Ficher Startet 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 20.Desember.2006 Synes denne filmen var flott/ tøff ....... Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 litt småruskete vær. lurer på hvorfor de gikk så nære hverandre. Jeg ville nok ikke gjort det uten å ha en god grunn Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Er det bare meg; eller er den skuta sykt hardt lastet ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Arnstein Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 lurer på hvorfor de gikk så nære hverandre. Jeg ville nok ikke gjort det uten å ha en god grunn Muligens partråling. Mye brukt metode lenger sør i Nordsjøen, spesielt etter bunnfisk som piggvar. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Bergen Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 lurer på hvorfor de gikk så nære hverandre. Jeg ville nok ikke gjort det uten å ha en god grunn Gjetter på at de skulle overføre noe fra en båt til en annen, ser ut til at mannskapet sto klare for action ! Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 (redigert) litt småruskete vær.lurer på hvorfor de gikk så nære hverandre. Jeg ville nok ikke gjort det uten å ha en god grunn Hei. Det kan jo være for å vise sjølvgode fritidsbåtskippere kor elegant proffene kan behandle båtane sine. Steinar Redigert 20.Desember.2006 av Vanisian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 20.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Denne og er også rååååå ....... http://www.youtube.com/watch?v=y370-c_-qM4 Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Er det bare meg; eller er den skuta sykt hardt lastet ? Suzuki Da har du ikke sett danske fiskebåter dom flyter knappt ibland när dom kommer in i Skagen/Thyborön jag tyckte att hun red opp ganske bra, var ikke mye vann opp på dekk....tyckte hun gick förvånansvärt bra... fanns en film til ser ut som en bunkerbåt i begynnelsen......... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 (redigert) Er det bare meg; eller er den skuta sykt hardt lastet ? Suzuki Det er bare deg Det er slett ikke uvanlig at snurpere er så tungt lastet at bare bakken er over vann og at dekket ligger helt i vannskorpa. En gang kjørte vi searideren vår inn på en snurper fordi rekka lå under vann i bølgene da vi kom inn for bording. Neste bølge løftet gummibåten ut igjen. Da hoppet vi ned på dekk på fiskebåten. Også målte vi våre 200 hannlodde og 200 hunnlodde og reiste tilbake Muligens partråling. Mye brukt metode lenger sør i Nordsjøen, spesielt etter bunnfisk som piggvar. Tror ikke det - da har de større avstand enn 20 meter. Dessuten går de da med samme kurs og fart. De ligger ikke slik etter hverandre. Redigert 20.Desember.2006 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 20.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 " Danskebåten" i storm ........... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 lurer på hvorfor de gikk så nære hverandre. Jeg ville nok ikke gjort det uten å ha en god grunn Synes ikke de er så nærme hverandre, jeg. På en helt vanlig dag i fellesferien på Svenskekysten seiler da båtene mye nærmere hverandre enn de der. Og der er det attpåtil mange flere som er tett på.. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 " Danskebåten" i storm ........... Ikke danskebåten, men bygget av bastøfergene (men ikke seilt i denne farten) http://www.faktaomfartyg.se/suilven_1974.htm Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret3 Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Jeg lurer på en ting, den første båten, den røde fiskebåten, hvor langt kan en sånn båt gå ? Jeg mener, har den bunkers nok til og gå over dammen uten og gå inn i en havn og bunkre på veien ? Bill Sitér dette innlegget Link to post
Chrian Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Den har nok bunkers til å krysse Nordjøen flere ganger frem og tilbake dersom den fyller helt opp. Sitér dette innlegget MVH Chrian Link to post
Avmønstret3 Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Tenkte på Atlanteren jeg,... fra Norge til Canada eller USA Bill Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 20.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2006 Jeg lurer på en ting, den første båten, den røde fiskebåten, hvor langt kan en sånn båt gå ? Jeg mener, har den bunkers nok til og gå over dammen uten og gå inn i en havn og bunkre på veien ?Bill Den aktuelle båten heter Paula og har bunkerskapasitet på 350m3. Vet ikke forbruk men trolig ikkenoe særlig mere enn 5-6 m3 for dagen. Så da burde den vel rekke både frem å tilbake over Atlanteren om det er ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.