Troll 20 Startet 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2006 Sitter som vanlig og sikler etter nye båter i alle slags varianter på finn.no og kommer over denne og denne som begge tilsynelatende ser ut til å kunne være båter som passer meg bra med hovedsaklig dagsturer til holmer og skjær samt ruse-, garn- og øvrig fiske Men kva for noen båter er det egentlig, produsent, type osv... Noen som veit eller har hørt noe Sitér dette innlegget Troll 20 Kommedal 27Coronet 26 Family Link to post
Bergen Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 (redigert) Hallo Jeg vet ingenting, men noe oppe i harddisken sa at her var skroglikheter med Tresfjord 26. Formene her har vel vært i Sverige som Vestfjord ! Så ellers ut til å være fine båter Redigert 22.Desember.2006 av bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 (redigert) Hei. Tresfjord 26 skrog er det nok ikkje, for den ser slik ut. http://www.westfjord.com/2628fiske.asp Steinar Redigert 22.Desember.2006 av Vanisian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Tresfjord 26 skrog er det nok ikkje, for den ser slik ut. http://www.westfjord.com/2628fiske.aspSteinar OK. Tydligvis feil på harddisken Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Flotte og meget brukervennlige båter. Dette må vel Walter vite noe mer om...eller. Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Det så jo ut som svært kjekke båter for å rote rundt i skjæra. Likte godt det store akterdekket, der kan en søle og styre mye. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 (redigert) Spørs om ikke dette er båter som har annet enn norsk opphav. Stavanger marinesenter brukt importerer etter hva jeg forstår mye båter. Noterte meg at de hadde "kamuflert" original flagget på det ene bildet med å legge på et norskt flagg. Tror nok jeg ville tatt en telefon til dem og sjekket. Om jeg husker rett så importerer dem hovedsaklig fra EU (ingen ekstra CE merking) og båten ligger i Stavanger før de legges ut for salg. Redigert 23.Desember.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Walter_S Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 .......Dette må vel Walter vite noe mer om...eller. He-he! Takk for den, Ficher - at du har såpass høye tanker om meg.... ....men jeg har ikke peiling! Når man ser på skogfassongen og overbygget forøvrig så tenkte jeg først på Danmark, så Sverige og så plutselig Polen - ikke spør meg hvorfor? Men de Danske assosiasjoner har jeg p.g.a. det litt spesielle avrundede hyttetaket med blå stripe på langs. Denne minner meg om en dansk båt som het LM 22 - akkurat samme sak (men det var jo en seilbåt,da) Det som imidlertid var mere interessant var denne "DINGSEN" oppå komfyren. Hva kan det være? Ser for meg ut som en slags High-Tech varmeovns-greie........eller er det bare en hypermoderne presskanne? Alt i alt så ser det ut for å være høy kvalitet på både innredning (pene lister med avrundede hjørner, etc. etc.) og motorinstallasjon. Interessant - men når jeg ser på prisen, så må jeg innrømme at jeg må gi tapt der. Mine båtbudsjetter pleier å være under 10% av annonsens prisforlangende! :o) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Gullfisk Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Ser ut som noe modernisert av norsk eller svensk opprinnelse synes jeg. Forekommer meg at det er noe for lett å vippe overbord fra akterdekket, men ellers så det ut som en fin båt for hobby fiske. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 eller er det bare en hypermoderne presskanne? Regner med det ja! Ser ut som en kaffekanne av dansk opprinnelse etter hva jeg kan se. Lite egnet i båt dessuten, smal og høy som den er! Hadde det hatt noe med oppvarming å gjøre hadde den vel hatt en form for eksosutslipp? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gunga Din Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Hej Troll min förste tanke var skrovet till Skäreläja.....byggd på 70-80 talet i Marstrand ser ut så her..... men jag tror ikke det er dette skrovet..... jag tror "din" båt er dansk alt polsk....noe i linjerna på båten påminner om danske småfiskebåter..... även bakgrundsbilden med den fakede flaggen antingen Danmark eller Polen (tror alltså ikke den er byggd i Sverige) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jandus Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Hei, jeg tror at dette skroget likner veldig mye en AWI, AWI ble før i tiden bygget i Danmark, men idag blir de producert på Færøyane, men med et annet overbygg. mvh Brusi Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 23.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Stavanger Marinesenter driver legger båter som er til salgs langt sørover ut på det norske marked. Tviler på at de får solgt så mye av alt det "rare" de legger ut for salg. Mange av båtene de selger har aldri blitt solgt her i landet før. Flere av båtene har også en pris som mange normale mennesker ser på som uoverkommelige Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.