får med seg når en bunkrer. Her tror jeg det syndes mye på forskjellige tankanlegg. Da er det en god og billig sikkerhet å ha HD på tanken. Motorstopp pga. dieseldyr i grov sjø er et sant helvete, jeg vet, har opplevd det. Og ønsker det ikke igjen. Det er ikke gøy å ligge på hue nedi motorrommet å skifte filter i flere meter høye bølger, bare for å finne ut at det hele var forgjeves pga. at stigerør var fullstendig tilstoppet av faenskapet. Dette måtte fikses i havn, stigerøret måtte ut av tanken og stakes opp ! Slikt gjør en ikke i rom sjø i kuling med diesel skvettende opp etter ørene ! Jeg har ikke mulighet eller plass til å lage til pung avtapping i bunn av tankene. Så konklusjonen er at jeg kommer til å fortsette med Hammerdown. Jeg vet det virker for dette viktigste formålet. Så får amatørene inni andedammen i Oslofjorden, de som har båtene på "vannet" mene hva de vil om HD. Beklager men de Marintek/Sintef rapportene noen til stadig hyler om, kan vedkommende stikke en viss plass for meg. Jeg har ikke for vane å forlange Marintek/Sintef rapporter for alt jeg kjøper og bruker i båten...... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Det er vel ikke andre enn meg som har etterlyst dokumentasjon på at HD reduserer dieselforbruket med X % og NOx med Y %, så her kunne du i grunnen skrevet mitt navn. Når det gjelder HD egenskaper til å emulgere vann i dieselen så har jeg aldri bestridet det, har ei heller etterlyst dokumentasjon på dette. Jeg respekter selvsagt at du ikke har noen interesse for denne dokumentasjonen, men det å harselere med andre som har interesse og ønsker dokumentasjon på de påstander som en forhandler kommer med synes jeg vitner liten seriøsitet og ikke minst mangel på respekt for andre menneskers interesse. Når Motorconsult referer til tester gjort på Marintek om HD's fortreffeliget så forventer jeg at disse referansene er offentlig tilgjengelig, hvis ikke så bør de ikke etter min mening benytte slike referanser. Når det gjelder forskjellen på avgiftsfri diesel og fyringsolje så er dette en og samme sak i følge kvalitetssjef Jensen ved Esso Slagentangen, mens autodiesel har en noe annen sammenstning. Autodiesel har et minimums cetantall på 51, mens fyringsolje og avgfiftsfri diesel har et min. cetantall på 47. Dette har ikke noe med brennverdien for disse to produktene, kun med hvor lettantennelig det er under trykk. Referansen her finnes i Båtmagsinet nr. 13, 2006 Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mix Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Jeg respekterer fullt ut at Motorconsult ikke vil offentliggjøre disse rapportene til en useriøs ulveflokk her på Båtplassen. Rapportene inneholder kanskje produksjons hemmeligheter for det jeg vet. Her kan en fort bli insuinert for litt og hvert av småschizofrene, som ikke vet hva de selv egentlig sier og mener engang. Så for meg er dette helt greit. Og jeg forstår Motorconsult utmerket godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.