Jump to content

Riper i skjerm på kartplotter, mulig å fikse?

trainman

Recommended Posts

Har du tenkt på nanoformering? Sjekk her TCnano . Dette er fremtiden innen overflatebehandling. Innen noen år er alt det andre vi holder på med i dag latterlig historie. De har kanskje noe for plotterglasset også? Sjekk med forhandler først.

Har brukt Gelcoat nanoformering på båten siden i vår. Helt ny verden mht. å holde båten ren, blank og fin. Min båt brukes hele året. Her på Randaberg får vi mye forurensing med regnet, og det regner nesten hele tiden nå på denne tiden av året.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

"... med fin glans ..."

Saken er vel den at man IKKE ønsker seg glans på en skjerm som denne. Det heter jo antirefleksbelegg - og glans gir refleks.

Garmin lager utmerkede produkter. Synd at de har problemer med akkurat dette. Jeg fikk ny på garantien uten diskusjon. På den nye sto det at den bare skulle pusses med veske beregnet på glass/skjerm/briller med antirefleksbelegg.

• 11 år senere...

En gammel tråd som jeg låner.

Jeg har en Raymarine RL 70 C + stående i pidestallen. Der det en dampdreven sak fra datasteinalder tiden - tungvinte menyer - liker ikke for store kart - og ekstremt pålitelig og god som radar og plotter. Og pt helt uaktuell å bytte ut :smiley:.

Image result for raychart rl70c

Utfordringen er at skjermen begynner å bli matt. Den er ikke ripete - mer som at den er slørete i visse vinkler - særlig når det er sterk sol. 

Har prøvd å polere opp med slipemiddel fri poler voks - men det hjalp ikke stort. Er det noen som har tips om hvordan man kan "freshe" opp skjermen på denne?

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Dette er vel et produkt tilsvarende Meguiar's Plast-X som også Bilpleiekongen leverer? Plast-X er i hvert fall utrolig bra på skitne og matte plastvinduer i kalesjen.

Meguiars-plast-x.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#
Worry II skrev 26 minutter siden:

Det ser ut som det er denne: http://www.2040-parts.com/raytheon-rl70-radar-chartplotter-hsb-i2303702/

Det er jo ikke så ille pris ? Det er ikke selve LCD-plata, men plasten som følger med på fronten som er ripete, så da er ikke deleprisen så gal.

Har samme plotteren og den lider av samme "diagnosen". 

Syns ikke "deleprisen" var så gærn, tror det er ca hundrelappen mindre enn hva jeg ga for min på finn.no. Men jeg fikk med gpsantenna og kabler og kunne plukke den opp i Oslo før jeg dro hjem fra jobb. Disse dukker opp på finn med ujevne mellomrom til lav pris. 

Men jeg er stygt redd dette med skjermen er felles for disse. 

Bitteliten skrev On 1.8.2018 at 13.37:

Bestilte denne på mekkonomen.no i går. Henta i dag. 79 kr kosta tuben. 

Supert produkt. Etter 15 minutter er skjermen som ny :clap: :clap:  

På bildet ser man rester av det matte helt ut i kantene. 

2A8A3D1C-3FC0-4733-96A0-6B8770619001.jpeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...