Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

En gammel tråd som jeg låner.

Jeg har en Raymarine RL 70 C + stående i pidestallen. Der det en dampdreven sak fra datasteinalder tiden - tungvinte menyer - liker ikke for store kart - og ekstremt pålitelig og god som radar og plotter. Og pt helt uaktuell å bytte ut :smiley:.

Image result for raychart rl70c

Utfordringen er at skjermen begynner å bli matt. Den er ikke ripete - mer som at den er slørete i visse vinkler - særlig når det er sterk sol. 

Har prøvd å polere opp med slipemiddel fri poler voks - men det hjalp ikke stort. Er det noen som har tips om hvordan man kan "freshe" opp skjermen på denne?

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har en Raymarine RL 70 C + stående i pidestallen. Der det en dampdreven sak fra datasteinalder tiden - tungvinte menyer - og ekstremt pålitelig og god som radar og plotter. Og pt helt uaktuell å bytte ut :smiley:.

Utfordringen er at skjermen begynner å bli matt. Den er ikke ripete - mer som at den er slørete i visse vinkler - særlig når det er sterk sol. 

Har prøvd å polere opp med slipemiddel fri poler voks - men det hjalp ikke stort. Er det noen som har tips om hvordan man kan "freshe" opp skjermen på denne?

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har en Raychart RL 70 C stående i pidestallen. For de som ikke er kjent med denne er det forgjengeren til Raymarine sine plotteren. Dampdreven sak fra datasteinalder tiden - tungvinte menyer - og ekstremt pålitelig og god som radar og plotter. Og pt helt uaktuell å bytte ut :smiley:

• Create New...