Sydvesten Startet 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2006 (redigert) Ser at Garmin lanserer en helt ny plotterserie til våren, hvor av 4008 og 4012 er flaggskipene. Det kommer også noe mere gadget i nytt format til disse, blant annet en ny radar. De nye plotteren har også 4 nema inn og 2 ut, full support for AIS og nmea 2000. Dette gir jo muligheten for tilkobling av mye duppedingser uten å dele nema. Full spec er ikke helt klar ennå, og de vil være i salg fra april i unaiten. Prisen for pre-order ligger rundt 1755USD for den minste 4008 og rundt 2100USD for 4012, men prisen vil sikkert gå noe ned etterhvert vil jeg tro. Denne hadde gjort seg ombord i Stauden II, like designet godt jeg da. Redigert 18.Desember.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Boywonder Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Ooooo..... Fantastiske... *sikle* Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Trophy Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Vi mangler tydligvis en sikle smily sikle sikle Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
olpi Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 12" skjerm også, dette så bra ut. Spennnede å se hva den norske importøren skal ha for den (veil ink MVA). Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Hva veiledende pris i Norge blir er vel greit å regne ut, Belanor ganger med 2 og forhandler gjør det samme. Jeg tror denne vil eller bør få en veilendene pris på noe under 3010C som har en veilendene på 25 høvdinger, neppe over 22-23 høvdinger. Dette fordi veilendene fra garmin.com på 3010 er 2700USD, mens 4012 har en veiledene 2500USD Ser at man kan få en ny 4kW radar dome til ca. 900USD fra Garmin, GMR18. Dette begynner jp å bli gode priser. Man kan jo nå få en 4012 plotter komplett med GPS og 4kW radar for under 3000USD. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Gunga Din Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 ser mycket intressant ut har du funnit noen link til en manual ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Frøken Fryd Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 En liten kommentar til designet, hvorfor skal alle ha buet form på tingene sine, det tar mer plass og er upraktisk å plassere. Ellers så de jo lekker ut da Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Jeg har ikke funnet noen manual ennå, ikke hos Garmin i allfall. Vet at denne skal vises på London International Boat Show i januar, om det er en "dummy" eller fullt funksjonell plotter vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
olpi Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 (redigert) Det stemmer nok omtrentlig Sydvesten. På slike ting er det vanlig at importør har en fortjeneste på 30-35% og forhandler har det samme. For å beregne veil pris med kan man da ca gange nettopris eks MVA med 2 så får man omtrentlig veil pris ink MVA. Redigert 19.Desember.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 7.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 (redigert) hej Sydvesten var på messen idag........ dom skulle ha ca 30' för 4012an + en 15' i tillegg för radarantennen(den nye 4 kW) om jag husker rett nu (riktpriser fra garminagenten)......... trodde dette skulle bli ett billigt alternativ........ var i Garmin montern..........återförsäljarna, trodde han, skulle sälja den litt billigare.................. dessutom såg den veldi 'plastig' ut......det var en demo 4012 som varit på messer jorden runt, dom trodde att den kommer att se lite annorlunda ut ner den kommer på marknaden i April.......... det beste systemet såg jag hos Furuno......deras Black box system....samme penger ca 30' för Black boxen o 17 för 4kW ! + en skjerm (deras var alltför dyr.....men dom sa att det kunde man välja vilken som helst!) Redigert 7.Februar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2007 Hadde en mistanke om at de skandinaviske forhandlerne atter en gang er i ferd med å prise seg ut. Snakket med en Garmin forhandler her i USA (Florida), har skulle ha rett i overkant av 2000 dollar for 4012, den er priset til 2500 veiledende og radarantenne er priset til en drøy tusenlapp i amerikansk valuta. Dette skal ette planen være klart til å sendes til forhandlere i månedsskiftet mars april på det amerikanske markedet. Jeg venter på dette jeg, og det er mulig jeg kan får meg noen uker på jobb i Florida igjen i april.... Da håper jeg at jeg kan ha med en plotter og radar i kofferten hjem.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Apollo32 Svart 8.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2007 sjår at Garmin lanserer en helt nir plotterserie tell våren, hår ta 4008 og 4012 er flaggskipene. Det kå'mmer au noe mere gadget i nitt format tell dæssa, blant anna en nir radar. Dom nie plotteren har au 4 nema inn og 2 ut, full support før AIS og nmea 2000. Dætta gir joggu muligheten før tilkobling ta rekti mie duppedingser uta å dele nema. Full spec er itte helt klar fræmdeles, og dom vil væra i salg frå april i unaiten. Prisen før pre-order ligger rundt 1755USD før den minste 4008 og rundt 2100USD før 4012, mæn prisen vil sikkert gå noe ner etterhørt vil je tru. Dænna hadde gjort sæ ombord i Stauden II, like designet gøtt je da. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2007 det beste systemet såg jag hos Furuno......deras Black box system....samme penger ca 30' för Black boxen o17 för 4kW ! + en skjerm (deras var alltför dyr.....men dom sa att det kunde man välja vilken som helst!) Dette systemet har jeg også snekret sammen for 15 lapper - nytt og komplett... Trikset heter eBay... Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2007 sjår at Garmin lanserer en helt nir plotterserie tell våren, hår ta 4008 og 4012 er flaggskipene. Det kå'mmer au noe mere gadget i nitt format tell dæssa, blant anna en nir radar. Dom nie plotteren har au 4 nema inn og 2 ut, full support før AIS og nmea 2000. Dætta gir joggu muligheten før tilkobling ta rekti mie duppedingser uta å dele nema. Full spec er itte helt klar fræmdeles, og dom vil væra i salg frå april i unaiten. Prisen før pre-order ligger rundt 1755USD før den minste 4008 og rundt 2100USD før 4012, mæn prisen vil sikkert gå noe ner etterhørt vil je tru. Dænna hadde gjort sæ ombord i Stauden II, like designet gøtt je da. Så denne først nå, jeg da. :lol: .lol: :lol: En av de aller aller aller beste oversettelser jeg har sett her på plassen. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sydvesten Svart 4.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Da har det dukket opp priser på den nye serien i kongeriket fra Nautisk Forlag 4012 veil. pris kr. 29750,- Nautisk forlag selger for: 25290,- 4008 veil. pris kr. 23750,- Nautisk forlag selger for: 20190,- G-420 selges for 4460 og G-420S for 4890,- S utgaven kan bruke ekklodd G-520 selges for 6160 og G-520S for 6590,- Ligger litt over det som er/var priser i USA tidligere i vinter.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Trond Iversen Svart 4.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Er spennende å se på det som blir skrevet her på forumet, ang priser på elektronikk. Driver selv i bransjen, og tror dere hadde blitt overrasket over hvor lite butikkene tjener på elektronikk.... Når jeg ser at noen antyder at vi som forhandlere har 2 gangen på garmin, er de LAAAAAAANGT ute på jordet.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2007 Forhandlere og Belanor til sammen har nok ikke så langt unna to gangen, og jeg skal ikke spekulere i hvem som tar seg best betalt her. Ser vi på 4012 som selges i USA for 2090 dollar som er rundt 13000 kroner, vi må jp regne med at butikken i USA også tjener noen dollar på dette.. Belanor anbefaler denne solgt til 29750 som er 23800 kroner uten moms, noe som min lokale Garmin pusher nok vil selge denne for... Han driver ikke sosialkontor etter min erfaring.. Er nesten to gangen dette... Ser også at enkelte forhandlere i Norge selger denne for billigere, da formoder jeg dette går direkte av avansen til forhandleren.. Fordelen med nettet er jo at verden er blitt "mindre" og vi kan sammenligne priser.... Jeg vil jo få en 4008 inkl. GMR18 levert til Norge for samme pris som bare plotteren koster i kongeriket.. og siden jeg ikke driver sosialkontor, så kan jeg ikke fø på hverken Belanor eller de norske forhandlerne.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 26.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2007 Siden jeg tygger litt på en 4008 til båten så kom jeg over denne siden i Sverige, her en kar som har montert en 4008 i en Bavaria... Det ser jo greit ut etter mitt syn... men nå er det kommet en 4010 som er litt større uten at jeg vet hvor mye... vil den passe mon tro Bilde av 4008 montert Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Carpediem Svart 27.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2007 tenker på samme plotter i vår båt, blir kjøp iløpet av de neste tre månedene... Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2007 Nå kommer det også to nye High Definition radarer fra Garmin, GMR 18 HD og GMR 24 HD. Garmin hevder at oppløsningen er opptil 8 ganger bedre enn de konvensjonelle modellene pga digital signalbehandling. Listepris henholdsvis 1180 og 2133 USD. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 29.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 (redigert) GMR 18 HD og GMR 24 HD. Garmin hevder at oppløsningen er opptil 8 ganger bedre enn de konvensjonelle modellene pga digital signalbehandling. Listepris henholdsvis 1180 og 2133 USD. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves heter det.... 4008 med GMR 18HD gjør seg nok bra... eller 4010 når jeg får sjekket innbyggingsmålene da.... vil gjerne ha så stor skjerm som mulig Redigert 29.Desember.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
10ta9c Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Høy siklefaktor her. Kontakt meg gjerne når den gamle skal selges. (Til gi-bort pris) Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
abbor Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 De nye 4010 og 4015 leveres med ei ny GPS antenne som heter GPS 17x. Dette er ei NMEA 2000 antenne og x'en står for at den er ekstra følsom. Skal kunne monteres under de fleste glassfiberdekk uten problemer. Vil anta at 4008 og 4012 også snart kommer med de nye antennene, de som planlegger å handle i nær framtid bør følge med, vil anta at det i en overgangsfase vil finnes både NME183 og NMEA 2000 antenner. Jeg er ikke i tvil om hvilken jeg ville ha hatt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.