trainman Svart 23.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Takk for gode tips. Til Walter -S, desverre har jeg ikke tenkt å gi opp plottern enda, da blir det nok heller litt testing med tipsene over, og så eventuelt bytte deksel hvis nødvendig. Men, jeg kan absolutt anbefale plotteren. ØR Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Har du ringt til importøren i Norge og forhørt deg om du kan bytte dekslet? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 24.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2006 (redigert) Prøv å poler med bilpolish... Autoglym e.l. Da bør det bli vann- og støvavstøtetende, med fin glans :-) JOda310 Redigert 24.Desember.2006 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Arnstein Svart 24.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2006 Har du tenkt på nanoformering? Sjekk her TCnano . Dette er fremtiden innen overflatebehandling. Innen noen år er alt det andre vi holder på med i dag latterlig historie. De har kanskje noe for plotterglasset også? Sjekk med forhandler først. Har brukt Gelcoat nanoformering på båten siden i vår. Helt ny verden mht. å holde båten ren, blank og fin. Min båt brukes hele året. Her på Randaberg får vi mye forurensing med regnet, og det regner nesten hele tiden nå på denne tiden av året. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Akult Svart 24.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2006 "... med fin glans ..." Saken er vel den at man IKKE ønsker seg glans på en skjerm som denne. Det heter jo antirefleksbelegg - og glans gir refleks. Garmin lager utmerkede produkter. Synd at de har problemer med akkurat dette. Jeg fikk ny på garantien uten diskusjon. På den nye sto det at den bare skulle pusses med veske beregnet på glass/skjerm/briller med antirefleksbelegg. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 (redigert) En gammel tråd som jeg låner. Jeg har en Raymarine RL 70 C + stående i pidestallen. Der det en dampdreven sak fra datasteinalder tiden - tungvinte menyer - liker ikke for store kart - og ekstremt pålitelig og god som radar og plotter. Og pt helt uaktuell å bytte ut . Utfordringen er at skjermen begynner å bli matt. Den er ikke ripete - mer som at den er slørete i visse vinkler - særlig når det er sterk sol. Har prøvd å polere opp med slipemiddel fri poler voks - men det hjalp ikke stort. Er det noen som har tips om hvordan man kan "freshe" opp skjermen på denne? Redigert 1.August.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LaserLars Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Jeg har noen gode erfaringer med Novus Plastic Polish. Nå skal det sies at det har vært noe det har fungert dårlig på og. Ser det står kun for akrylflater på foto.no Jeg bestillte og betalte alt for mye på Amazon.com, men ser at det finnes i Norge nå. De som er interessert kan jo lese seg opp her: https://www.novuspolish.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Noen som har testet denne? https://bilpleiekongen.no/produkt/sonax-plastic-scratch-remover/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Dette er vel et produkt tilsvarende Meguiar's Plast-X som også Bilpleiekongen leverer? Plast-X er i hvert fall utrolig bra på skitne og matte plastvinduer i kalesjen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Jeg hadde en V70 som frontlampene ble matte på. Brukte dette settet fra TurtleWax. Den ble veldig bra. Kjøpte det på Bilextra. https://www.turtlewax.com/our-products/renew-restore/turtle-wax-headlight-lens-restorer-kit Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Jeg har en tanke om at det er antifrefleks "coatingen"på skjermen som har begynt å bli slørete. Det er ikke merkbare riper Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Du kan jo bare unngå å seile i sola ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Worry II skrev 3 minutter siden: Du kan jo bare unngå å seile i sola ? utvilsomt Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 På klokker med plastglass bruker man kjempefint sandpapir, men usikker på om det kan hjelpe deg her. Mer et tips til andre med riper i plastskjerm. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Worry II Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Det ser ut som det er denne: http://www.2040-parts.com/raytheon-rl70-radar-chartplotter-hsb-i2303702/ Det er jo ikke så ille pris ? Det er ikke selve LCD-plata, men plasten som følger med på fronten som er ripete, så da er ikke deleprisen så gal. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Worry II skrev 26 minutter siden: Det ser ut som det er denne: http://www.2040-parts.com/raytheon-rl70-radar-chartplotter-hsb-i2303702/ Det er jo ikke så ille pris ? Det er ikke selve LCD-plata, men plasten som følger med på fronten som er ripete, så da er ikke deleprisen så gal. Har samme plotteren og den lider av samme "diagnosen". Syns ikke "deleprisen" var så gærn, tror det er ca hundrelappen mindre enn hva jeg ga for min på finn.no. Men jeg fikk med gpsantenna og kabler og kunne plukke den opp i Oslo før jeg dro hjem fra jobb. Disse dukker opp på finn med ujevne mellomrom til lav pris. Men jeg er stygt redd dette med skjermen er felles for disse. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 (redigert) Bitteliten skrev On 1.8.2018 at 13.37: Noen som har testet denne? https://bilpleiekongen.no/produkt/sonax-plastic-scratch-remover/ Bestilte denne på mekkonomen.no i går. Henta i dag. 79 kr kosta tuben. Supert produkt. Etter 15 minutter er skjermen som ny På bildet ser man rester av det matte helt ut i kantene. Redigert 2.August.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.August.2018 Link til dette innlegget Svart 2.August.2018 Wohoo! :-) Jeg trodde i grunnen håpet var ute for skjermen min. Takk for løsninga. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.