Jump to content

Erfaring med båttype Clipper

PIPaulsen

Recommended Posts

Min far har en stund lurt på å kjøpe en båt av typen clipper som er en type trawler.

Disse blir importert fra kina og importøren er forholdvis lokal for oss. Jeg vet han har levert endel båt til østlandet osv. i tillegg.

Vi har lurt på størrelse 34, 38 men mest 40 foteren.

Det jeg håpet på var at noen har vært borti denne båttypen og kunne gitt meg litt tilbakemelding på kvalitet, løsninger osv.

clipper_40.jpg

Slik ser båten ut.

Med vennlig hilsen

PIP

Clipper bygges av Chung Hwa Boats i Kina, en rimelig velrenommert og ikke minst langvarig produsent som har "vært med" siden 70-tallet. Var tidligere lokalisert i Taiwan men flyttet til Kina for noen år siden. Hvis du googler "Chung Hwa" eller CHB finner du nok rikelig med info, ellers kan du prøve forumet på passagemaker.com -- der er det flere som har eller har hatt CHB. Et søk etter CHB-båter til salgs på yachtworld.com kan også gi en form for inntrykk. Det eneste negative jeg har registrert er et problem som går igjen på alle Taiwan-trawlere (kalles gjerne "TT" som like gjerne hevdes å bety "Taiwan Tub") er vasstrukne sandwich-dekk som må rives og bygges på ny -- men det problemet støter man nok ikke på med en ny båt.

Passagemaker Magazine hadde en test av CHB 34 (Clipper 34, sedan-utgave) for et par måneder siden. God omtale og åpenbart et produkt som falt i bladets utsøkte smak.

Jeg falt pladask for Clipper 40 på båtmessen i Bergen i februar. Utrolig flott båt med et CBC-dekk av grandiose proporsjoner med plass til en hel brigade med blondiner og ennå rikelig rom for et barskap fullt av Cognac. Flott trearbeide i innredningen og en løsning på inneplassen som er (etter min mening) perfekt for størrelsen. Og, endelig, en pris som står i et noenlunde rimelig forhold til hva man får av båt ... i motsetning til mange andre der jeg oppfatter at ledelsens aksjeopsjoner skal finansieres før noe som helst annet.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...