skage Startet 20.Desember.2006 Del på Facebook Startet 20.Desember.2006 Holder da fremdeles på med vannskuteren i garagen, syntes at sitte putene i brun skai ikke ser veeldig spenstig ut. Tenkte derfor og male de mørk blåe, hvor får jeg maling til dette oslo/Haugesund. Har noen erfaring med dette, vil det sitte eller flasse av etter en stund. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 21.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Søkte i forumet og fant mye om saken, lakk bestilt alt bare fryd og gammen. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.Desember.2006 Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Hvor bestilte du og hva kostet den? Gi gjerne er tilbakemelding om resultatet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
skage Svart 21.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2006 Referat kommer når varene er motatt. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.Februar.2007 Del på Facebook Svart 6.Februar.2007 Referat kommer når varene er motatt Har du en oppdatering på hvordan dette gikk ? Hvilket produkt og hvordan ble resultatet ? Har selv prøvd å få kontakt med den som tidligere annonserte et tilsvarende produkt, men har ikke fått respons. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 6.Februar.2007 Del på Facebook Svart 6.Februar.2007 Dette produktet har vist blitt brukt med godt resultat http://new.gasolin.no/index.php?main_page=...c487358565c3f1a merk noen seter kan være satt inn med et stoff impregnert slik at fargen ikke trenger ned i stoffet, man må teste på en ikke synlig flekk f.eks under eller bak sete før man begynner. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2007 Maling av skaiputer er utført. Jeg har da spraylakkert putene på vannskuteren min. Bestilte "lakk" fra Gasolin.no og fikk varen noen dager etterpå, en stor sprayboks til ca 250 kr. Jeg har da renset setene godt med rødsprit slik at de var rene og motagelige for lakken. Rigget meg til i garagen og rett og slett lakkerte hele sitteputa. Lakken så ut til og trenge svært godt inn i skaien og resultaten ble 100% strøkent putene ser helt nye ut. Så langt alt bra, jeg må jo si at jeg var veldig skeptisk til dette før forsøket. Malingen virket veldig kjemikaliesterk (stærk lukt ved påføring) Jeg tror faktisk at dette vil sitte veldig bra og tåle bruk. Det vil vi jo se utover sommeren. Om jeg viste deg jeg viste i dag om denne lakken angrer jeg på at jeg ikke har lakkert mine båtputer på tidligere båter før. Verd et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 7.Februar.2007 Del på Facebook Svart 7.Februar.2007 (redigert) Hei byttet du farge på sete ditt? måtte du eventuelt lakke flere tynne lag? De som selger denne lakken sier at man må spraye mange støvtynne lag vist man skal bytte farge derfor så lurer jeg på om det går med mye lakk Redigert 7.Februar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Februar.2007 Del på Facebook Svart 7.Februar.2007 Her må det bilder til, la oss få se underverket. Antar at du tok noen før og etter bilder. Hvor mye lakk gikk det med? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
skage Svart 7.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2007 Mine puter var lyse brune og ble lakkert til sorte, ja jeg lakkerte flere tynne lag. Og jeg vil bare si følgende, det er ikke mulig nå og pirke lakk av setene, lakken er trukket inn og ser ut til og vil være der også meget imponert så langt. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.Februar.2007 Del på Facebook Svart 7.Februar.2007 Hei, hadde du noen bilder Hvor mye lakk brukte du på jobben og ca hvor stor var puta du lakket? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
skage Svart 8.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Arealet er vel sånn ca 0,7 m2, har fremdelse en del igjenn, dårlig med bilder nå. Bestill deg en flaske og prøv dette, jeg tror du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 Ja kanskje jeg gjør det, har en del sofaputer ute så det må bli mer enn en boks. Takker for tilbakemelding. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Espen C Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 De selger 1 Litersbokser for bruk med malersprøyte det blir nok mye billigere for oss som har en del puter å lakke tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 (redigert) De selger 1 Litersbokser for bruk med malersprøyte det blir nok mye billigere for oss som har en del puter å lakke tenker jeg Redigert: Det vil si..........blir det billigere??? En sprayboks på 400ml koster kr 240,- dvs 600 kr/l. En liter for bruk på sprøyte koster 695,-, hvor er logikken her??? Redigert 8.Februar.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Espen C Svart 8.Februar.2007 Del på Facebook Svart 8.Februar.2007 De sier det går mindre lakk med en HVLP lavtrykksprøyte det kan vel hende den skal tynnes ut med noe også? Jeg har sendt dem en mail ang. dette så jeg får vel et svar Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.Februar.2007 Del på Facebook Svart 9.Februar.2007 De sier det går mindre lakk med en HVLP lavtrykksprøyte det kan vel hende den skal tynnes ut med noe også?Jeg har sendt dem en mail ang. dette så jeg får vel et svar Det at du bruker mindre lakk ved å lakkere med sprøyte burde ikke være et argument for forhandler til å selge denne till en høyere literpris enn på spryboks. Det er nok mye mulig at lakken på spryboks er tynnet ut og derfor dekker dårligere enn den i literboks. Kanskje det er forklaringen. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Espen C Svart 12.Februar.2007 Del på Facebook Svart 12.Februar.2007 Her kommer svar på mysteriet En 400 ml. Sprayboks inneholder ca. 250 ml. Lakk, resten er drivgass. Da blir regnestykket litt annerledes. Så da blir det nok billigere med 1 Liters boks Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Februar.2007 Del på Facebook Svart 12.Februar.2007 Ja det er som regel en forklaring på alt Da skulle det bli ca 960kr/liter opp mot 695 kr/liter for spann. Sjekket du med dem hvor stort forbruk de regnet pr m2, hvor mye kan du lakke med et liters spann? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Espen C Svart 12.Februar.2007 Del på Facebook Svart 12.Februar.2007 Ikke noe annet en dette svaret. Bradleys vinyllakk legges på i mange støvtynne lag, så du trenger mange lag, men ikke så mye lakk. Du vil bruke lite lakk dersom du bare skal friske opp en hvit innredning, men så det vil kreves mye lakk for å bytte farge fra mørk til hvit. Bradleys trekker inn i vinylen, så holdbarheten er ypperlig. Når det er sagt; Noen båtvinyler er impregnert med et stoff som hindrer lakken i å trenge inn i vinylen. Dermed vil lakken ikke henge overhodet. Vi anbefaler derfor alltid at man forsøker seg med en boks på et lite område før man farger hele området. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Februar.2007 Del på Facebook Svart 12.Februar.2007 Fristende å prøve. Jeg har hvite seter som jeg kunne tenke å friske opp litt. Jeg får kjøpe en boks i første omgang å se om det trekker inn. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Explorer Svart 17.September.2010 Del på Facebook Svart 17.September.2010 Jeg løfter denne siden jeg lurer på å gjøre det samme. Noen som har gjort seg noen erfaringer de vil dele? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 17.September.2010 Del på Facebook Svart 17.September.2010 Hva skal du lakke da Explorer??? du har vel strøken skute? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tollex Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Noen som har erfaring med dette? Kunne tenke meg å endre farge på taket i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.