bella arrow 1 Startet 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2006 Hei er ein gutt på 14 år som har kjøpt meg ein bella arrow med ein 50hk. Men eg får ikkje gnist på pluggen . Ka skal eg gjer. Er det noen som kan hjelpe meg med det problemet Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Hvis du har litt mere info vil det være lettere å hjelpe, Mercury har laget mange 50 hk modeller . Har du et serie nummer ( det beste ), eller en beskrivelse av motoren ( 2,3,4 sylindere ),av tennings systemet ( hvor mange coiler ) , + gjerne et bilde . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
bella arrow 1 Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Hei ! Serie nr er 9362723 4 sylender manuel starter modell ca 82 Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 (redigert) Fikk ikke opp noen på det serienummeret, men hvis det er en 1982 model er den utstyrt med ADI tenning . Vet ikke hva slags utstyr du har for å kunne feilsøke.... men det er et par tester du kan gjøre med å løsne noen ledninger . En litt mere dyptgående guide her ( PDF fil på 14 MB ) se side 53 > 54 . Ultra kort versjon: Koble av ledningen som går til kontroll boksen, test for gnist . Hvis ja > feil på boks eller lednings nett. Hvis nei fortsett med kort versjonen Kort versjonen: Finn switch boxen( koblings box med 5+8 ledninger tilkoblet ( 2 rader ) ), finn raden med 5 tilkoblinger > koble av den orange ledningen ( kan også være gul med sort stripe ) er nr 3 ifra topp/bunn , har du gnist nå ?? hvis ja så ligger feilen i lednigsnettet ( kill switch , mercury switch (kviksølv) eller stop switch ) hvis nei .... da kan det være dårlig kontakt på noen av tilkoblingene, brudd på en eller flere ledninger, deffekt stator eller trigger eller switch box . Lykke til, kom med tillbakemeldinger etterhvert som du feilsøker . Arne Kjetil Redigert 22.Desember.2006 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
bella arrow 1 Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Det var noe i kontroll boxen så no får den gnist Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Hyggelig å høre, det var en vellykket feilsøking . Da er det bare å forsette å finne feilpuktet, mest trolig en kortsluttning i stopp bryteren eventuelt dødmans knapp/brytere . Kan også ha godt hull på en ledning som gnisser imot gods . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
bella arrow 1 Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Ja det er sikert ikkje eit stort problem no når den får gnist. Sikert noe med ledningene. men tusen takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 22.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Sikkert bare en bagatell, MEN husk på at du IKKE får stoppet motoren med ledningen frakoblet.......uten stopp knapp/bryter vil motoren gå til den går tom for bensin eller surner............. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
bella arrow 1 Svart 22.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2006 Takk for tips skal nok ut og prøva i maro .Men det er jo 2 år siden den har vore i bruk.Sier ha so eg har kjøpt den av. Sitér dette innlegget Link to post
bella arrow 1 Svart 23.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2006 Ja no har eg endelig fåt start på den. Så no går den Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.