Jump to content

Noen som kjenner til denne båten/typen..?

Troll 20

Recommended Posts

Sitter som vanlig og sikler etter nye båter i alle slags varianter på finn.no og kommer over denne og denne som begge tilsynelatende ser ut til å kunne være båter som passer meg bra med hovedsaklig dagsturer til holmer og skjær samt ruse-, garn- og øvrig fiske :sailing: Men kva for noen båter er det egentlig, produsent, type osv... Noen som veit eller har hørt noe :confused:

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Spørs om ikke dette er båter som har annet enn norsk opphav. Stavanger marinesenter brukt importerer etter hva jeg forstår mye båter. Noterte meg at de hadde "kamuflert" original flagget på det ene bildet med å legge på et norskt flagg.

7_375189914_hoved.jpg

Tror nok jeg ville tatt en telefon til dem og sjekket. Om jeg husker rett så importerer dem hovedsaklig fra EU (ingen ekstra CE merking) og båten ligger i Stavanger før de legges ut for salg.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

.......Dette må vel Walter vite noe mer om...eller.

He-he! Takk for den, Ficher - at du har såpass høye tanker om meg.... :wink: ....men jeg har ikke peiling! :nonod:

Når man ser på skogfassongen og overbygget forøvrig så tenkte jeg først på Danmark, så Sverige og så plutselig Polen - ikke spør meg hvorfor? Men de Danske assosiasjoner har jeg p.g.a. det litt spesielle avrundede hyttetaket med blå stripe på langs. Denne minner meg om en dansk båt som het LM 22 - akkurat samme sak (men det var jo en seilbåt,da)

7_375189914.jpg

Det som imidlertid var mere interessant var denne "DINGSEN" oppå komfyren. Hva kan det være? Ser for meg ut som en slags High-Tech varmeovns-greie........eller er det bare en hypermoderne presskanne?

7_-573188224.jpg

Alt i alt så ser det ut for å være høy kvalitet på både innredning (pene lister med avrundede hjørner, etc. etc.) og motorinstallasjon. Interessant - men når jeg ser på prisen, så må jeg innrømme at jeg må gi tapt der. Mine båtbudsjetter pleier å være under 10% av annonsens prisforlangende!

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

eller er det bare en hypermoderne presskanne?

Regner med det ja! Ser ut som en kaffekanne av dansk opprinnelse etter hva jeg kan se. Lite egnet i båt dessuten, smal og høy som den er!

Hadde det hatt noe med oppvarming å gjøre hadde den vel hatt en form for eksosutslipp?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Hej Troll

min förste tanke var skrovet till Skäreläja.....byggd på 70-80 talet i Marstrand ser ut så her.....

23241.jpg

men jag tror ikke det er dette skrovet.....

jag tror "din" båt er dansk alt polsk....noe i linjerna på båten påminner om danske småfiskebåter.....

även bakgrundsbilden med den fakede flaggen antingen Danmark eller Polen

(tror alltså ikke den er byggd i Sverige)

S/Y Gunga Din

Stavanger Marinesenter driver legger båter som er til salgs langt sørover ut på det norske marked. Tviler på at de får solgt så mye av alt det "rare" de legger ut for salg. Mange av båtene de selger har aldri blitt solgt her i landet før. Flere av båtene har også en pris som mange normale mennesker ser på som uoverkommelige :diving:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...