Ben Sin Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Jeg tror ikke det er klokt å spare på pengene når det gjelder strømtilførsel. Og akkurat der tror jeg du er ved sakens kjerne. Man kjøper ikke "billig" kabel til dette formålet. Man kjøper den kvaliteten som kreves. Sitér dette innlegget Link to post
kortvarig(båt)håpløs Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Og akkurat der tror jeg du er ved sakens kjerne. Man kjøper ikke "billig" kabel til dette formålet. Man kjøper den kvaliteten som kreves. Strøm uansett... kjøp for all del ikke det billigste.. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 19.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2006 Er en 3x1,5mm2 RDOE kabel fra Biltema dårligere enn en 3x1,5mm3 RDOE fra ALCATEL ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Herman Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Det er bare og ringe eltilsynet og be dem stenge det aktuelle anlegget. Da får han iallefall ikke noe strøm i båten... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Ask Svart 20.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Hei Takksam for svar. Det var stort interesse for spørsmålet om kabelkvalitet. Eg konkluderer med at eg må ha min. 3* 2,5 kvadratmm, men kor kjøper eg denne kabelen? Som nevnt så skal eg berre bruka denne i 5-6 mnd. Den lokale elbutikken skal ha ca. 50 kr/m eks. mva.... Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Prøv å få en elektriker til å kjøpe for deg. De får det antagelig mye billigere. Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Frivakten Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 (redigert) Noen strøtanker: hvem er storforbrukere av midlertidige kabler: messearangører, byggeplasser, campingplasser, drivhus, hva mer? Utleie: BAUTAS, leier de ut småting? For et videresalg ville det sikkert være lettere å selge mindre enheter etter bruken. Redigert 20.Desember.2006 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Geir Kallevik Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Som Viggo nevner, er det myyyye penger å spare på og la en elektriker kjøpe den inn for deg. Selv opererer vi med mellom 40 - 90% rebatt på villedende ( veil.pris ), alt etter hvilket firma en jobber for. ( En får rabatter etter hvile " grupper " materiell, volum bedriften handler fra grossisten ) Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 hva med europris? Sitér dette innlegget Link to post
kortvarig(båt)håpløs Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Er en 3x1,5mm2 RDOE kabel fra Biltema dårligere enn en 3x1,5mm3 RDOE fra ALCATEL ? Suzuki uten og ha sjekket, så er den nok sannsynligvis ikke det... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.